پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

فتوحات دوره خلفا

فتوحات دوره خلفا

(انگيزه‏ها و پيامدها)
 چنان كه در تاريخ مي‏خوانيم پس از رحلت رسول گرامي اسلام، در دوره زمامداري ابوبكر عمر و عثمان تأكيد بسياري بركشورگشايي صورت گرفت و حوزه حكومت اسلامي تا عصر عثمان گسترش چشمگيري يافت.
در تحليل و بررسي اين فتوحات، تبيين اموري چند سزاوار است؛ از آن نمونه اين كه:
آن كشورگشايي‏ها به چه انگيزه انجام مي‏گرفت؟
هدف شركت كنندگان آن چه بود؟
چرا علي عليه‏السلام در آن نبردها شركت نمي‏جست؟
پس از فتح سرزمين‏هاي تازه، چه تغيير و تحوّلي در آن مناطق به وجود مي‏آمد و چه فعاليت‏هاي فرهنگي صورت مي‏گرفت؟
آيا نخست اسلام و تعاليم آن به ساكنان آن شهرها عرضه مي‏شد، يا هجوم‏ها يكباره انجام مي‏گرفت؟
پيش از بررسي و تحليل انگيزه آن كشورگشايي‏ها سزاوار است نگاهي گذرا به آن لشكركشي‏ها افكنيم.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: فتح ایران, فتوحات خلفا, کشور گشایی, فتح عراق فتوحات در روزگار عمر, فتح شام, يوسف غلامي, انگیزه های کشورگشایی, پیامدها و اهداف فتوحات, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 29 فروردين 1392
فحاشی ابوبکر به حضرت زهرا.سلام الله علیها

اول از آقا امام زمان .عج . وبعد از همه دوستان محبانشان عذر می خواهم که این مطلب رو نقل می کنم
واقعا انسان شرم می کند که بعضی از جنایات  ظلمهای دشمنان اهل بیت را حتی نقل کند ولی چه کنیم که برای روشن شدن  حقیقت مجبور هستیم خدودتان بخوانید ببنید این زنازاده چه توهینی به حضرت زهرا.سلام الله علیها کرده …

شیخ عبد الرؤف مناوی، در کتاب فیض القدیر گوید با اشاره به روایت «فاطمة بضعة منی) می‌گوید: «سهیلی بر اساس این روایت استدلال کرده است همانا هرکس فاطمه را سب کند کافر است؛ چون رسول خدا به او غضب می‌کند و این که او افضل از شیخین است».(فیض القدیر۴: ۵۵۱)

دشنام­گویی و فحاشی ابوبکر به گونه­ای بود که علمای اهل سنت در کتاب­های معتبر خود نقل کرده‌اند که او از دشنام­گوئی و فحش دادن پروا نداشت(۱)
برای نمونه ابوبکر جوهری در کتاب سقیفه گوید: پس آنکه ابوبکر خطبه­ی فاطمه (سلام الله علیها) را شنید؛ سخنان فاطمه (سلام الله علیها) بر او سنگین تمام شد؛(۲) بالای منبر رفت و گفت: «ای مردم این چه سست عنصری در برابر هر سخن است؟ این آروزها در زمان رسول خدا کجا بود؟ هر که شنیده بگوید و هرکه دیده دهان باز کند. آنکه سخن گفت روباه ماده­ای بود که شاهدش دمش بود که باعث و بانی هر فتنه است؛ او کسی است که می‌خواهد جنگ از سر گیرد و او می‌گوید این زخم کهنه را پس از آن بسته شده، تازه کنید (دوباره آشوب به راه اندازید)، و از ضعیفان یاری طلبیده و از زنان کمک می­جوید؛مانند امّ طحال(۳) که خویشانش روسپی­گری را برای او خوش می­داشتند»(۴).
به شدت اهانت ابوبکر به فاطمه­ی زهرا، دختر پیامبر، و علی بن ابی­طالب، که پیامبر او را به برادری برگزید، توجه شود.

ثوبان غلام رسول الله صلی الله علیه وآله از آن حضرت نقل می‌کند که فرمود: «همانا تنها از پیشوایان گمراه کننده بر امتم هراسانم و چون شمشیر در میان امت من حاکم شود تا قیامت برگرفته نخواهد شد. قیامت در حالی بر پا می‏شود که گروهی از امت من به مشرکان می‏پیوندند تا آنجا که جماعتی از ایشان بتان را پرستش می‏کنند»(۵).
…………………………………………………………….

۱٫تاریخ الخلفاء ۱: ۵۴-۹۵؛ خصائص الکبری۲: ۸۶؛ صواعق المحرقة: ۴۳؛

۲٫چون آن حضرت بااستدلال عقلانی ووحیانی از کتاب سنت بطلان خلافت ابوبکر و تجاهل جهالت وی را در آن خطبه آشکار ساخت وحجت را بر همگان در طول تاریخ تمام کرد

۳٫ام طحال زنی بد کاره در زمان جاهلیت بود که پرچم بدکارگی بر فراز خانه اش نصب نموده بود این است ضرب المثل شده شرح نهج اللبلاغة ابن ابی الحدید ۱۶: ۲۱۵

۴٫شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید۱۶: ۲۱۴-و۲۱۵: قال أبو بکر و حدثنی محمد بن زکریا قال حدثنا جعفر بن محمد بن عمارة بالإسناد الأول قال فلما سمع أبو بکر خطبتها شق علیه مقالتها فصعد المنبر و قال: أیها الناس ما هذه الرعة إلی کل قالة أین کانت هذه الأمانی فی عهد رسول الله ص‏ألا من سمع فلیقل و من شهد فلیتکلم إنما هو ثعالة شهیده ذنبه مرب لکل فتنة هو الذی یقول کروها جذعة بعد ما هرمت یستعینون بالضعفة و یستنصرون بالنساء کأم طحال أحب أهلها إلیها البغی.

