پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

35912 عن الضحاک قال : قال عمر : یا لیتنی کنت کبش أهلی سمنونی ما بدا لهم ، حتى إذا کنت أسمن ما أکون زارهم بعض من یحبون فجعلوا بعضی شواء وبعضی قدیدا ثم أکلونی فأخرجونی عذرة ولم أکن بشرا ( هناد حل ، هب ) . 35913 عن جابر قال : قال رجل لعمر بن الخطاب : جعلنی الله فداک ! قال : إذن یهینک الله ( ابن جریر ) .

عمربن‌خطاب: « ای کاش من قوچ خانواده‌ام بودم و آن قدر مرا می‌پروراندند که چاق‌ترین قوچان می‌شدم آنگاه هرکس را دوست می داشتند به دیدارشان می‌آمد پس مقداری از مرا می پختند و مقدار دیگری را سرخ می کردند؛ سپس مرا می‌خوردند و از آن‌ها (به شکل نجاست) خارج می‌شدم و بشر نبودم(1)

*راستی چه می‌شود یک انسان آرزوی نهایت پستی را کند؟! شما چه تحلیل و قضاوتی دارید؟شنیده‌ شده که بعضی از پیروان ایشان می‌گویند: این از خوف خداوند بوده...پس آیا او گرفتار خوفی است که به یأس از رحمت خدا بدل شده؟یا این که وی در زندگی‌اش به کارهایی دست‌ زده که خسران عظیمی برای‌اش درپی داشته ‌است؟و ... یا؟

پی نوشت:

(1)-کنز العمال - المتقی الهندی - ج 12 - ص 619



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: گه,عن,أن,ان,سلام,عمر بن الخطاب,عمر خطاب,omar,اللهم العن الجبت و الطاغوت,
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 31 مرداد 1392
امكان نبوت غير معصوم و انكار ولايت ائمه علیهم السلام؟! - مهدی امینیان

امكان نبوت غير معصوم و انكار ولايت ائمه علیهم السلام؟! - مهدی امینیان

امكان نبوت غير معصوم و انكار ولايت ائمه علیهم السلام؟! - مهدی امینیان

كلام در بررسی شبهاتی درخصوص ناسازگاری اصل امامت با اصل خاتمیت رسل بود. گفتیم، برخی چون دكتر سروش مدعی‌اند كه «خاتمیت، پایان و خاتمه حجیت، قداست و پذیرش بدون مطالبه دلیل است، چراكه آنها جزء مختصات پیامبر(صلی الله علیه و آله) بودند و با رحلت آن حضرت، دیگر ما به انسانی قائل نیستیم كه قول و فعلش برای ما حجت و شخصیت حقوقی داشته باشد كه دارای قداست و موجب تعبد و التزام به آن بدون مطالبه دلیل واجب باشد، برای اینكه حجیت ذاتی شخصیت‌های دینی به پیامبران اختصاص داشته و در آیین اسلام تنها حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) از آن بهره مند بود. بر این اساس جایگاه ویژه‌ای كه شیعیان به امامان می‌دهد و آنان را دارای مقام قدسی و حجت الهی وصف می‌كند، با اصل خاتمیت تعارض دارد». دكتر سروش در این وادی در جاهای متعدد حكمفرمایی كرده و نظریه فوق را نوعی «غلو» شمرده است. (بسط تجربه نبوی،ص144) البته پیش از سروش برخی دگر اندیشان شیعی چون ابوالفضل برقعی اشكال فوق را مطرح كرده بودند.
سخن در شبهه پنجم و ادعای برخی مبنی بر ناسازگاری الهام و ولایت باطنی امامان با خاتمیت رسالت انبیا بود كه پس از نقد و بررسی این شبهه در عناوین ذیل، به نقد دعاوی سست و عنادورزانه سروش درخصوص ولای باطنی ائمه اطهار علیهم صلوه الله می‌رسیم.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، امامت، ،
:: برچسب‌ها: مهدی امینیان, نبوت غير معصوم, ولايت ائمه علیهم السلام, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 30 مرداد 1392
امامت امامان در صحاح اهل سنت - غلامحسین زینلی

امامت امامان در صحاح اهل سنت - غلامحسین زینلی

اعتقاد به امامت دوازده امام، از معتقدات بنیانی شیعه امامیه است. قدمت این مسئله به عصر رسالت می‏رسد و سنگ بنای آن توسط شخص رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم نهاده شده است و گواه آن احادیث متعددی است که در این باره از آن حضرت رسیده است.
موءلفان صحاح اهل سنت، در این منابع، حدیثی از پیامبر اسلام‏صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرده‏اند که بر اساس آن، حضرت تعداد خلفای پس از خود را دوازده تن معرفی کرده و برای آنان اوصافی برشمرده است. هم این تعداد، و هم اوصاف یاد شده، با دوازده امامِ مورد اعتقاد شیعه تطبیق می‏کند.
دانشمندان اهل سنت، سند حدیث مورد بحث را توثیق کرده‏اند، امّا در تطبیق و تعیین مصداق خارجی آن، توجیهات و تفسیرهای گوناگونی کرده و دچار اشتباه شده‏اند. در این نوشتار درباره متن و سند و پیشینه این حدیث بررسی می‏کنیم، و توجیهات دانشمندان اهل سنت را به شماره آینده موکول می‏کنیم:



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، امامت، اهل البیت علیهم السلام، ،
:: برچسب‌ها: غلامحسین زینلی, صحاح اهل سنت, امامت, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 27 مرداد 1392
روشی نو و صحیح در گفتگوی اعتقادی با مذهب وهّابیت - دكتر عصام العماد

روشی نو و صحیح در گفتگوی اعتقادی با مذهب وهّابیت - دكتر عصام العماد

بسم الله الرحمن الرحیم
ستایش تنها مخصوص خدایی است كه او را حمد می‌كنیم، از او یاری می‌جوییم، از او پوزش گناه می‌طلبیم و از بدی‌های جان و زشتی‌های كردارمان به او پناه می‌بریم. هر كه را او هدایت كند، كسی توان گمراه کردن ندارد و هر كه را او گمراه كند هیچ كس، نمی تواند هدایت کند. گواهی می دهم كه هیچ معبودی جز «الله» وجود ندارد و یکتاست و بی شریك.ّ و گواهی می دهم كه محمد(صلّی الله علیه و آله) بنده و فرستادۀ اوست.
«یا أیّها الذین آمنوا اتقوا الله حقّ تقاته و لا تموتنّ إلّا و أنتم مسلمون»؛ «ای كسانی كه ایمان آورده‌اید، از خدا آن گونه كه حق پروا كردن از اوست، پروا كنید؛ و زینهار، جز مسلمان نمیرید.»[1]
«یا أیّها النّاس اتّقوا ربّكم الذى خلقكم من نفس واحدة و خلق منها زوجها و بثّ منها رجالا كثیرا و نساء. و اتقوا الله الذى تساءلون به و الأرحام. إنّ الله كان علیكم رقیبا»؛ «ای مردم، از پروردگارتان پروا دارید همو كه شما را از «نفس واحدی» آفرید و جفتش را نیز از او آفرید و از آن دو، مردان و زنان بسیاری پراكنده كرد و از خدایی كه به نام او از همدیگر درخواست می كنید پروا نمایید. و نیز از قطع رابطه با خویشاوندان خویش بپرهیزید كه خداوند همواره بر شما نگهبان است. »[2]



