پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی-مد ظله- به مناسبت عید سعید غدیر1434

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین

امروز روز بحث تفسیر است ولی قرآن ناطق، روح قرآن ، آن کسی که قرآن به او باقی است الی یوم القیامه ، او کیست؟

ما همه آشنا هستیم با روز عید غدیر ، اما درک این روز ، امری است که بدون مبالغه ، کل بشر عاجز اند از درک . چرا؟ هر گفته ای باید توأم با منطق و استدلال باشد.

شناختن روز غدیر متوقف است بر سه مطلب: یکی: معرفت خود این روز ، که روز با این که مشترک است از حیث زمان با بقیه ایام ، چه امتیازی داشته که انتخاب شده برای این زمانی خاص . هر زمان لایق هر زمانی نیست . همه جزئیات عالم به معیار است و حساب. وکل شئ عنده همه مقداری دارد و قدری ، معرفت خود اوست.

دوم : این روز، روز چیست و چه شده است در این روز؟ این بحث دوم.

سوم: روز کیست؟



:: برچسب‌ها: بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی-مد ظله- به مناسبت عید سعید غدیر1434, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 12 آبان 1392
همایش اندیشه های اعتقادی عاشورا با سخنان مهم حضرت آیت الله میلانی دامت بركاته برگزار گردید:
همایش اندیشه های اعتقادی عاشورا با سخنان مهم حضرت آیت الله میلانی دامت بركاته برگزار گردید:

متن خبر: همایش اندیشه های اعتقادی عاشورا با سخنان مهم حضرت آیت الله میلانی دامت بركاته برگزار گردید:
به گزارش مسئول روابط عمومی بنیاد فرهنگی امامت ؛ حضرت آیت الله میلانی دامت بركاته در همایشی که در آستانه محرم در جمع امامت پژوهان مركز تخصصي امامت اهل بيت عليهم السلام و مبلغین امامت بنیاد فرهنگی امامت برگزار گردید بر ضرورت توجیه مردم در دهه عاشورا و نگرش محققانه پیرامون واقعه کربلا و شیعیان سیدالشهداء عليه السلام ، تأكيد كردند.
ایشان با بیان اینکه با جدایی مردم از عترت، کار بجایی رسيد که حتی قرآن كريم تیرباران شد.
طیّ 50 سال بعد از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله وضعیت جهان اسلام بگونه ای شد که رفع این فاصله و برگشتن مجدد این امت به قرآن و عترت، نیاز به مُهجه ی سیدالشهداء عليه السلام داشت.
آیت الله میلانی در ادامه افزودند: واقعه کربلا برای یهودیان و نصرانی ها و ملحدین، یک واقعه بهت آور به حساب می آید که چگونه یک انسان حاضر می شود برای عقیده اش اینگونه تذهیه کند اما در مقابل افرادی دانسته یا ندانسته می گویند حضرت سیدالشهداء عليه السلام با قطع نظر از عصمت نمی دانستند که به شهادت خواهند رسید، در حالیکه اگر ما عصمت را از سیدالشهداء عليه السلام بگیریم دیگر چیزی باقی نمی ماند.



:: موضوعات مرتبط: سیدالشهدا و عزاداری، ،
:: برچسب‌ها: آیت الله میلانی،عاشورا, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 11 آبان 1392
در دیدار آقای دکتر احمد احمدی (ریاست سازمان سمت) با معظم له : انتقاد حضرت آیت الله العظمی سیستانی از

در دیدار آقای دکتر احمد احمدی (ریاست سازمان سمت) با معظم له : انتقاد حضرت آیت الله العظمی سیستانی از تدریس فلسفه ملاصدرا و ترویج آراء انحرافی ابن عربی در حوزه و دانشگاه

 227780 686 انتقاد حضرت آیت الله سیستانی از تدریس فلسفه ملاصدرا و ترویج آراء انحرافی ابن عربی

 

در دیداری که رییس سازمان مطالعه و تدوین کتاب های علوم انسانی دانشگاه ها – «سمت» - جناب آقای دکتر احمد احمدی با حضرت آیت الله العظمی سیستانی داشتند ، معظم له با ابراز نگرانی از وضعیت علوم انسانی در کشور ، از تدریس فلسفه ملاصدرا و ترویج آرای باطل و انحرافی محی الدین ابن عربی (خصوصا در باب معاد) انتقاد کردند و بر ضرورت اصلاح این رویکرد تاکید نمودند ۱ .

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، فلاسفه چه میگویند!، ،
:: برچسب‌ها: آیت الله العظمی سیستانی, آیت الله سیستانی, آیت الله کاشانی, ابن عربی, اجتهاد, احمد احمدی, ادب, ادعای مکاشفات, استفتاء, اسلامی, اعتقادات, انتقاد, انحراف, بهشتی, تقوا, حقوقی, خرافات, دکتر کاشانی, دیانت, ریاست انتشارات سمت, سازمان سمت, سیاست, شفعه, عقیده, علم, علوم انسانی, فرانسه, فلسفه, معاد, ملاصدرا, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 8 آبان 1392
ابن عربی و نسبت دادن عدم آگاهی به حضرت ابراهیم (علیه السلام) و هم صدایی با یهود

ابن عربی و نسبت دادن عدم آگاهی به حضرت ابراهیم (علیه السلام) و هم صدایی با یهود

 

ابن عربی رؤیای ابراهیم (علیه السلام) را – که در خواب دید فرزندش را ذبح می کند – خطا می داند و همچنین بر خلاف نصوص اسلامی که از اسماعیل علیه السلام به عنوان ذبیح نام برده اند ، اسحاق علیه السلام را (طبق کتاب تورات سفر تکوین، باب۲۲ آیه۲) ذبیح معرفی می نماید.