۵٫مسند احمد۵: ۲۷۸؛ ومصابیح السنة بغوی۲:۱۳۶



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: فحاشی ابوبکر به حضرت زهرا, سلام الله علیها,
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 26 فروردين 1392
خارج شدن بادمعده عمربن خطاب روی منبر (همراه با اسکن)

گوزیدن عمربن خطاب بالای منبر

 مدائنی می گوید: هنگامی که عمر بر روی منبر بود احساس کرد که بادی از او خارج شد. گفت ای مردم من مخیر شدم بین اینکه از شما بترسم در کار خدا و یا اینکه از خدا بترسم در کار شما پس ترجیح دادم که از خدا بترسم پس بدانید که من چـون گوزیدم و الان برای تجدید وضو از منبر پایین می آیم.
 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: باد شکم عمربن خطاب, باد معده عمربن خطاب, بوی گند عمربن خطاب, توالت, جسیدن عمر بن خطاب, خارج شدن بادمعده عمربن خطاب روی منبر, عمر گوزو, عمربن خطاب گوزو, گوز بزرگ عمربن خطاب, گوز بلند عمربن خطاب, گوز روی منبرعمربن خطاب, گوز و رابطه عمربن خطاب, گوز وحشتناک عمربن خطاب, گوزعمربن خطاب, گوزید تو, گوزیدن عمربن خطاب, گوزیدن عمربن خطاب بالای منبر,
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 26 فروردين 1392
باید پشت درمی‌آمدم !

باید پشت درمی‌آمدم - مجید جعفر پور

 هیچ دانی دختر خیر البشر

از چه جای حیدر آمد پشت در

گفت باید پیش امواج خطر
یار بهر یارِ خود گردد سپر

من كه تنها دختر پیغمبرم
پشت این در پیش‌مرگ حیدرم

فاطمه تنها طرفدار علیست
در هجوم دشمنان یار علیست

آن كه باشد مرد این سنگر منم
اولین قربانی حیدر منم

مقدمه:
مطالعه دقیق منابعی که از حوادث و رویدادهای پس از سقیفه بنی ساعده یاد کرده اند، ما را با حوادث ناگواری مواجه می سازد که یکی از آن ها، تحقق قطعی و تردید ناپذیر «هجوم به خانه حضرت فاطمه» آن هم- دست کم- در دو نوبت مختلف که به ترتیب- از آن ها با نام های «هجوم اول؛ هجوم منجر به شکست تحصّن» و «هجوم اصلی (دوم)؛ هجوم منجر به وقوع آتش سوزی و ایراد ضرب و جرح به حضرت زهرا» یاد می شود.



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: غصب فدک, هجوم به خانه وحی, وقایع هجوم دوم, آیه ولایت, آزار دختر رسول الله, مجید جعفر پور, ضرب و جرح حضرت زهرا, تهدید عمر, خروج متحصّنان, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 24 فروردين 1392
نظر برخی از فقهاء و بزرگان شیعه در مورد ابن عربی

شیخ حر عاملی (صاحب وسائل الشیعه): محی الدّین عربی کیست؟

یکی دیگر از کسانی که صوفیان فریب وی را خورده اند محی الدین بن عربی است.

وضعیت او مانند غزالی بلکه به مراتب زشت­تر است و اکنون با توجه به سخنان زشت و ناپسندی که از وی به ما رسیده، دوازده مورد از آن را بر می شمریم:

۱- وی در کتاب خود ((فتوحات)) در سخنانی طولانی مدعی شده که ۹ بار به آسمان سیر داده شده و چگونگی سیر در آسمان ها در سخنانش به چشم می خوردو از آن بر می آید که وی مدعی مزیّت و برتری بر رسول اکرم (ص) شده که در خور توجه است.

۲- او در این کتاب پس از بیان این که در مسیر رفتن به آسمان ها در هر آسمانی یکی از پیامبران را مشاهده کرده و اظهار داشته که ابوبکر را بر عرش دیده است. بدین سان رتبه و جایگاه ابوبکر به ادعای وی بالاتر از جایگاه پیامبر خداست . بنابراین، چگونه یک فرد مسلمان می تواند این سخنان را از او بپذیرد؟

۳- وی در کتاب ((فصوص الحکم)) مدّعی شده که این کتاب به املای رسول خدا(ص) است و حضرت بدو فرمان داده تا عیناً عبارات آن کتاب را بنگارد. در صورتی که اگر چنین سخنی واقعیت داشته باشد با جزم و یقین حکم به بطلان ادعای وی می­شود و مفاسد فراوانی بر آن مترتب خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: نظر برخی از فقهاء و بزرگان شیعه در مورد ابن عربی , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 22 فروردين 1392
مواضع حضرت زهرا سلام الله علیها اساس شیعه را تقویت می‌کند

مواضع حضرت زهرا سلام الله علیها اساس شیعه را تقویت می‌کند

حضرت آیت الله صافی در نوشتاری، ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تشریح کرده‌اند.

* فاطمه كيست؟

اللّهم صلّ علي الصديقة فاطمة الزكية حبيبة حبيبك و نبيّك و ام أحبّائك و أصفيائك الّتي انتجبتها و فضّلتها و اخترتها علي نساء العالمين و صلّ علي ولدها الذي بشّرها به خاتم النبيين صلوات الله عليه و آله، بقية الله في ارضه ارواح العالمين له الفداء.

پيرامون شخصيت جامع الأطراف و وسيع الأبعاد حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها آنچه گفته‌اند و نوشته‌اند و باز هم گويندگان و نويسندگان بگويند و بنويسند، به پايان بيان مقامات و درجات و فضائل حضرت نمي‌رسند.

اگر چه عمر آن حضرت به واسطه ورود مظالم جانكاه، به ظاهر كوتاه بود، امّا در همين فرصت اندك، مواضعي را از خود نشان دادند كه درس‌هاي سازنده آن در طول تاريخ، براي همه، راهبر و حقّ‌نما است.

و به قول آن شاعر كه مي‌گويد: ضلّ من جعل مقياس الحياة الطولا، نبايد مقياس زندگي را طولاني‌بودن ظاهري عمر قرار داد، بلكه مقياس حقيقي حيات بشر، عرض عمر و بركات وجودي او است.