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: عصام العماد, گفتگوی اعتقادی, وهابیت, تشیع, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 26 مرداد 1392

شناخت كلي از عمر


عمر بن خطاب بن نفیل از قبیله قریش بود. او در سال 13 ( عام الفیل ) در مکه به دنیا آمد. کنیه‌اش ابوحفص و مادرش، حنتمه بود. تا پیش از مسلمان شدن ظاهری، از دشمنان رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم به شمار می‌رفت.

 

بنا بر برخی روایات، هنگامی که عمر از سوی سران قریش مامور کشتن رسول خدا شد، متوجه شد که خواهر و شوهرخواهرش مسلمان شده‌اند. از این رو خشمگین به خانه آنها رفت و خواهر خود را به شدت کتک زد. اندکی بعد با آیات قرآن آشنا شد و در سال ششم بعثت به ظاهر اسلام آورد.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: شناخت كلي از عمر, نسب عمر, عمر, غاصب خلافت, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1392
نقد دیدگاه وهابیان درباره حدیث سفینه - حامد محمدیان خراسانی

نقد دیدگاه وهابیان درباره حدیث سفینه - حامد محمدیان خراسانی

چکیده :

حدیث سفینه که از طرق مختلف در کتب روایی اهل‌سنّت نقل شده است، فضایل بی‌شماری را برای اهل‌بیت پیامبر(صلّی الله علیه وآله) ثابت می‌کند. با وجود تأیید صحت این حدیث از سوی بسیاری از علمای اهل‌سنّت، سلفیون و وهابیون براساس رویکرد عثمانی خود تلاش کرده‌اند تا با دلایل ضعیف و واهی این حدیث را تضعیف و صدور آن را از پیامبر اکرم(صلّی الله علیه وآله)را انکار کنند. در این مقاله با بررسی یک سند از اسانید این حدیث، اثبات می‌شود که ادّعای ضعف این حدیث از سوی وهابیون بی‌اثر است و صحت آن نشان از ضعف دیدگاه‌های گفتار ابن‌تیمیه و پیروان فکری او در علم حدیث و رجال دارد.
کلیدواژگان: حدیث سفینه، وهابیون، ابن‌تیمیه، عطیه کوفی، علم رجال.



:: موضوعات مرتبط: امامت، اهل البیت علیهم السلام، ،
:: برچسب‌ها: نقد, حدیث سفینه, وهابیت, حامد محمدیان خراسانی, ابن‌تیمیه, عطیه کوفی, علم رجال, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1392
ترویج سکولاریسم از رهگذر نفی عصمت ائمه علیهم السلام- محسن حیدری

ترویج سکولاریسم از رهگذر نفی عصمت ائمه علیهم السلام- محسن حیدری

چکیده :
نویسنده در این مقاله با اشاره به مطالب دکتر سروش در خصوص «ولایت باطنى و ولایت سیاسى» و تفکیک این دو مقوله از یکدیگر، ادله این مطلب را مورد نقد قرار داده است.

آقاى عبدالکریم سروش در فروردین 1377، بحثى در مورد «ولایت باطنى و ولایت سیاسى» در ضمن یک سخنرانى مطرح و مطالبى را پیرامون تحریف ولایت باطنى و سیاسى و تفکیک آن‏دو از یکدیگر عنوان نموده و از جمله گفته است: «بنابراین على، در مقام رهبرى جامعه، على امام بود نه على ولى خدا. همین على به مردم مى‏گفت: «انى فى نفسى لست بفوق أن اخطى» من به خودى خود فوق خطا نیستم، ممکن است خطا بکنم، «فلاتکفوا عن مشورة بعدل او مقالة بحق». بنابراین از دادن مشورت عادلانه به من دریغ نورزید، سخن شما به‏کار من مى‏آید. وقتى امیرالمؤمنین‏علیه السلام این عبارت را مى‏فرمود، با مردم تعارف نمى‏کرد و مردم هم آن را تعارف تلقى نمى‏کردند.»
سخن در این است که چرا شخصى در هیأت یک اندیشمند فرهیخته براى به کرسى نشاندن نظریه موردپسند خویش، به گونه‏اى غیرمتناسب با روشهاى علمى به نصوص مورد اعتماد متشرعان دست مى‏یازد!؟ روش علمى استفاده از نصوص قرآن و نهج‏البلاغه این است که نص موردنظر به صورت کامل و با ملاحظه همه قرائن متصل و منفصل، عقلى و نقلى، از قبیل سیاق، شأن نزول و متعلقات آن، اعم از قیود و استثناها و نیز مسائل اعتقادى قطعى مرتبط با موضوع و فارغ از هرگونه پیش‏داورى مورد مداقه قرار مى‏گیرد. در غیر این صورت تحلیلگر از تفسیر به رأى و تحریف معنوى آن نصوص و یا تفکر التقاطى سر در مى‏آورد. متأسفانه آقاى سروش در نقل قولى که از امیرالمؤمنین‏علیه السلام نموده گرفتار این مشکل شده است. این مدعا از سه نظر قابل اثبات است:



:: موضوعات مرتبط: اهل البیت علیهم السلام، ،
:: برچسب‌ها: محسن حیدری, سکولاریسم, عصمت ائمه علیهم السلام, سروش, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 22 مرداد 1392
ما نزل من القرآن فی علی (علیه السلام) - احمدبن محمد رازی حنفی

ما نزل من القرآن فی علی (علیه السلام) - احمدبن محمد رازی حنفی

چكیده :