 

دکتر محسن جهانگیری در این باره می نویسد:

انتقاد شدید که ابن عربی گفته است: «ابراهیم(علیه السلام) خطا کرد در خواب خود و خواست اسحاق(علیه السلام) را ذبح نماید»



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: آثار ابن عربی, آشتیانی, ابراهیم (علیه السلام), ابن عربی, اجماع, اسحاق, اسماعیل, ذبیح, رؤیا, سفر تکوین, شارح, عصمت, فصوص الحکم, فصّ اسحاقی, نصوص, کتاب تورات, یهود, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 8 آبان 1392
انتقاد شدید آیت الله شیخ علی صافی اصفهانی از صدا و سیما

انتقاد شدید آیت الله شیخ علی صافی اصفهانی از صدا و سیما

 

phww انتقاد شدید آیت الله شیخ علی صافی اصفهانی از صدا و سیمادر پی اقدامات اخیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر معرفی چهره های انحرافی و نمایش زندگی نامه ی حجت الاسلام داود صمدی آملی دیروز آیت الله حاج شیخ علی صافی اصفهانی قبل از درس خارج فقه در مدرسه ی صدر بازار سخنانی در این مورد بیان و به شدت به صدا و سیما اعتراض کرد.

 

آیت الله صافی در ضمن بیانات خود اظهار داشت:

خیلی باعث تأسف است صدا و سیمایی که باید مذهب رسمی این مملکت را ترویج و تبلیغ کند و چهره های درخشانی را که در دانشگاه بزرگ امام صادق(علیه السلام) پروش یافته اند و مورد حمایت مقام مقدس نیابت عامه و مراجع معظم تقلیداند به مردم معرفی نماید و زندگی نامه ی آنها را جهت تقویت روح بندگی و عبودیت مردم نمایش دهد، متأسفانه در سال های اخیر رو آورده است به چهره های انحرافی و جدا شده از مکتب نورانی امام صادق(علیه السلام) و به شدت در تلاش است تا این گونه افراد را در جامعه معرفی و افکار و عقاید انحرافی آنها را به ایتام آل محمد علیهم السلام تزریق کند.



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: آیت الله شیخ علی صافی اصفهانی, انتقاد شدید, انحرافی, شمر, صدا و سیما, صراط مستقیم, صمدی آملی, صوفیه, عمر سعد, مذهب رسمی , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 8 آبان 1392
امیرمومنان علی علیه‌ السلام ، مظلوم همیشه تاریخ - جواد علاء المحدثین

                          امیرمومنان علی علیه‌ السلام ، مظلوم همیشه تاریخ - جواد علاء المحدثین

غدیر، حادثه عظیمی است که علمای مذاهب اسلامی، وقوع آن را پذیرفته و اتفاق دارند که موضوع کلام رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در آن روز بزرگ، بر محور شخص امیرالمومنین(علیه السلام) بوده است. حتی آنان که عمدا یا سهوا به تحریف یا فروکاستن پیام غدیر مبادرت نمودند، این را - اگر هم خواسته باشند- نتوانسته‌اند انکار کنند که غدیر «روز حضرت علی(علیه السلام)» است. اهمیت این اتفاق نظر، وقتی درک می‌شود که توجه شود:
پس از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، نقل حدیث آن حضرت ممنوع شد و این ممنوعیت، در نظام حاکم، تا پایان قرن اول هجری (به مدت نزدیک به 90 سال) ادامه یافت. (البته در فرهنگ شیعی، چنین منعی معنا نداشت) (نک: نقش ائمه(علیهم السلام) در احیاء دین، علامه سیدمرتضی عسکری، ج1، صص 117- 150)
30سال بعد، با آغاز خلافت معاویه، فرمان لعن امیرالمومنین(علیه السلام)، به‌عنوان دستورالعمل حکومتی صادر شد و این رویه عجیب و ظالمانه نیز تا حدود 90 سال (یعنی پایان سلسله بنی‌امیه، به استثناء دو سال خلافت عمر بن عبدالعزیز) ادامه یافت. (نک: شرح نهج‌البلاغه، ابن ابی‌الحدید، ج11، ص44) این دشمنی‌ها حتی در دوران بنی‌عباس، تشدید شد.