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: حضرت زهرا علیهاالسلام, آیت الله العظمی صافی گلپایگانی, فاطمیه, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 21 فروردين 1392
منظور از «هجوم» چیست؟

منظور از «هجوم» چیست؟

منظور از «هجوم» در نقلهای مربوط به تلاش خلیفه برای اخذ بیعت از امیرالمؤمنین‌علیه‌السّلام چیست؟ این حمله در چند مرحله صورت گرفته و شاخصه‌های هر مرحله چیست؟

 

جواب: مطالعه یک‌پارچه منابعی که از حوادث و رویدادهای پس از سقیفه بنی‌ساعده یاد کرده‌اند؛ ما را با حوادث ناگوار متعدّدی مواجه می‌سازد که یکی از آن‌ها، حادثه «هجوم به خانه حضرت زهراعلیها‌السّلام» می‌باشد.
منظور از «هجوم» در تاریخ‌نگاری مصائب حضرت زهراعلیها‌السّلام، حضور هواداران مسلّح خلیفه در اطراف درب خانه فاطمه‌علیها‌السّلام، به فرمان ابوبکر و با هدف اخذ بیعت از امیرالمؤمنین‌علیه‌السّلام می‌باشد.
[ر.ک: دراسةٌ و تحلیلٌ حول الهجوم علی بیت فاطمه‌علیها‌السّلام، ذیل شماره های: 20 ـ 21 ـ 30 (دستور به هجوم اوّل)؛ ذیل شماره: 14 (دستور به هجوم اصلی)]



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: منظور از «هجوم» چیست؟ , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 21 فروردين 1392
اعتراف عمر به جنایات خویش در نامه ای به معاویه

همان طور که تا به حال ملاحظه فرمودید ما سعی کردیم تمام مطالبان راکه دروبلاگ قراردادیم  بااسناد صحیح وقوی خود اهل سنت  باشد واز روایات شیعه استفاده نکنیم  این مطلب که در اینجا قرار دادیم از موارد خواص که از قوی ترین اسناد شیعه است و جالب این که اگر درروایات اهل سنت نیامده ولی می توان اکثر مطالبش از کتابهای مختلف  اهل سنت پیدا کرد و این نکته را بگویم که آنقدر مکتب حقه شیعه با استدالال  و قوی وبا منطق است که برای  شیعیان که اهل حقیقت باشند احتیاج به کتب تحریف شده واهل سنت نیست اگر می بینید ما از اسناد اهل سنت استفاده می کنیم  برای این است که اتمام حجتی با اهل سنت کرده باشیم


    اعتراف عمر به جنایات خویش در نامه ای به معاویه

  علامه بزرگوارمجلسی(ره)در بحارالانوارمجلد۳۰ صفحه۲۸۷ رقم۱۵۱ باسند مذکور ازابوحسین محمدبن هارون بن موسی التلعکبری ازپدرش ازابوعلی محمد بن همام ازجعفربن محمد بن مالک الفزاری از عبد الحمن بن سنان صیرفی از جعفربن علی حوار ازحسن بن مسکان از مفضل بن عمر جعفی ازجابر جعفی از سعید بن مسیب که:



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: حضرت زهرا, اعرتاف عمر, شهادت, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 20 فروردين 1392
آیا امام سجاد علیه السلام از ابابکر و عمر تمجید و تعریف نموده اند ؟

توضیح سوال : حضرت مولانا عبدالمجید مرادزهی از اساتید دارالعلوم شهر زاهدان در یک بحثی عنوان داشتند که در کتاب کشف الغمة اربیلی جلد ۱ صفحه ۷۸ حدیثی آمده است به این مضمون که گروهی از مردم ایران خدمت حضرت زین العابدین رضی الله عنه رسیدند و از ابابکر و عمر بدگویی کردند ، آن حضرت در پاسخ آنان فرمودند : یخرجهم من دیارهم و این یعنی تمجید از حضرت عمر و حضرت ابوبکر رضی الله عنهما پس بهتر است شیعه بی خود بر صحابه خرده گیری نکند و بیشتر دقت کنید . پاسخ شما چیست؟

پرسشگر : میرزائی



:: برچسب‌ها: آیا امام سجاد علیه السلام از ابابکر و عمر تمجید و تعریف نموده اند ؟, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 20 فروردين 1392
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد...
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد...
 

سالروز شهادت یگانه دختر پیامبر گرامی اسلام

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

تسلیت باد



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد, , , ,
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 20 فروردين 1392
چرا اميرمؤمنان (ع) با قيام ابوسفيان بر ضد ابوبكر مخالفت كرد؟

طرح شبهه:

بقلم: آيت الله محسنى بسطامى

شهادت زهرا: بزرگترين دروغ تاريخ

ما معتقديم اين مسئله بزرگترين افترا و دروغ تاريخ است و هرگز چنين چيزى صحت ندارد براى اثبات اين مطلب مى‌توان مفصل بحث نمود كه متاسفانه صفحه كوچك وبلاگ ما توانايى تحمل آنرا ندارد لذا به چند مطلب بسنده مى‌نماييم.

قريش بزرگترين و مقتدر‌ترين قبيله در شبه جزيره عربستان به حساب مى‌آمد و در درون قريش بنى هاشم برترين و قدرتمند‌ترين قوم (تيره ) بشمار مى‌آمد طوريكه همه برترى آن را پذيرفته بودند عمو زاده هاى اين تيره بنى اميه بودند كه بعضى اوقات با بنى هاشم رقابت مى‌نمودند اما اگر پاى كسى ديگر به ميان مى‌آمد اين دو فورا با هم يكى مى‌شدند بطور مثال زمانيكه خبر رسيد ابوبكر (از تيره بسيار ضعيف قريش يعنى بنى تيم ) جانشين پيامبر شده براى ابوسفيان كه تازه مسلمان شده بود غير قابل تحمل بود لذا فورا صدا زد: اين الاذلان؟ دو مرد ذليل كجايند؟

پرسيدند منظورت چه كسانى مى‌باشند؟ گفت علي و عباس. ابوسفيان هنگامى كه با علي و عباس روبرو شد گفت چرا نشستيد بنى تيم كيستند كه رهبرى را بدست گيرند؟ ابوسفيان چنين ادامه داد: والله لاملان المدينة خيلا و رجالا. (قسم بخدا من مدينه را پر از پياده نظام و سواره نظام مى‌كنم و حكومت را با زور از آنان براى شما مى‌گيرم.)