محدّثان و مفسّران شیعی و سنّی، دهها كتاب و رساله مستقل در مورد آیات نازل شده در شأن امام امیرالمؤمنین
علی بن ابی طالب علیه السلام نوشته‏اند، كه بخشی از میراث گرانقدر فرهنگ اسلامی در زمینه «اسباب النزول» را تشكیل می ‏دهد.
یكی از این آثار، رساله‏ای است به نام «ما نزل من القرآن فی علی» [علیه السلام]، نوشته احمدبن محمد بن مظفر رازی، محدث و مفسّر و فقیه حنفی، كه در قرن ششم و هفتم هجری قمری می ‏زیسته است. این رساله كوتاه، 156 آیه از قرآن را در بردارد كه در شأن امام علی علیه السلام نازل شده است.
این رساله، بر اساس نسخه خطی آن، موجود در كتابخانه سلیمانیه (در كشور تركیه) برای نخستین بار منتشر می ‏شود.
كلید واژه‏ها: قرآن، اسباب نزول / رازی حنفی، احمدبن محمد / علی بن ابی طالب علیه السلام، فضائل / علی بن ابی طالب علیه السلام، آیات قرآنی / امامت، ادّله قرآنی / امامت، آثار اهل سنت.
1- مقدمه
1-1. آشنایی با مؤلف[1]
احمدبن محمدبن مظفر بن مختار رازی حنفی، زاده ری، مقیم در آقْسرا - كه ابوالفضائل و ابوالمحامد كنیه‏اش بود - از دانشمندان حنفی قرن هفتم بود كه پس از سال
631 در گذشت.



:: برچسب‌ها: قرآن, اسباب نزول, احمدبن محمد رازی حنفی, علی بن ابی طالب علیه السلام, امامت, ادّله قرآنی, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 22 مرداد 1392
امامت ، شفاعت و انتظار در اندیشه شیعی - آیت الله سید جعفر سیدان

امامت ، شفاعت و انتظار در اندیشه شیعی - آیت الله سید جعفر سیدان

درميان شيعيان مساله «امامت» اهميت فوق ‏العاده‏ اى دارد. بحث امامت تفاوت اساسی مکتب اهل بیت (علیه السلام) با سايرفرق اسلامى است؛ چرا که فرق دیگر اسلامی براى اين مساله اهميت خاصی قائل نيستند. آیت الله سيّد جعفر سيّدان از اساتید برجسته حوزه ی علمیه مشهد مقدس درباره اهتمام مکتب تشیع به مسأله امامت می گوید : طبیعی است که شخصیتی می بایست در تداوم رسالت، در جریان باشد. شخصیتی که هم از نظر علمی بی نظیر باشد و هم از نظر مصونیت از خطا بی مانند.
مکتب وحی نیازمند معلمی متناسب با این مکتب است
آیت الله سید جعفر سیدان با اشاره به این که مکتب وحی یک مکتب الهی است که از ناحیه خداوند متعال برای سعادت بشر به وسیله پیامبر گرامی اسلام (صلوات الله علیه و آله) ابلاغ شده است؛ گفت: با توجه به این دیدگاه که البته درست هم هست؛ این مکتب، مکتبی است وسیع، جامع و نهایی که در تمام ابعاد اعتقادی، اخلاقی ، تکلیفی، اجتماعی ، فردی ،عبادی، بهداشتی و... و در همه شئون مربوط به سعادت انسانی دقیق ترین مطالب و استوارترین مفاهیم را بیان کرده است



:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: امامت, شفاعت, انتظار, آیت الله سیدان, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 22 مرداد 1392
هفت نکته درباره نبوت و امامت - هادی مروی

هفت نکته درباره نبوت و امامت - هادی مروی

 چكیده :

نگارنده از چند دیدگاه در باب نبوّت و امامت سخن مى‌گوید : نارسایى بشر در كسب فیض الهى؛ مستقلّات عقلیه مبناى قبول دین؛ تفاوت درجات انسانها؛ برهان امكان اشرف؛ عبودیت كامل و عبد كامل. پیوند میان عقل و نقل در این گفتار، قابل توجّه است.این گفتار، برگرفته از درس گفتارهاى شیخ محمود حلبى خراسانى در سال 1383 قمرى است.

كلید واژه‌ها نبوت ؛ امامت ؛ مستقلّات عقلیه ؛ عبودیت كامل ؛ امكان اشرف ؛ نبوّت و امامت ـ برهان‌هاى عقلى ؛ حلبى، محمود ؛ پیوند عقل و نقل.



:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: هادی مروی, نبوت, امامت, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 22 مرداد 1392
توحید خواص آنست که جمیع عبادتها عبادت حق تعالی است (حتی بت پرستی)!

Hasanzadeh 00009 yasinmedia.com  توحید خواص آنست که جمیع عبادتها عبادت حق تعالی است (حتی بت پرستی)!علامه حسن زاده آملی:توحید عوام انست که پیامبران به مردم می گفتند بت نپرستید. توحید خواص آنست که جمیع عبادتها عبادت حق تعالی است !

علامه حسن زاده آملی در یکی از تالیفاتشان به نام ممدالهمم در شرح فصوص الحکم پرده از مطلبی برمی دارند که شنیدن آن خالی از لطف نیست. ایشان در بیان تاویل آیات سوره مبارکه طه در باب گوساله پرست شدن قوم حضرت موسی(ع) پس از رفتن آن جناب به کوه طور و سپس ماجرای بحث موسی(ع) و هارون(ع) چنین می فرمایند:….

 

موسی(ع) بواقع و نفس الامر و به امر توحید اعلم از هارون بود. چه اینکه می دانست اصحاب عجل چه کسی را پرستش می کردند. زیرا او عالم بود که خداوند حکم فرموده که جز او پرستش نشود و انچه را حکم فرمود غیر ان نخواهد شد (پس جمیع عبادتها عبادت حق تعالی است و لکن ((ای بسا کس را که صورت راه زد)).



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، فلاسفه چه میگویند!، ،
:: برچسب‌ها: داوریهای متضاد درباره ابن عربی, دیدگاه ابن عربی, سوره مبارکه طه, علامه حسن زاده آملی, ممدالهمم در شرح فصوص الحکم, نقد, نقد ابن عربی, نقد تصوف, نقد عرفا, نقد عرفان, نقد فرق ضاله, کوه طور, گمراهی, گوساله, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 21 مرداد 1392
سروده ای پرشور از استاد علامه محمد رضا حکیمی – با مضامین اعتقادی – اجتماعی

سروده ای پرشور از استاد علامه محمد رضا حکیمی – با مضامین اعتقادی – اجتماعی : مکتب توحید و عدل از جعفر صادق بپاست، این طریق انبیاست…

 

a.hakimi2 سروده ای پرشور از استاد حکیمی   مکتب توحید و عدل از جعفر صادق [علیه السلام] بپاست...

