پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

ابن عربی خود را از پیامبر و امام زمان (علیهما السلام) افضل و داناتر میداند!

ابن عربی خود را از پیامبر و امام زمان (علیهما السلام) افضل و داناتر میداند!

شیخ اکبر عارفان ، محیی الدین ابن عربی آندلسی صریحا خاتم الاولیاء ” یعنی خودش را!!! “¹ از جهتی افضل و اعلی و بلند مرتبه تر از خاتم انبیا صلی الله علیه و آله و سلم می‏داند و می‏گوید:

 

«وإن کان خاتم الأولیاء تابعا فی الحکم لما جاء به خاتم الرسل من التشریع، فذلک لا یقدح فی مقامه ولا یناقض ما ذهبنا إلیه، فإنّه من وجه یکون أنزل، کما أنّه من وجه یکون أعلی». (فصوص الحکم، ۶۲).

ترجمه : اگر چه خاتم اولیاء تابع احکام و شریعت خاتم الانبیاء است امااین تبعیت ضرری به مقام و جایگاه او نمیرساند و منافاتی با عقیده ما ندارد(عقیده خاتم الاولیاء بودن خودش) زیرا که خاتم الاولیاء از جهتی پایین‌تر از خاتم الانبیاء است و از جهتی بالاتر از اوست



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: ابن عربی, ابن عربی از پیامبر علیه السلام و امام زمان (عج) داناتر, افضليت ابن عربی از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم, افول مكتب, امامت حضرت مهدي و تعداد وزيران آن حضرت, برادر قرآن, بلند مرتبه تر از خاتم انبيا صلي الله عليه و آله و سلم, تابع احكام و شريعت, حضرت مهدي عليه السلام برادر شمشير, خاتم الاولياء, داوریهای متضاد درباره ابن عربی, دیدگاه ابن عربی, شيخ اكبر, صوفيان, فرقه, فصوص الحكم, فُتوحات مَكّيه و فُصُوص الحِكَم, مذمّت ابن عربی, نقد ابن عربی, نقد تصوف, نقد عرفا, نقد عرفان, نقد فرق, نقد فرق ضال, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 15 تير 1392
جواب شعر کفر مولوی

(اين ابيات در مقابل بيت مولويست: ما از پى سنائى و عطّار ميرويم)

 

ما از   پى ائمّه       اطهار        ميرويم‏

 

نى از پى سنائى و عطّار ميرويم‏

ما را نه بر سنائى و عطّار حاجت است‏

 

نى از پى  گروه  خطاكار  ميرويم‏

ما رابمولوى و كتابش چه حاجت است‏

 

ما بر طريق  آيه  و  اخبار  ميرويم‏

بيزار ما ز حكمت  و  عرفان  رسمى‏ايم‏

 

بر    منهج  چهارده  انوار  ميرويم‏

نى بو سعيدمسلك و نى بو على مرام‏

 

بر مسلك و طريقه    ابرار ميرويم‏

منصور و بايزيد       و  غزالى  و مغربى‏

 

درپشت سَرفكنده وديندارميرويم‏

عرفان رسمى بَشَرى نيست غير وهم‏

 

ما راه شرع  را نه   بپندار ميرويم‏

بر     خُطه       صراط قويميم مستقيم‏

 

بر شاه راه       حيدر كرّار ميرويم‏

نى اعوجاج صوفى و نى و هم فلسفى‏

 

از در    درون خانه نه ديوار ميرويم‏

از راه شرع   طالب  فردوس  گشته‏ايم‏

 

نى صوفيانه رو بسوى نار ميرويم‏

نى   پا   بخانقاه   و   خرابات   مينهيم‏

 

نى رو به پير و خانه خمّار ميرويم‏

ما   مُسلميم    بر    بت و زنّار   ننگريم‏

 

نى همچون صوفيان ره كفّار ميرويم‏

آرى جواد هركه مسلمان واقعى است‏

 

گويد         پى ائمّه اطهار ميرويم‏.(۱)

     

 شاعر:متکلم جلیل القدر و عظیم الشان آیت الله شیخ جواد خراسانی



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: جواب شعر کفر مولوی,
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 13 تير 1392
شیخ انصاری: کتب عرفا و فلاسفه کتب ضلال است

شیخ انصاری در مبحث کتب ضاله از مباحث مکاسب محرمه، بعضی از کتب عرفا و فلاسفه را در زمره کتاب های گمراه کننده دانسته است که مطالعه و نگهداری آن ـ مگر به قصد رد و نقد آنها ـ حرام است.