علي كه به سخنان ابوسفيان گوش مى‌داد به او نهيب زد و اخطار نمودة فرمود: اگر كوچكترين حركتى بر ضد ابوبكر انجام دهى من نخستين كسى خواهم بود كه در مقابل تو مى‌ايستم ما ابوبكر را اهل مى‌دانيم. ابوسفيان ناراحت شده الفاظ بدى گفته و رفت. (تاريخ طبرى جلد 2 قسمت آغاز خلافت ابوبكر)

قريش كه با رسول خدا دشمنى مى‌ورزيدند عملا قادر نبودند كارى انجام دهند چون از انتقام گيرى بنى هاشم هراس داشتند واپسين و مهمترين راهكارشان اين بود كه از هر تيره‌اى يك جوان انتخاب نمايند و اين جوانان طوايف گوناگون همه باهم پيامبر را با شمشير بزنند بگونه‌اى كه معلوم نشود كداميك قاتل است كه در اين صورت قوم پيامبر يعنى بنى هاشم نمى‌دانند با كدام تيره بجنگند و لذا مجبور خواهند شد خونبها گرفته صلح نمايند. (اگر يك يا دو قبيله چنين جرمى مرتكب مى‌شد مطمئن بودند بنى هاشم دمار از روزگارشان بر مى‌آوردند) كه همين مسئله سبب شد رسول اكرم با اذن خداوند هجرت نمود.



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: امیرالمومنین, قیام, ابوسفیان, اببکر, خلافت, دلایل, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 18 فروردين 1392
عایشه حکم رضاعه کبیر(شیر دادن زن به مردان بزرگ)

عایشه حکم رضاعه کبیر(شیر دادن زن به مردان بزرگ)

پستان دادن دختران خواهر و دختران برادر عایشه با امر او به مردان بزرگسال!!

ابی داوود در سنن خود که از صحاح سته میباشد جلد ۲ صفحه ۳۷۹ روایتی را در مورد رضاعه کبیر(شیر دادن زن به مردان بزرگ) نقل میکند که در قسمتی از آن آمده است:

چنانچه عایشه خود چنین میکرد؛ یعنى هر کس را که دوست داشت نزدش بیاید اگر چه بزرگ باشد، به دختران برادر و یا دختران خواهرش دستور مىداد که به آن مردان بزرگسال پستان بدهند!!! ولی سایر زنهاى پیامبر صلىاللهعلیه وآله و ام سلمه از اینکه مردی با این نوع شیردادن نزد آنها وارد شود ابا می نمودند و به احدی از مردان اجازه نمیدادند که بر آنها وارد شود الا اینکه در طفولیت شیر داده باشند. و به عائشه میگفتند: به خدا سوگند ما به جز در مورد سالم کس دیگری را ندیدیم که رسولخدا ص این را اجازه داده باشند.

 


سوال: آیا شما حاضرید خواهر شما، همسر شما یا مادر شما به دهن مردان بزرگ با سبیل های کلفت پستان بدهند؟؟!!



:: برچسب‌ها: عایشه حکم رضاعه کبیر(شیر دادن زن به مردان بزرگ), عایشه, رضاعه کبیر,
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 14 فروردين 1392
خاورشناسان و حادثه سقیفه

خاورشناسان و حادثه سقیفه

چكيده
پس از رحلت حضرت محمد(ص)، امت اسلامی بر سر جانشینی ایشان دچار اختلاف و دودستگی شدند و هر گروهی به فکر ریاست و خلافت افتادند. در این میان، یکی از مجموعه هایی که خیال قبضه کردن خلافت را در سر می پروراند، اعضای شورای سقیفه بودند که پس از درگذشت پیامبر تشکیل شد. در این شورا، تعداد اندکی از بزرگان به اصطلاح صحابه، حضور داشتند که تمام فرموده ها و سفارش های رسول خدا(ص) نسبت به علی(ع) را نادیده گرفتند و به فراموشی سپردند و حتی او را در محفل خویش خبر نکردند. اعضای سقیفه در روز غدیرخم، به این کار شوم تصمیم گرفتند و برای خلافت ابوبکر، ادله هایی مانند امام جماعت بودن به جای رسول خدا (ص)، کهن سال-ترین بودن، داشتن جایگاه نسبی با پیامبر اکرم (ص) (پدرزن) و غیره را مطرح می کردند. خاورشناسان نیز به دلیل استفاده از منابع اهل سنت و تحلیل و دیدگاه آنان، این گونه مباحث و روی کردها را در کتاب ها و پژوهش های خود آورده اند.
در اين مقاله، سعي شده تا دیدگاه خاورشناسان در زمینه روي كرد سياسي و رهبري امت اسلامي پس از رسول خدا (ص) کرده و این که خلافت چگونه روند خود را طي كرده وچه روي كردهاي منفي بعد از رحلت خاتم انبيا(ص) در پي آورده، بررسی شود.
واژگان کلیدی
پیامبر اعظم(ص)، جانشینی، سقیفه، ابوبکر، خاورشناسان.



:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: پیامبر اعظم(ص), جانشینی, سقیفه, ابوبکر, خاورشناسان, , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 13 فروردين 1392
عمربن خطاب سبیل خودرا تاب می داد مردم را گاز می گرفت

عمربن خطاب سبیل خودرا تاب می داد مردم را گاز می گرفت

ابن زبیر می گوید:هر وقت عمرخشمگین می شد، سبیلهای خود را تاب می داد.(۱)
همچنین می گوید: شخصی به عمر حرفی زد که مورد پسند او نبود ، عمر سرش را پایین انداخت ، دهان خودرا باد کرد و سبیلهایش را تاب داد ، او هنگام ناراحتی چنین می کرد.
(۲)

     

و ابن ابی الحدید می گوید :((کان عمراذا غضب علی بغض اهله لم یشتف حتی یعض یده))(۳)
ترجمه : هر وقت عمربه یکی از افراد خانواده اش غضب می کرد، تا دست اورا گاز نمی گرفت ،آرامش نداشت .
—————————————————–

۱)کنزل العمال ج۱۲ص۶۴۵شماره۳۵۹۷۲
۲)کنزل العمال ج۳ص۹۲۱شماره۹۱۷۰
۳)شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدیدج۱۲ص۴۴

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: رفتار عمربن خطاب, عمربن خطاب سیبل, عمربن خطاب گاز می گرفت, چرخش سیبیل عمربن خطاب, کنزل العمال, گاز گرفتن عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 13 فروردين 1392
عدم احتجاج حضرت امیرالمومنین علیه السلام به آیه ی ولایت