 

سروده ای پرشور از محمد رضا حکیمی، در مدح “آموزگار بزرگ عقل و عقلانیت”، “بزرگ پشتوانه مساوات و عدالت”، “تجسم ملکوت حقایق”، “تبلور جبروت رقایق”، “تجلی لاهوت دقایق”، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)

 



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، فلاسفه چه میگویند!، ،
:: برچسب‌ها: ارسطو, استاد حکیمی, اسرار, امام جعفر صادق (علیه السلام), اهل الذِّکر, جبروت, حکمت, طریق انبیا, عقل, عقلانیت, علامه محمد رضا حکیمی, علمِ هیئت, فرقان, لاهوت, محمد رضا حکیمی, ملاصدرا, ملکوت حقایق, مکتب توحید, هیولا, پرشور, کیهان, یونان, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 21 مرداد 1392
عصمت امام از دیدگاه خرد - علی ربانی گلپایگانی

عصمت امام از دیدگاه خرد - علی ربانی گلپایگانی

اشاره :
بحث درباره عصمت امام یکی از مهم ترین و پر چالش ترین بحث های امامت به شمار می رود. در میان مذاهب اسلامی، امامیه و اسماعیلیه عصمت را از اساسی ترین صفات امام می دانند؛ در حالی که مذاهب دیگر لزوم چنین صفتی را برای امام انکار کرده اند.
در این نوشتار پس از تبیین ماهیت عصمت، دلایل عقلی امامیه بر لزوم عصمت امام را بررسی خواهیم کرد.
هم چنین ضمن بررسی این ادله، به اشکالاتی که منکران مطرح کرده اند پاسخ خواهیم داد.



:: موضوعات مرتبط: امامت، اهل البیت علیهم السلام، ،
:: برچسب‌ها: علی ربانی گلپایگانی، عصمت، امام، اهلبیت علیهم السلام, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 21 مرداد 1392
شناخت کلی از معاویه

شناخت کلی از معاویه

صخر بن حرب بن امیة، معروف به ابوسفیان پدر معاویه می باشد، که پس از فتح مکه به ناچار اسلام آورد. مادر معاویه هند دختر عتبة بن ربیعة می باشد که به نقل ابن ابی الحدید معتزلی و دیگران از زنان فاجره و بدنام مکه بوده است.

زمخشری در ربیع الابرار آورده است که: معاویه را به چهارتن از مردان مکه نسبت دادند: مسافر بن ابی عمرو، عمارة بن ولید بن مغیرة، عباس بن عبدالمطلب، صبّاح که نوازنده عمارة بن ولید بوده است.(1) و چون ابوسفیان کریه المنظر و کوتاه اندام، و صبّاح جوانی خوش سیما بود، هند وی را به خویش خواند و با وی هم بستر گشت!

همچنین هشام بن محمد کلبی، نسب شناس مشهور، در کتاب "مثالب" و اصمعی، ادیب و دانشمند نام آور عرب، گفته اند: معاویه در دوران جاهلیت به چهار نفر منسوب می شد که عبارت بودند از: عمارة بن ولید از بنی مخزوم، مسافر بن عمرو از بنی امیة، ابوسفیان از بنی امیة و عباس بن عبدالمطلب از بنی هاشم.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: شناخت کلی از معاویه, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 21 مرداد 1392
عائشه در قساوت قلب بی نظیر است !!!

عائشه در قساوت قلب بی نظیر است !!!


علامه عسگری در اواخر جلد دوم کتاب "نقش عائشه در تاریخ اسلام" پس از بررسی زندگی عائشه و جنگ افروزی های وی (از کتب تاریخی اهل سنت) به عنوان جمع بندی این چنین می فرماید:

"عایشه از نظر قوت قلب و پردلی در میان زنان جهان بی نظیر بود به طوریکه تاریخ تا به امروز در قوت قلب همانند او را در جهان زنان نشان نداده است. او به طوری بر عواطف و احساسات زنانه خود مسلط و پیروز بود که از یک زن این هم تسلط بر احساسات بعید می نماید. وی در جنگ جمل در اولین وهله که شهر بصره را به تصرف خویش در آورد و پاسبانان بیت المال را دستگیر نمود. با کمال قوت قلب و بی رحمی فرمان داد که همه آنان را به قتل برسانند و بافرمان این زن ده ها نفر مسلمان را در مقابل چشم او مانند گوسفند سر بریدند!!

بعدا نیز جنگ شروع گردید خود وی در آن جنگ آتشزا و وحشت انگیز شرکت نمود و بدون اینکه کوچکترین بیمی بخود راه دهد. و یا آرامش دل و حالت اعتدالش را ببازد. مانند یک فرماند ورزیده و جنگ دیده. فرمان می داد در حالتی که سرها مانند برگهای خزان فرو می ریزد. شکم ها پاره می گردد دستهای بریده به هوا پرتاب می شود اما او که همه اینها را با چشم خود می بیند خم بر ابرو نمی نشاند و به سان کوه محکم و پا برجا در میان کجاوه اش نشسته رهبری و فرماندهی لشکر را بعهده گرفته است. پیاپی امر صادر می کند فرمان می دهد. و در دل وی کوچکترین اثری از رقت قلب وحالت ناراحتی و ضعف محسوس و مشهود نیست !!"

به راستی که باید هند جگر خوار و فرعون ها و صدام ها و...در مکتب درس شیطانی وی بنشینند و درس جنایت و ظلم حقیقی را از عائشه بیاموزند...



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: عائشه در قساوت قلب بی نظیر است !!!,
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 21 مرداد 1392
آیا شخصی که حتی حکم تیمم را نمی داند شایسته خلافت است؟!

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
یا علی مدد

آیا شخصی که حتی حکم تیمم را نمی داند شایسته خلافت است؟!

مشهور است كه عمر فتوا داده است : وقتى آب موجود نبود، نماز واجب ، ساقط است !! تا اينكه دسترسى به آب پيدا كنيد؟!! (1)

بخارى و مسلم در صحيح خود (در باب تيمم ) آورده اند که مردی در خلافت عمر به نزد او آمد و گفت: من جنب شده ام و آبی نبود که غسل کنم چه کار باید انجام دهم ؟

عمر گفت: هرگاه آب نیافتی نماز نخوان !!!

عمار یاسر حاضر بود گفت: ای عمر! یادت نیست که در فلان سفر من وتو به حسب اتفاق احتیاج به غسل پیدا کرده بودیم. تو به علت نبود آب نماز نخواندی و من چون گمان کردم که تیمم به جای غسل است و همه بدن را به خاک باید رسانید در خاک غلطیدم و نماز خواندم. وقتی خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله رسیدیم تبسم نمودند و فرمودند: یا عمار! در تیمم همین قدر بس است که دستها را بر زمین زنند و به هر دو کف دست پیشانی را و بعد از آن با کف دست چپ پشت دست راست و با کف دست راست پشت دست چپ را مسح نمایند.