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: امیر المومنین علیه السلام, امامت, جواد علاء المحدثین, غدیر, غدیر خم, امامت امیرالمؤمنین علیه السلام, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 6 آبان 1392
نقدی بایسته بر دست‌نبشته‌ای به نام « پیام خدا » - محمد حسین امامی جو

                          نقدی بایسته بر دست‌نبشته‌ای به نام « پیام خدا » - محمد حسین امامی جو

مدّتی پیش جزوه‌ای منتشر شد که نویسنده‌اش آن را «پیام خدا به رهبران و مردم ایران » نام نهاده بود. نوشتاری در پنجاه و اندی صفحه با این ادّعا که محتوای آن پیام خداست و هر کس نادیده‌اش بگیرد، با سختی و عذاب الهی مواجه خواهد شد. پیامی که بر طبق ادّعای نویسنده‌اش، سرنوشت ابدی خوانندگان بدان بستگی دارد.
مباحث این جزوه بر چند امر جدّی تأکید می‌کرد:
1ـ بت‌پرستی در تار و پود زندگی تمام ایرانیان ـ و البتّه رهبران آنان ـ تنیده شده است.
2ـ هرگونه مددخواهی از غیر ـ از جمله انبیا و اولیا ـ خلاف توحید و معادل شرک است.



:: برچسب‌ها: نقد و بررسی پیام خدا توسل بت پرستی شفاعت شهادت توحید شرک محمد حسین امامی جو پاسخ به شبهات پاسخ به سوالات, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 6 آبان 1392
ولایت امیرالمؤمنین بخشی از رسالت پیامبر اعظم است

ولایت امیرالمؤمنین بخشی از رسالت پیامبر اعظم است

آیة الله سید علی حسینی میلانی مد ظله العالی، در آیین افتتاحیه ششمین اجلاس بین المللی غدیر که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، گفت: روز غدیر خم متعلق به پیامبر، امیرالمؤمنین، اسلام و مسلمین است و باید در تاریخ بماند و هر روز احیا شود.
معظم له افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی باید تعظیم شعائر اسلام باشد و همچنین این‌که بدین وسیله، ارادت، اخلاص و تشکر خود از پیامبر بایت زحماتی که برای هدایت بشر کشیده است را نشان دهیم.
معظم له با بیان این که در رابطه با امر ولایت امیرمؤمنان (علیه السلام) باید گفت‌وگو صورت گیرد، اظهار داشت: بحث‌هایی که در این رابطه ارائه می‌شود باید علاوه بر ترویج مبانی دینی مؤمنان، تقویت‌کننده ایمان شیعیان به خصوص جوانان باشد زیرا برگزاری این جلسات باید همچون کلاس درس دارای محتوا باشد.



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، امامت، ،
:: برچسب‌ها: ولایت امیرالمؤمنین بخشی از رسالت پیامبر اعظم است, آیت الله سید علی میلانی, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 4 آبان 1392
آراء اهل سنت پیرامون حدیث غدیر

آراء اهل سنت پیرامون حدیث غدیر

آرای دیگران :
مذاهب دیگر اسلامی در مقابل این سخن شیعه، استدلالاتی آورده اند و معتقد شده اند که این روایت نمی تواند دلیل خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) باشد. ما اکنون نظرات آنان را در ده قسمت بررسی می کنیم.
1ـ اولین شرط استدلال به یک روایت، صحت سندی آن روایت است؛ به عبارت دیگر تنها روایتی را می توان در این بحث، به عنوان دلیل اقامه کرد که قبلاً صدور آن از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) ثابت شده باشد، بخصوص بنا به نظریه شیعه که مدعی است در مسائل اعتقادی نظیر امامت، خبر واحد کافی نیست و دلیل باید متواتر باشد. از این روی برخی از دانشمندان عامه خبر غدیر را برای استدلال شایسته ندیده اند، چنانکه قاضی عضدالدین ایجی در «مواقف» گفته است:
ما صحت این روایت را انکار می کنیم و ادعای ضرورت داشتن (متواتر بودن) آن سخنی گزافه و بدون دلیل است. چگونه این روایت متواتر است در حالی که اکثر اصحاب حدیث آن را نقل نکرده اند؟(1) .
ابن حجر هیتمی نیز می گوید:
فرقه های شیعه اتفاق نظر دارند که آنچه به عنوان دلیل بر امامت آورده می شود باید متواتر باشد، در حالی که متواتر نبودن این روایت معلوم است؛ چرا که اختلاف درباره صحت این حدیث قبلاً گذشت، بلکه آنانکه در صحت این حدیث اشکال کرده اند برخی از پیشوایان علم حدیث همانند ابوداود سجستانی و ابوحاتم رازی و غیر ایشان هستند.پس این، خبر واحدی است که در صحت آن نیز اختلاف است.(2) .



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، امامت، ،
:: برچسب‌ها: حدیث غدیر, اهل سنت, غدیر خم, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 3 آبان 1392
شروعی دوباره

سلام

خدمت تمام شیعیام امیرالمومنین علیه السلام عید الله اکبر غدیر خم رو تبریک عرض میکنم،از اینکه مدتی در خدمت دوستان نبودم پوزش میطلبم،انشالله با دقت بیشتر و مطالب پربار در باب ولایت اهل بیت در خدمت شما هستم



:: برچسب‌ها: وبلاگ المیلانی,
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 3 آبان 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.