عدم احتجاج حضرت امیرالمومنین علیه السلام به آیه ی ولایت

سؤال :
فخررازی ادعا کرده است که حضرت امیر علیه السلام هیچ گاه به آیه ی ولایت علیه مخالفان احتجاج نکرده است. آیا این مطلب صحّت دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا حضرت علی هیچ گاه به این آیه احتجاج نکرده است؟



:: برچسب‌ها: امیرالمومنین, ولایت, آیه ی ولایت, امامت, فخر رازی, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 12 فروردين 1392
بررسي دلايل اهل سنت مبني بر خلافت ابوبکر

بررسي دلايل اهل سنت مبني بر خلافت ابوبکر

در گذشته بحث‌هايي داشتيم پيرامون متهم ساختن شيعه بر بدعت که معتقد بر نصب اميرالمؤمنين (عليه السلام) بر خلافت هستند. شبهاتي که امروز، وهابيت مطرح مي‌کند، چيز تازه‌اي نيست. اگر شما کتاب‌هايي که از دير زمان، عليه شيعه نوشته شده، مانند کتاب العثمانية جاحظ ـ متوفاي 255 هجري ـ را ببينيد، همين شبهات در آنجا هست. مرکز اين شبهات در کتاب المغني في الإمامة قاضي عبد الجبار معتزلي ـ متوفاي 415 هجري ـ آمده است و بعد از او هم ابن‌تيميه همان حرف‌هاي قاضي عبد الجبار را برداشته است و رنگ و رو داده و مقداري هم فحش و ناسزا و افترائات افزوده است و به صورت کتاب منهاج السنة در آورده است و به تعبير آقاي سقَاف ـ از علماي بزرگ اهل سنت اردن ـ که مي‌گويد زيبنده است که اين کتاب را منهاج البدعة بناميم.
در رابطه با پاسخ اين شبهه، مفصل سخن گفته‌ايم و إن شاء الله باز هم در آينده، ادله شيعه را به صورت فشرده براي خلافت امير المومنين (عليه السلام) و امامت ائمه (عليهم السلام) خواهيم گفت.
اما آنچه که دوستان از ما تقاضا کردند روي آن بحث شود و در حوزه‌هاي ما، امروز در آن موضوع بحث نمي‌شود، اين است:



:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: استاد حسيني قزويني, خلافت ابوبکر, أفضل أمت, علي بن أبي طالب (عليه السلام) الأئمة من قريش, سقيفه بني‌ساعده, جنگ ردّه, پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم), [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 11 فروردين 1392
دانلود کتاب «فلسفه از منظر قران و عترت علیهم السلام» به قلم مهدی نصیری

دانلود کتاب «فلسفه از منظر قران و عترت علیهم السلام» به قلم مهدی نصیری

علاقه مندان به نقد فلسفه  می توانند متن کتاب « فلسفه از منظر قران و عترت علیهم السلام » به قلم مهدی نصیری را از لینک زیر دانلود نمایند:

 

www.ebnearabi.com/wp-content/uploads/2011/10/falsafeh-nasiri.rar



:: موضوعات مرتبط: فلاسفه چه میگویند!، ،
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب «فلسفه از منظر قران و عترت علیهم السلام» به قلم مهدی نصیری,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
تازیانه زدن عمربن خطاب به زنان عزادار

تازیانه زدن عمربن خطاب به زنان عزادار
…چون زینب دختر پیامبر از دنیا رفت رسول خدا فرمودند : ((به گذشتگان خوب ما عثمان بن مظعون ملحق شو)) پس زنان گریستند آنگاه عمربا تازیانه اش ایشان رامیزد (که چرا گریه می کنید)

پیامبر دست عمر را گرفتند به او فرمودند : ای عمر این کارا را مکن و…

مسند احمد ج۲ ص۵۳۱ش ۲۱۲۷

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: جسارت عمربن خطاب به زنان, خشونت عمربن خطاب, رفتار عمر با زنان, عمربن خطاب آزار زنان, عمربن خطاب خشونت به زنان, عمربن خطاب زدن زنان در حضور پیامبر, عمربن خطاب کتک زن زنان, فضائل عمربن خطاب, کتک زدن زنان,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
دسته بندی فرار عمر و ابوبکر از جنگها

دسته بندی فرار عمر و ابوبکر از جنگها

در این پست قصد داریم  به صورت خلاصه دسته بندی از فرارهای عمر و ابوبکر بیان کنیم که همه این روایات از کتب اهل سنت است دوستانی که علاقه دارند که مطالب بیشتری ازاین موضوع کسب کنند اگر به کتاب شیعه که دراین زمینه (خیلی بیشتروکامل تر) روایاتی هست مراجعه کنند مانند  الارشاد شیخ المفید و … که چون ما قصد داریم فقط از کتب اهل سنت مدرک بیاوریم از کتب بزرگان تشیع استفاده نکردیم



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: جنگ عمربن خطاب, شجاعت عمربن خطاب, عجائب عمربن خطاب, فرار عمربن خطاب, فرار عمربن خطاب مثل بز, فضائل عمربن خطاب, مبارزه عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

موقعیت حضرت خدیجه را هیچ یک از همسران رسول خدا نداشتند؛ زیرا رسول خدا صلى الله علیه وآله همواره به یاد خدیجه بود و از او به نیکى یاد مى‌کرد، همین مسأله سبب شده بود که حسادت‌هاى زنانه برخى از همسران آن حضرت برانگیخته شده و به رسول خدا اعتراض نمایند که چرا این همه از خدیجه یاد مى‌کند
محمد بن اسماعیل بخارى نقل مى‌کند که حضرت خدیجه سلام الله علیها و حضرت مریم سلام الله علیها برترین زنان بهشتى هستند:

۳۲۴۹ حدثنی أَحْمَدُ بن أبی رَجَاءٍ حدثنا النَّضْرُ عن هِشَامٍ قال أخبرنی أبی قال سمعت عَبْدَ اللَّهِ بن جَعْفَرٍ قال سمعت عَلِیًّا رضی الله عنه یقول سمعت النبی صلى الله علیه وسلم یقول خَیْرُ نِسَائِهَا مَرْیَمُ ابْنَةُ عِمْرَانَ وَخَیْرُ نِسَائِهَا خَدِیجَةُ.

عبد الله بن جعفر از على (علیه السلام) نقل مى کند که فرمود: از رسول خدا شنیدم که مى فرمود: بهترین بانوان بهشت مریم دختر عمران و خدیجه است.