:: برچسب‌ها: آیا شخصی که حتی حکم تیمم را نمی داند شایسته خلافت است؟!, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 20 مرداد 1392
آخرین کتاب انیشتین / موضوع : نامه نگاری انیشتین با آیت الله العظمی بروجردی قدس سره
     
 
آخرین کتاب انیشتین / موضوع : نامه نگاری انیشتین با آیت الله العظمی بروجردی قدس سره      

آخرین کتاب انیشتین / موضوع : نامه نگاری انیشتین با آیت الله العظمی بروجردی قدس سره

آلبرت اینشتین در رساله­ی پایانی عمر خود با عنوان : دی ارکلرونگ"، یعنی : بیانیه" ، که در سال 1954 ( =1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشته است اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می­دهد و آن را کامل­ترین و معقول­ترین دین می­داند. این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه­ی اینشتین با آیت­الله العظمی بروجردی (فوت 1340 ش = 1961 م) است که توسط مترجمین برگزیده­ی شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.

اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خو درا با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج­البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه­ی مجلسی (که از عربی به انگلیسی و ... توسط حمیدرضا پهلوی (فوت 1371 ش) و ... ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می­شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی­شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده­اند. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می­کند که : هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می­خورد و آن ظرف واژگون می­شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می­گردند مشاهده می­کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ... اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه­ی "انبساط و نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می­نویسد....



:: برچسب‌ها: آخرین کتاب انیشتین / موضوع : نامه نگاری انیشتین با آیت الله العظمی بروجردی قدس سره , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 19 مرداد 1392
شیعیان امیرالمومنین علیه السلام

 

بسمه تعالی

امام صادق علیه السلام از پدرانش نقل کرد که :

رسول خدا  فرمود صلی الله علیه و اله وسلم فرمود:ای علی!مثل تو در بین امت من مثل مسیح،عیسی بن مریم است،زیرا قوم او سه فرقه شدند:گروهی از انان مومنین بودند که همان حواریون اند،و گروهی دشمنی کردند با عیسی و انها همان یهودند،و گروهی در مورد او غلو کردند و از زمره اهل ایمان خارج شدند.

 

 

وهمانا امت من نیز در مورد تو سه فرقه می شوند:گروهی شیعه تو هستند که مومنین اند،و گروهی دشمن تو هستند،که انان شک کنندگان اند،و گروهی در مورد تو غلو می کنند که انان انکار کنندگان می باشند.

و ای علی!تو و شیعیانت در بهشت می باشید ،و دشمن تو و غلو کنندگان در مورد تو،در اتش جهنم می باشند.

اسناد:

مناقب خوارزمی صفحه 317 حدیث 318 ،مصباح الانوار صفحه 23 و ینابیع الموده صفحه۱۰۹



:: برچسب‌ها: شیعیان امیرالمومنین علیه السلام,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 19 مرداد 1392
گفتگو با آیة الله میلانی درباره علامه امینی

گفتگو با آیة الله میلانی درباره علامه امینی

آنچه می خوانيد گفتگويی است با محقق فرزانه جناب مستطاب آية الله سيد علی ميلانی دام ظله.
بسم الله الرحمن الرحيم. الحمد للَّه ربّ العالمين والصلاة والسلام علی محمّد وآله الطيبين الطاهرين واللعن علی أعدائهم أجمعين.
من درباره علّامه امينی مطلب خاصی كه گفته نشده باشد و خود بنده داشته باشم، چيزی به نظرم نمی رسد داشته باشم. يك مطلب كلّی بايد اول عرض كنم، كه اين مطلبِ كلی ، بر مرحوم آقای امينی هم منطبق می شود، اين است كه:

گفتگو با آیة الله میلانی درباره علامه امینی



:: برچسب‌ها: گفتگو با آیة الله میلانی درباره علامه امینی, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 19 مرداد 1392
ایا شخص مشروبخوار می تواند جانشین رسول خدا صلی الله علیه و اله شود؟

 ایا شخص مشروبخوار می تواند جانشین رسول خدا صلی الله علیه و اله شود؟

 

یک روز ابوبکر و عمر و دیگر  رفقا! در سال هشتم (سال فتح مکه و بعد از تحریم و نزول آیه حرمت شراب) در منزل ابوطلحه زید بن سهل جمع شدند و مشروب خوردند و مجلس عیشی تشکیل دادند. ابوبکر پس از خوردن شراب و مست شدن بر کشته های مشرکین جنگ بدر افسوس خورد و با اشعار کفر آمیز زیر برایشان نوحه نمود !!! :

احیی ام بکر بالسلام...........وهل لک بعد قومک من سلام
یحدثنا الرسول بان سحتا...........و کیف حیاه اصل او هشام
و ود بنو المغیره لو فدوه..................بالف من رجال او سوام
کانی بالطوی طوی بدر..............من الشیزی یکلل بالسنام
کانی بالطوی طوی بدر .............من الفتیان و الحلل الکرام

عمر نیز در آن مجلس مشروب خورد و مست کرد و همانند همکارش کفریات زیر را بر کشته های جنگ بدر نوحه سرایی نمود:

و کائن بالقلب قلیب بدر............من الفتیان و العرب الکرام
ایوعدنی ابن کبشه ان سنحیی.....و کیف حیاه اصداء وهام
ایعجز ان یرد الموت عنی.........و ینشرنی اذا بلیت عظامی
الا من مبلغ الرحمن عنی.............بانی تارک شهر الصیام
فقل لله یمنعنی شرابی..............و قل لله یمنعنی طعامی

وقتی خبر به پیامبر رسید حضرت پیامبر صلی الله علیه و اله رسید حضرت بسیار خشمگین شد و در حال غضب و ناراحتی در حالی که ردای مبارکش روی زمین کشیده میشد بدانجا تشریف برد و چیزی در دست داشت آن را بلند کرد که بر سر حضار مجلس زند آنها متفرق شدند و عمر گفت دیگر نمیخورم. (2)

 



:: برچسب‌ها: ایا شخص مشروبخوار می تواند جانشین رسول خدا صلی الله علیه و اله شود؟, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 18 مرداد 1392
امام علی علیه السلام و ايرانيان - محسن حيدرنيا