شیخ اعظم در مکاسب محرمه (ص 234) می نویسد: «لازم است مقصود از کتب ضلال را روشن کنیم و معلوم کنیم که آیا مقصود از ضلالت این است که محتوای کتابی فی نفسه باطل باشد تا گفته شود که کتب ضلال کتبی است که حاوی مطالب باطل است یا آن که مقصود از ضلالت آن چیزی است که ضد هدایت است و در این صورت احتمال دارد که بگوییم کتب ضلال کتابهایی هستند که به قصد گمراه کردن نوشته شده اند و نیز کتابهایی هستند که  مطالعه آنها موجب گمراهی می شود حتی اگر مطالب آن [فرضا] حق باشد مانند بعضی از کتاب های عرفا و فلاسفه که مشتمل بر مطالب و ظواهر منکر و غلطی است که آنان ادعا می کنند مقصودشان ظواهر این مطالب نیست. پس این کتب نیز با فرض حتی حقیقت داشتن مطالب آن در زمره کتب ضاله هستند.

متن عربی سخن شیخ انصاری چنین است:   

«وحينئذ فلا بد من تنقيح هذا العنوان وأن المراد بالضلال ما يكون باطلا في نفسه؟ فالمراد الكتب المشتملة على المطالب الباطلة، أو أن المراد به مقابل الهداية؟ فيحتمل أن يراد بكتبه ما وضع لحصول الضلال، وأن يراد ما أوجب الضلال وإن كان مطالبها حقة، كبعض كتب العرفاء والحكماء المشتملة على ظواهر منكرة يدعون أن المراد غير ظاهرها، فهذه أيضا كتب ضلال على تقدير حقيتها



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، فلاسفه چه میگویند!، ،
:: برچسب‌ها: شیخ انصاری: کتب عرفا و فلاسفه کتب ضلال است,
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 12 تير 1392
ابن عربی و اعتقاد به جبر و کسب

ابن عربی و اعتقاد به جبر و کسب

 

جبر در لغت به معنای واداشتن کسی به کاری با زور است. جبر در اصطلاح علمای عقاید اسلامی یعنی: خدای متعال بندگانش را بر آنچه میکنند مجبور کرده است. در کار نیک باشد یا بد ، زشت باشد یا زیبا ، به گونه ای که بنده در این باره اراده و اختیار ترک فعل و سرپیچی از آن را ندارد. پیروان جبر را عقیده بر آن است که ، هر چه برای انسان پدید آید همان سرنوشت از پیش تعیین شده اوست. این سخن ، سخن اشاعره از اهل سنت است. [۱]

 



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: ابن عربی, ابن عربی از دید وحدت وجود, اعتقاد, جبر و تفویض و اختیار, جبر و کسب, فتوحات, فصوص الحکم, مجموعه رسائل ابن عربی, وحدت وجود, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 11 تير 1392
نظر برخی از فقهاء و بزرگان شیعه در مورد ابن عربی

شیخ حر عاملی (صاحب وسائل الشیعه): محی الدّین عربی کیست؟

یکی دیگر از کسانی که صوفیان فریب وی را خورده اند محی الدین بن عربی است.

وضعیت او مانند غزالی بلکه به مراتب زشت­تر است و اکنون با توجه به سخنان زشت و ناپسندی که از وی به ما رسیده، دوازده مورد از آن را بر می شمریم:

۱- وی در کتاب خود ((فتوحات)) در سخنانی طولانی مدعی شده که ۹ بار به آسمان سیر داده شده و چگونگی سیر در آسمان ها در سخنانش به چشم می خوردو از آن بر می آید که وی مدعی مزیّت و برتری بر رسول اکرم (ص) شده که در خور توجه است.

۲- او در این کتاب پس از بیان این که در مسیر رفتن به آسمان ها در هر آسمانی یکی از پیامبران را مشاهده کرده و اظهار داشته که ابوبکر را بر عرش دیده است. بدین سان رتبه و جایگاه ابوبکر به ادعای وی بالاتر از جایگاه پیامبر خداست . بنابراین، چگونه یک فرد مسلمان می تواند این سخنان را از او بپذیرد؟

۳- وی در کتاب ((فصوص الحکم)) مدّعی شده که این کتاب به املای رسول خدا(ص) است و حضرت بدو فرمان داده تا عیناً عبارات آن کتاب را بنگارد. در صورتی که اگر چنین سخنی واقعیت داشته باشد با جزم و یقین حکم به بطلان ادعای وی می­شود و مفاسد فراوانی بر آن مترتب خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: نظر برخی از فقهاء و بزرگان شیعه در مورد ابن عربی , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 22 فروردين 1392
تابعین از یک ملعون

تابعین از یک ملعون

 









:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: علامه ذوالفنون ابوالفضائل حسن زاده آملی نقد ملا صدرا نقد بر تفسیر المیزان !!!! ننگی از صوفیه محی الدین در آیینه فصوص نقد جلال بلخی برچسب ها: تابعین ابن عربی نقد جوادی آملی نقد حسن زاده آملی , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 6 فروردين 1392

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.