البخاری الجعفی، محمد بن إسماعیل ابوعبدالله (متوفای۲۵۶هـ)، صحیح البخاری، ج ۳ ص ۳۲۴۸، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة – بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ – ۱۹۸۷



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها), [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
اعتقادات امامیه در کلام شیخ مفید - عباس میرزایی

اعتقادات امامیه در کلام شیخ مفید - عباس میرزایی

شیخ مفید معتقد است که غیر از تواتر اخبار شیعه مبنی بر امامت امام علی(علیه السلام) اهل اسلام اجماع کرده‌اند که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) علی بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) را در روز غدیرخم موقع بازگشت از حجة الوداع منصوب کرد.

شیخ مفید نقطة عطفی در تاریخ کلام امامیه است که اندیشه‌هایش تأثیری سرنوشت‌ساز بر متکلمان بعدی داشته است. این مقاله، نخست به زندگی‌نامه علمی و جایگاه اجتماعی و سیاسی شیخ مفید در عصر خودش می‌پردازد. بدین منظور، علاوه بر اشاره به فضای علمی و فرهنگی عصر شیخ مفید، وضعیت سیاسی آن عصر نیز مورد توجه قرار گرفته است.
این مقاله در ادامه با اشاره به غنا و کثرت آثار علمی شیخ مفید، روشن می‌کند که وی اولین کسی است که در حوزه کلام عقلی شیعه، علاوه بر تک‌نگاری، جامع نگاری را در دستور کار خود قرار داده است. هدف اصلی مقاله حاضر ارائه گزارشی است از تقریر شیخ مفید از اعتقادات امامیه.این گزارش بر محور رسالة وی با نام النکت فی مقدمات الاصول صورت گرفته است. در عین حال، برای اینکه تصویر کاملی از اندیشة وی عرضه گردد به دیگر کتب کلامی وی مراجعه و استناد شده است. نویسنده تلاش می‌کند با اشاره به فضای کلامی عصر شیخ مفید، نقطه‌های تعامل یا تقابل اندیشة وی با دیگر جریان‌های کلامی را نیز نشان دهد.



:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: شیخ مفید عقائد امامیه امامت خلافت عباس میرزایی فصلنامه هفت آسمان غدیر خم, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
فریاد زدن عمربن خطاب بین نماز

فریاد زدن عمربن خطاب بین نماز

زمانی که پیامبر همراه با اصحاب در راه مکه مشغول نماز خواندن بودن ،چوپانی همراه گله اش از آنجا می گذشت، و …عمر در وسط نماز فریاد کشید:ای چوپان شترهاتت را باز گردان و شتر چران هم چنین کرد.

پیامبر پس از نماز فرمودند:چه کسی در بین نماز فریاد زد؟ گفتند : عمر بود

حضرت فرمودند :ای زاده خطاب  گویا تو هیچ نمی فهمی!!؟؟ 

کنزل العمال ج۸ ص۲۰۸ شماره ۲۲۵۸۱

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت عمربن خطاب در نماز, شخصیت عمر از زبان خود, عمربن خطاب رفتار, مشرک عمربن خطاب, نماز عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 9 فروردين 1392
جهالت عمربن خطاب درباره نماز عید

جهالت عمربن خطاب درباره نماز عید

… روزی عمر برای خواندن نماز عید(فطر یا قربان)خارج شد پس کسی را فرستاد دنبال ابو واقدلیثی (یکی از صحابه) تا از او بپرسد که پیامبر در مثل چنین روزی در نمازشان چه سوره هایی را می خواندند

او گفت:سوره قاف و اقتربت (سوره قمر)

جدن آبروریزی نیست!!؟که کسی خودرا خلیفه رسول خدا بداند و در خواندن یک نماز عید هم جهالت ونادانی داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت عمربن خطاب, بدعت عمربن خطاب در نماز, عمربن خطاب عید قربان, عمربن خطاب نماز, عید فطر عمربن خطاب, نماز, نماز خنده دار, نماز خواندن عمربن خطاب, نماز عید عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 9 فروردين 1392
بررسی شواهد نصب الهی امام با تکيه بر روايات کتاب کافی

بررسی شواهد نصب الهی امام با تکيه بر روايات کتاب کافی

چکیده

در اين مقاله شواهد روايي نصب الهي امام در مباحث مورد اتفاق امامیه ـ به ویژه با اشاره به روایات کتاب کافی کلینی به عنوان منبع اصلی اعتقادی و فکری شیعه ـ مورد بررسي قرار گرفته اند؛ به این صورت که ابتدا مفاهیم «امام»، «امامت» و «نصب» و پس از آن ويژگي های امام ـ كه می تواند شاهد و نشانه ای براي انتصاب الهي وی باشد ـ بررسی شده اند. از مهمترين ویژگی های امام می توان به عصمت، علم، افضلیت و افتراض طاعت اشاره نمود. در این مقاله شواهد به گونه ای ذکر شده اند که جایگاه الهی امام در اندیشة شیعه به صورت واضح تبیین و نشان داده شود که نگاه شیعیان به امام به عنوان حجت الهی و خلیفة خداوند به گونه ای است که نمی تواند حاصل انتخاب فرد توسط دیگران و یا اهل حل و عقد باشد. همچنین چنین جایگاهی نمی تواند حاصل سیر طبیعی پیشرفت معنوی بشر ـ که در نظریة علمای ابرار مطرح می شود ـ باشد.
کلیدواژه ها: امام؛ نصب؛ نص؛ عصمت



:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: نصب امام معصوم امامیه شیعه روایات کتاب کافی شواهد نصب الهی امام, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 9 فروردين 1392
عمر بن خطاب سوره بقره را در مدت دوازده سال یاد گرفت!!!

عمر بن خطاب سوره بقره را در مدت دوازده سال یاد گرفت!!!