امام علی علیه السلام و ايرانيان - محسن حيدرنيا

در نظام مالی كه عمر و سپس عثمان اعمال می‌كردند، معمولاً حقوق و عطایای موالی ایرانی پایین‌تر از اعراب بود. از این رو وقتی كه ایرانیان در دوران خلافت علی(علیه السلام) از حقوق و عطایایی برخوردار شدند، جمعی از سران و اشراف كوفه از جمله اشعث‌بن قیس كندی، در برابر آن حضرت زبان به اعتراض گشودند كه از چه روی ما را مغلوب این سرخ‌رویان ساخته‌ای؟
اشاره :
در این مقاله از رشته تعلقات و آشنایی‌های ایرانیان با علی(علیه السلام) همچون، مدارا در اخذ خراج از ایرانیان ـ چه در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله) كه به یمن گسیل شد و گروهی از ایرانیان در آنجا مقیم بودند و چه در زمان خلافت خویش ـ خونخواهی آن حضرت از هرمزان ایرانی، اجرای عدالت در تقسیم بیت‌المال میان عرب و عجم و از جمله ایرانیان در زمان خلافت، حمایت ایرانیان از علی(علیه السلام) در جنگ جمل سخن رفته است.
بی‌تردید موضوع آشنایی ایرانیان با حضرت علی(علیه السلام) برای هر شیعه‌ای از اهمیت و جاذبه بسیاری برخوردار است. حوادث تاریخ ایران و اسلام در دهه‌های دوم، سوم و چهارم از سده نخست هجری، بسترهای مناسبی را برای آشنایی ایرانیان با آن بزرگ مرد تاریخ بشر فراهم ساخت.



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: محسن حيدرنيا, امام علی علیه السلام, ايرانيان, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 18 مرداد 1392
مهدویت از دیدگاه ایگناس گلدتسیهر - سید رضی موسوی گیلانی

مهدویت از دیدگاه ایگناس گلدتسیهر - سید رضی موسوی گیلانی

مقدمه :
ایگناتس گلدتسیهر1(1921-1850) اهل مجارستان، یهودی الاصل و از خاورشناسان برجسته غربی است که در زمینه اسلام شناسی دارای تألیفات و آثاری است و بعضی او را بنیانگذار اسلام شناسی در اروپا می دانند. وی دکترای خود را در سال 1870 میلادی با رساله ای درباره تنخوم اورشلیمی شارح یهودی عهد عتیق کتاب مقدس در قرون وسطی دریافت داشت و در بوداپست مجارستان، استاد زبان های سامی گشت.2 استاد وی در رشته شرق شناسی بلاشر بود و در عصر جیمز دارمستتر می زیست و در موضوع مهدویت بسیار شبیه او می اندیشید و نخستین تألیفش در زمینه اسلام شناسی، کتابی است با عنوان «ظاهریت: مسلک و تاریخچه» که در سال 1884 انتشار یافته است.



:: موضوعات مرتبط: امام زمان عجل الله تعالی فرجه، ،
:: برچسب‌ها: سید رضی موسوی گیلانی،ایگناس گلدتسیهر،مهدویت, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 18 مرداد 1392
امامت از دیدگاه امامیه و زیدیه - محمدشفق خواتی

امامت از دیدگاه امامیه و زیدیه - محمدشفق خواتی

چکیده
دو فرقه شیعی امامی و زیدی، علاوه بر آنکه اشتراکات مهمی در مورد مسئله امامت دارند، مثل منصوص بودن امامت و اختصاص امامت و خلافت به اهل بیت ، تفاوتهای ایشان نیز قابل توجه است. آنچه در نوشتار ذیل آمده است، گزارشی از دیدگاه دو عالم زیدی (ابوزید علوی) و امامی (ابن قبه رازی) در قرن چهارم هجری درباره امامت است. ابوزید علوی در کتاب الاشهاد، ضمن طرح دیدگاه زیدیه در مورد امامت، اعتراضات زیادی را بر دیدگاه امامیه در مورد این موضوع وارد نموده است. ابن قبه رازی با نوشتن کتاب نقض کتاب الاشهاد، به اعتراضات ابوزید علوی پاسخ داده و به دفاع از موضع امامیه پرداخته است. گزارش ذیل براساس مطالبی است که مرحوم شیخ صدوق در کمال الدین از کتابهای ایشان آورده اند.

واژه های کلیدی: اهل بیت(علیه السلام)، امامت و خلافت، امامیه، زیدیه، مهدویت، غیبت، تقیه، بداء، شیخ صدوق، ابوزید علوی، ابن قبه رازی.



:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: امامت، زیدیه، شیعه، محمدشفق خواتی، ائمه زیدیه، توافقات امامیه و زیدیه، اختلافات زیدیه و امامیه, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 17 مرداد 1392
بدعت عمر بن خطاب در نماز+تصویر کتاب
بدعت عمر بن خطاب در نماز+تصویر کتاب

 

وحدثنی عن مالک أنه بلغه أن المؤذن جاء إلى عمر بن الخطاب یؤذنه لصلاة الصبح فوجده نائما فقال الصلاة خیر من النوم فأمره عمر أن یجعلها فی نداء الصبح

 

 ترجمه :

 

مالک ، امام مالکی ها روایت کرد : روزی موذن برای صدا زدن عمر به نزد عمر آمد و دید عمر در خواب است . در آن هنگام گفت : الصلاة خیر من النوم( نماز بهتر از خواب است) ؛ بعد از آن قضیه عمر دستور داد آن جمله یعنی الصلاة خیر من النوم را در اذان داخل کنند و به کار ببرند .

 

آیا این سنت پیامبر بوده یا دستور عمر!!!؟؟؟

 

 

اهل سنت ، اهلِ سنت پیامبر هستند یا تابع دستورات عمر؟؟؟



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت عمر بن خطاب در نماز+تصویر کتاب,
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 17 مرداد 1392
اهانت های کتب و علمای اهل سنت به پیامبر قسمت اول(نقدصحیح بخاری و صحیح مسلم قسمت9)+تصویر
اهانت های کتب و علمای اهل سنت به پیامبر قسمت اول(نقدصحیح بخاری و صحیح مسلم قسمت9)+تصویر کتب

 

اهانت های کتب و علمای اهل سنت به پیامبر قسمت اول + تصاویر

در این پست میخواهیم گوشه ای از توهینات علمای اهل سنت نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  را بیان کنیم .

قبل از ترجمه آن از همه دوستان پوزش میطلبم

مطلب از این قرار است :

انس بن مالک ، خادم پیامبر میگوید : پیامبر در یک ساعت از شبانه روز با یازده همسر خودش همبستر میشد .

قتاده میگوید : به انس گفتم : آیا پیامبر طاقت این کار را داشت ؟

انس گفت : پیامبر به من گفت که : خداوند قوت سی نفر را به من داده است .