وَأَخْبَرَنَا أَبُو الْحُسَیْنِ بْنُ الْفَضْلِ الْقَطَّانُ، ثنا أَبُو عَلِیٍّ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ الْحَسَنِ الصَّوَّافُ، ثنا بِشْرُ بْنُ مُوسَى أَبُو بِلالٍ الأَشْعَرِیُّ، ثنا مَالِکُ بْنُ أَنَسٍ، عَنْ نَافِعٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ، قَالَ: ” تَعَلَّمَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ الْبَقَرَةَ فِی اثْنَتَیْ عَشْرَةَ سَنَةً، فَلَمَّا أَتَمَّهَا، نَحَرَ جَزُورًا “
ترجمه :از عبد الله بن عمر نقل شده است که گفت: عمر بن خطاب، دوازده سال طول کشید تا سوره بقره را یاد بگیرد، وقتى تمام کرد، شترى را ذبح نمود.

—————————————————————————
اسناد:این موضوع در معتبرترین کتب این جماعت موجود که ما به چند مورد اشاره می کنیم
شعب الإیمان، ج۲، ص۳۳۱، ح۱۹۵۴
الجامع لأحکام القرآن، ج۱، ص۴۰، ناشر: دار الشعب – القاهرة؛
 سیر أعلام النبلاء، ج۱۳، ص۳۵۲
تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، ج۳، ص۲۶۷،
الدر المنثور، ج۱، ص۵۴،
الزرقانی علی موطأ الإمام مالک، ج۲، ص۲۷
تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، ج ۲۸، ص۳۹۱
تقریب التهذیب ج۱، ص۵۵۹، رقم:۷۰۸۶
تاریخ بغداد ج۱، ص۲۸۹
و……….



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: حافظه عمربن خطاب, حماقت عمربن خطاب, سوره بقره عمربن خطاب, شقاوت عمربن خطاب, عمربن خطاب شرک, عمربن خطاب قرآن,
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 7 فروردين 1392
نمونه ای از مصرف بیت المال حکومت عمری

نمونه ای از مصرف بیت المال حکومت عمری
نقل از زید بن ثابت است که گفته : هرگاه عمر به خارج مدینه می رفت ، مرا به عنوان جانشین خود انتخاب می کرد، بخدا قسم هیچگاه از سفر باز نمی گشت مگر آنکه نخلستانی (از بیت المال) به من می بخشید

 

کنزالعمال ج۴ص۵۷۲ ش ۱۱۶۷۷

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بیت المال عمربن خطاب, حرام خوری عمربن خطاب, حمومت عمری, حکومت عمربن خطاب, خوردن مال حرام عمربن خطاب, عمربن خطاب آزار, فضائل عمربن خطاب, کنزالعمال عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 7 فروردين 1392
عمر بن خطاب جابجا کردن مقام ابراهیم

عمر بن خطاب جابجا کردن مقام ابراهیم

                                                                                                                         

مقام ابراهیم سنگى است که حاجیان بعد از طواف ، طبق آیه شریفه : وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ اِبْراهیمَ مُصَلّىً.  در آنجا نماز مى گزارند، حضرت ابراهیم و اسماعیل – علیهما السّلام – وقتى ساختمان خانه خدا را بنا کردند و بالا آوردند، پا روى آن سنگ گزاردند تا سنگ و گِل را بالا ببرند.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت عمر مقام ابراهیم, بدعت مقام, عمربن خطاب جابجا کردن مقام ابراهیم, فضائل عمربن خطاب, گرایش عمربن خطاب و حفضه, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 7 فروردين 1392
تابعین از یک ملعون

تابعین از یک ملعون

 









:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: علامه ذوالفنون ابوالفضائل حسن زاده آملی نقد ملا صدرا نقد بر تفسیر المیزان !!!! ننگی از صوفیه محی الدین در آیینه فصوص نقد جلال بلخی برچسب ها: تابعین ابن عربی نقد جوادی آملی نقد حسن زاده آملی , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 6 فروردين 1392
بیعت عمربن خطاب در روز غدیر با امیرالمومنین حضرت علی .علیه السلام

بیعت عمربن خطاب در روز غدیر با امیرالمومنین حضرت علی .علیه السلام 

 بعد از آن که رسول خدا صلى الله علیه وآله امیر مؤمنان علیه السلام را به عنوان خلیفه و جانشین خود انتخاب و آن را بر همگان اعلام کرد، به مردم دستور داد که یکى یکى با آن حضرت بیعت کرده و این منصب جدید را تبریک بگویند.
طبق روایات صحیح السندى که در کتاب‌هاى اهل سنت وجود دارد، عمربن خطاب از کسانى است که خود را به امیر المؤمنین علیه السلام رساند و پس از بیعت با آن حضرت، منصب جدیدش را تبریک گفت.



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: بخن بخن خبخن عمربن خطاب, بیعت عمربن خطاب در روز غدیر, خیانت عمربن خطاب, خیانت عمربن خطاب غدیر خم, عمربن خطاب غذیر خم, غدیر خم و عمربن خطاب, فضائل عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 6 فروردين 1392
حکم عمربن خطاب زنا کنید پولش بدهید

حکم عمربن خطاب زنا کنید پولش بدهید 

در خبرهای مختلف ازعلمای وهابیت مسائل خنده داری می شنویم ومی بینیم درباره احکام که همه اینها برای هر انسانی که کمی عقل منطق داشته باشد مضحک وخنده دار است و انسان با خواندن این حکمها متوجه می شود این علما فقط به قصد تخریب اسلام دارندکه این فتوی هارو صادر می کنند ولی اگر کمی تحقیق کنیم می بینیم این احکام مضحک ریشه دارد در کل تاریخ و این افراد بدعت گذار بودن که ضربه به دین اسلام زده برای نمونه دراین پست توجه فرمایید:



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: زنا عمربن خطاب, عمربن خطاب زنا, عمربن خطاب زنا کنید پولش بدهید, مال حرام عمربن خطاب, پول حرام عمربن خطاب زنا, پول زنا عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 6 فروردين 1392
نظر امیرالمومنین علی .علیه السلام درباره عمر و ابابکر

نظر امیرالمومنین علی .علیه السلام درباره عمر و ابابکر 

امروزه یکی از شبهات ودروغهایی که جماعت مخالفین می گویند این است که امیرالمومنین با عمر ابابکر مشگلی نداشته و حتی با گستاخی می گویند از اعمال آنها راضی بودن برای فاش کردن این دروغ بزرگ این جماعت به مطلب زیر که از کتاب صحیح مسلم است توجه بفرمایید .



:: برچسب‌ها: امیرالمومنین و عمربن خطاب, بخاری عمربن خطاب, جنایات عمربن خطاب, حضرت علی و عمربن خطاب, رفتار عمربن خطاب, صحیح بخاری عمربن خطاب, عمربن خطاب رفتار, عمربن خطاب ظلم به علی, عملکرد عمربن خطاب, نتیجه عمربن خطاب, نظر امیرالمومنین علی , علیه السلام درباره عمر و ابابکر, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 6 فروردين 1392
عمربن خطاب کتک زدن خواهر ابوبکر

عمربن خطاب  کتک زدن خواهر ابوبکر
در پستهای قبلی اشاره کردیم به شجاعت عمر که زنهای عزادار کتک میزده در این پست هم مطلب جالبی که به خواهر ابوبکر هم رحم نکرده
هنگامى که ابوبکر مُرد، عائشه مجلس عزادارى برپا کرد، عمر این خبر را شنید و زنان را از گریه و عزادارى نهى کرد؛ اما آنان توجهى نکردند، به هشام بن ولید گفت: دختر ابوقحافه (خواهر ابوبکر) را نزد من بیاور، هنگامى که آمد، چندین ضربه بر بدنش زد، زنانى که عزادارى مى‌کردند، با شنیدن این خبر متفرق شدند.

ابن سعد در طبقاتش به سند صحیح از سعید بن مسیب نقل مى‌کند که گفت: هنگامى که ابوبکر از دنیا رفت، عائشه مجلس عزادارى برپا کرد، خبر به عمر رسید، آنان را از گریه و عزادارى منع کرد؛ ولى زن‌ها نپذیرفتند. عمر به هشام بن ولید گفت: برو داخل خانه و امّ‌فروه را بیرون بیاور!!! هنگامى که هشام وارد خانه شد، ضرباتى با تازیانه بر بدن امّ‌فروه نواخت که بقیه زن‌ها گریختند. اسحاق بن راهویه به شکل دیگرى این قصه را نقل کرده است و در آخرش مى‌گوید: زنان را یکى پس از دیگرى از خانه ابوبکر بیرون مى‌آوردند و عمر آنان را با تازیانه مى‌زد.

جالب اینجاست که ابن جوزى پس از نقل این روایت، این گونه توجیه مى‌کند که چون عمر زورش به عایشه نمى‌رسید، خواهر ابوبکر را کتک زد!!!

——————————————————————-

الطبقات الکبرى، ج ۳، ص ۲۰۸
الکامل فی التاریخ، ج ۲، ص ۲۶۷
فتح الباری شرح صحیح البخاری، ج ۵، ص ۷۴
کشف المشکل(ابن الجوزی)کشف المشکل من حدیث الصحیحین، ج ۱، ص ۵۹

 



:: برچسب‌ها: جسارت عمربن خطاب به زنان, خشونت عمربن خطاب, رفتار عمر با زنان, عمربن خطاب آزار زنان, عمربن خطاب خشونت به زنان, عمربن خطاب زدن زنان در حضور پیامبر, عمربن خطاب کتک زن زنان, فضائل عمربن خطاب, کتک زدن ابو بکر, کتک زدن خواهر, کتک زدن زنان,
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 6 فروردين 1392
عمربن خطاب آتش زدن خانه وحی (۱)(2)(3)(4)(5)

عمربن خطاب آتش زدن خانه وحی (۱)


جامع الاحدیث سیوطی ج۱ ص

۱۲۴

 


:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: اسکن اسناد شهادت حضرت زهرا سلام الله, اسکن اسناد هجوم عمر به خانه حضرت فاطمه, جنایت عمربن خطاب, جنایت عمربن خطاب مدینه, شهادت خانم فاطمه زهرا سلام الله عمربن خطاب, عمر قاتل, عمربن خطاب آتش زدن خانه, عمربن خطاب شهادت حضرت زهرا, عمربن خطاب قتل حضرت زهرا- سلام الله, عمربن خطاب هجوم به خانه وحی, مدارک شهادت حضرت زهرا- سلام الله, مدارک شهادت حضرت فاطمه سلام الله, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 5 فروردين 1392
شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعيتى انكار ناپذير

شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعيتى انكار ناپذير
بسم اللّه الرحمن الرحيم‏

شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعيتى است كه منابع حديثى و تاريخ شيعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حديث و تاريخ، در اين واقعيت ترديد نموده‏اند. از اينرو گوشه‏اى از شواهد اين مصيبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهل‏سنّت تقديم پويندگان حق و حقيقت مى‏نمائيم.



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعيتى انكار ناپذير, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 4 فروردين 1392
فاطمیه جان میدهد برای لال شدن!

فاطمیه جان میدهد برای لال شدن!

 

شب های قدر، بوی مادر است که می پیچد در مشام  ِ علی!

ضربت ِ حرامی نه؛

عطر ِ زهرا شهیدش کرد ...

وقتی مردم شهر  کاالنعام اند،

بل هم اضل!



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: فاطمیه جان میدهد برای لال شدن!, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 2 فروردين 1392
پاسخ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به یک جوان درباره مکاشفه

پاسخ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به یک جوان درباره مکاشفه

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی، این مرجع تقلید به سؤال یک جوان درباره مکاشفه حقیقی و اهل آن پاسخ داد.

 

متن این پرسش و پاسخ آیت‌الله صافی گلپایگانی به این شرح است:

 

بسمه تعالی

 

محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله

 با سلام و آرزوی طول عمر برای حضرتعالی؛

 بنده جوانی هستم و از جنابعالی که دارای مقامات علمی و عرفانی بالایی هستید دستوری می‌خواهم تا مکاشفه ای هر چند در سطح پایین برای من رخ بدهد که ان‌شاءالله موجب اطمینان قلب بنده گردد؟ با تشکّر و احترام

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

 1 پاسخ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به یک جوان درباره مکاشفه

 

 

علیکم السلام و رحمة الله

 

فرزندم! از آغاز جوانی و تکلیف، از قرآن مجید و هدایت‌های احادیث شریفه و دعاهای معتبر، مثل صحیفه سجادیه الهام و دستور بگیر و در پی این فکر کشف و مکاشفه که حتی بعضی مدعی‌ داشتن آن شده‌اند، وقت و عمر خود را ضایع نکن.



:: برچسب‌ها: پاسخ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به یک جوان درباره مکاشفه , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 2 فروردين 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.