دوستان عزیز چرا این مسائل که توهین بسیار زشتی است به پیامبر در کتب اهل سنت آمده است ؟ آن هم در اصح کتبشان !!؟؟

آیا نعوذا بالله انس شاهد این ماجرا بوده و یا نستجیر بالله پیامبر برای او این مطلب را تعریف میکرده است؟؟؟

لاحول و لا قوة الابالله



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: نقدصحیح بخاری و صحیح مسلم قسمت9 به قلم: نقد صحیح بخاری و صحیح مسلم ™ یاعلی مدد,
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 17 مرداد 1392
چرا اميرمؤمنان (عليه السلام) از همسرش دفاع نكرد؟

بسم الله الرحمن الرحیم

فردی مجهول الهویه با نام مصطفی که به احتمال خیلی زیاد سنی هست،در ذیل یکی از مطالب سایت که متن اسکن شده در مورد عمر بود نظری گذاشته بود و ادعا کرده بود که شهادت حضرت زهرا دروغ است چون که مگر میشود فاتح خیبر دست رو دست بگذارد و بشیند نظاره کند همسرش اینچنین بلایی بر سرش می آید و مدعی بود که پاسخی از جانب شیعه نگرفته، با اینکه در جای دیگر سوال کرده،البته متن سخن این فرد رو برای اینکه روشنگری بشه قرار خواهم داد بعد از توضیح خودم.

به هر حال جواب پیش رو تحقیق هست از طرف موسسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه شریف که برای روشن شدن مطلب حق برای دوستان و پاسخ به ادعای این فرد میگذارم که امیدوارم مورد استفاده دوستان عزیز و همچنین این فرد قرار بگیره،و از این فرد خواهشمندم اگر به نظرش باز سوالی هست مطرح کنه تا پاسخی متین و عالمانه دریافت کنه.البته ایشان با بی ادبی خاصی شیعه رو هم ردیف خوارج هم دانسته ولی خب مطلب حق از خورشید تابنده در آسمان هم روشن تره و بگذارید به این جسارت های این فرد پاسخی ندهم وگرنه اثبات میکنیم به حول و قوه الهی که خوارج کیانند که الان هم ریشه نفاق در وجودشون متبلوره و با حرفهای مغرضانه خود دشمنی خودشان را با اهل بیت عصمت و طهارت نشان میدهند و حرف حق تو گوششون نمیره.

بگذریم متن زیر دقیقا مطلب این فرد هست که ملاحضه کنید و سپس جوابیه رو در اختیارتون میذارم.

مصطفی!

واقعا خنده داره خوارج به کجا رسیدند که درمورد اصحاب پیامبر این گستاخی ها رو می کنند من نمی دانم شما به ظاهر شیعه ها چطور می خواهید در قیامت به چهره حضرت علی نگاه کنید اگر آن حضرت میدانست که خوارج روزی چنین کارهای میکنند تک تک آبا و اجداد شما رو می کشت من نمی دونم چرا تاریخ شما از سال 72 به این ور این جوری عوض شد من نمیدونم چرا بقول شما اون موقع عمر اومد در خونه خضرت علی روز چرا او نیومد در رو باز نکرد چرا امام حسن و حسین نیومدن در رو باز نکردن خدایا منو ببخش این حرف رو میزنم مگر آنان بی غیرت بودن!!! خنده داره یکی از علماتون تویه لبنان درگذشت این حرف رو زد که من در کل عمرم هرچه تلاش کردم اینو بفهمم نشد که نشد که چرا بی بی فاطمه در رو اومد باز کنه آیا شیر خدا و پسرانش از عمر می ترسیدند آیا فاتح خیبر ترسو بود شما از علی یه ترسو ساختید وای بر شما وای . خدایا اینان را یا به راه راست هدایت کن یا نابود کنن. اگه میشه شما این مطلب رو تویه وبتون پاسخ بدید که چرا آن حضرت در رو باز نکرد من یه جای دیگه هم پرسیدم ولی جواب دریافت نکردم.

دوستان عزیز جواب رو تو ادامه مطلب مطالعه بفرمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، اهل سنت، امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: چرا اميرمؤمنان (عليه السلام) از همسرش دفاع نكرد؟, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 15 مرداد 1392
مناظره میان فضل و ابوحنیفه

نقل شده که دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلسی رسیدند. پرسیدند این مجلس متعلق به کیست ؟ گفتند مجلس درس ابوحنیفه است .راوی حکایت می گوید رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود مردی متعصب ( متقی ) در مذهب شیعه و در عین حال آدمی بحّاث و مطّلع از مبانی مذهب و با سواد بود ، گفت من می روم  و با  این مرد مباحثه می کنم و تا او راملزم و مجاب نکنم ، از این مکان نخواهم رفت .

گفتم به دوستم این عالم بزرگی است و تو از عهده ی بحث با او بر نمی آیی  ، وی پاسخ داد مرا : "من معتقد به مذهب حق هستم و حق هیچگاه مغلوب نمی شود . "



:: برچسب‌ها: سهم الإرث, ارثیه, ارث, همسر, زوجة, زوجتی, نشوز, آلت, آلت مصنوعی, ملزم, مجاب, قضل, فضل بن حسین, فاضل, ابوحنیفه, ابوجیفه, جیفة, ابوحنیفة, تقیه, کعب, کعبه, کعب الأحبار, یهود, اللهم العن الجبت و الطاغوت, عمر, عمری, عمر بن الخطاب, سنی نیوز, شیعه نیوز, شیعه آنلاین, اسلام وب, افغانستان, طالبان, omar, ulv, , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 15 مرداد 1392
محل دفن پیامبر اکرم کجاست؟
پاسخ به یک پرسش
 

یکی از دوستان مطلبی را در وبلاگ خود نوشته اند و درخواست پاسخ کرده اند که ما پاسخ این دوست عزیزمان را در وب قرار میدهیم :

=============================================

چگونه پیامبر در حجره ی عایشه دفن می شود و حال آن که شما شیعه ها عایشه را به کفر و نفاق متهم می کنید؟!

و.........

آیا دفن شدن پیامبر در حجره ی عایشه دلیلی نیست که پیامبر او را دوست داشته است و از او راضی بوده؟

برادران شیعه جواب دهید



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: محل دفن پیامبر اکرم کجاست؟, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 14 مرداد 1392
استفتاء از آیت الله العظمی سیستانی در خصوص مدعیان ”عرفان و صفای باطن و مقامات معنوی”

استفتاء از آیت الله العظمی سیستانی در خصوص مدعیان ”عرفان و صفای باطن و مقامات معنوی”

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

در این استفتاء که توسط جمعی از طلاب حوزه های علمیه از ایت الله سیستانی پرسیده شده امده است :

 

محضر مرجع بزگوار جهان تشیع حضرت ایت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی دام ظله 

سلام علیکم ورحمت الله وبرکاته 

اما بعد: هرچند وقت افرادی در بین طلاب برخی از حوزهای علمیه و میان جوانان مذهبی ودیگران ظاهر میشوند که خویش را اهل عرفان وصفای باطن ومقامات معنوی در قرب الهی معرفی میکنند و میگویند که رسالتشان دعوت جامعه به عرفان از راه اذکار و اوراد ومحافل خاص است و برخی از افراد ادعاهای انان را باور کرده در حالی که برخی دیگر به این امور با شک وتردید نگاه مینمایند.

 

ایا اعتماد بر اهل این ادعاها و باور حرف های انان وعمل به دستور العمل های انان جایز است؟ یا اینکه دوری و پرهیز از انان واجب است؟ از خداوند بزرگ عزت و سربلندی روز افزون حضرت عالی را خواستاریم. جمعی از طلاب حوزه های علمیه



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: آیت الله العظمی سیستانی, ادعای مکاشفات, اذکار, استفتاء, اوراد, تحلیه, تزکیه, تهذیب نفس, خوابها, رذایل اخلاقی, صفات حمیده, صفات مذموم, صفای باطن, قرب الهی, مدعیان عرفان, مشاهدات, مقامات معنوی, مکارم اخلاق, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 14 مرداد 1392
دانلود کتاب حلاج مرتدی به دار آویخته به قلم آیت الله شیح حیدر علی تربتی

دانلود کتاب حلاج مرتدی به دار آویخته به قلم آیت الله شیح حیدر علی تربتی

 

در این بخش کتاب حلاج مرتدی به دار آویخته – که توسط دانشمند گرانقدر آیت الله شیح حیدر علی تربتی نگاشته شده است – برای دانلود بر روی سایت قرار گرفته است.

 

فهرست مطالب مندرج در کتاب : 

پیشگفتار

منابع توقیع مبارک اعلیحضرت امام زمان عجل الله فرجه

متن توقیع مبارک اعلیحضرت امام زمان عجل الله فرجه

برخورد شیخ ابوسهل نوبختی با نامه حلاج

افشاگری شعبده بازی حلاج

حلاج ، مطرود شیخ المشایخ شیعه در قم

شناسنامه حلاج

حلاج از دیدگاه شیخ صدوق و شیخ مفید

امضا کنندگان طومار قتل حلاج

تصوف و صوفیان از دیدگاه امام علی الهادی و الحسن الزکی العسکری علیهماالسلام

دیدگاه آیت الله مرعشی نجفی

خاتمه

 

 

برای دانلود فایل Pdf کتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید :

http://www.ebnearabi.com/wp-content/uploads/2013/05/hallaj-www.ebnearabi.com_.pdf



:: موضوعات مرتبط: امام زمان عجل الله تعالی فرجه، ،
:: برچسب‌ها: آیت الله شیح حیدر علی تربتی, آیت الله مرعشی نجفی, تصوف و صوفیان, توقیع مبارک امام زمان عجل الله فرجه, حلاج, حلاج مرتدی به دار آویخته, دانلود کتاب, شناسنامه حلاج, شیخ ابوسهل نوبختی, شیخ صدوق, شیخ مفید,
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 14 مرداد 1392
آيا روايت معتبري در باره کندن در قلعه خيبر توسط اميرمؤمنان عليه السلام وجود دارد؟

آيا روايت معتبري در باره کندن در قلعه خيبر توسط اميرمؤمنان عليه السلام وجود دارد؟

مقدمه

يکي از فضائل بي‌نظير اميرمؤمنان عليه السلام که هيچ شخص ديگري در آن شريک نيست، قضيه کندن قلعه خيبر توسط آن حضرت است.

برجستگي و اهميت اين فضيلت از آن جا آشکار مي‌شود که بدانيم لشکر اسلام چندين روز پشت دروازه اين قلعه متوقف ماندند و فرماندهان مسلمان يکي از پس ديگري براي فتح اين قلعه هجوم مي‌آوردند؛ اما شکست خورده، درمانده و دست از پا درازتر به لشکرگاه برمي‌گشتند.

از جمله اين فرماندهان ابوبکر و عمر بود که رسول خدا صلي الله عليه وآله پرچم را به دست آن‌ها داد تا قلعه را فتح و شادي را به اردوگاه اسلام بياوردند؛ اما هر دوي آنان نرسيده به دروازه قلعه شکست خورده و با فرار خود نا اميدي و سرشکستگي را در ميان مسلمانان افزايش دادند.

حاکم نيشابوري در المستدرک در باره فرار ابوبکر مي‌نويسد:

از أبو ليلي نقل شده است که اميرمؤمنان عليه السلام به او گفت: اي ابو ليلي ! آيا در خيبر با ما نبودي؟ گفت: بلي به خدا سوگند همراه شما بودم. اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: رسول خدا صلي الله عليه وآله ابوبکر را به سوي خيبر فرستاد، او همراه مردم رفت و شکست خورده برگشت.

سند اين روايت صحيح است؛ اما بخاري و مسلم نقل نکرده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: کندن درب خیبر،قدرت امیرالمومنین عله السلام،روایت اهل تسنن, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 12 مرداد 1392
بدعت تراويح، به اعتراف بزرگان اهل سنت

مقدمه:

بسم الله الرحمن الرحيم

 

بدعت تراويح، به اعتراف بزرگان اهل سنت

نماز تراويح يا خواندن نوافل ماه رمضان به جماعت، از بدعت‌هايى است كه عمر بن خطاب وارد اسلام كرده است؛ پيش از او، نه در زمان رسول خدا صلى الله عليه وآله و نه در زمان ابوبكر چنين چيزى سابقه نداشته است.

علماي شيعه و سني با سند صحيح نقل کرده‌اند که نماز تراويح از بدعت‌هاي خليفه دوم بوده است . همچنين بسياري از علماي اهل سنت به اين قضيه اعتراف کرده‌اند که در ذيل به صورت خلاصه به اين قضيه پرداخته خواهد شد :

الف) روايات تراويح در منابع اهل سنت

در منابع معتبر اهل سنت رواياتي وجود دارد كه نشان مي‌‌دهد، نماز تراويح از بدعت هاي عمر بن خطاب است:

روايت اول:

محمد بن اسماعيل بخارى در صحيح خود مى‌نويسد:

1905 حدثنا عبد اللَّهِ بن يُوسُفَ أخبرنا مَالِكٌ عن بن شِهَابٍ عن حُمَيْدِ بن عبد الرحمن عن أبي هُرَيْرَةَ رضي الله عنه أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قال من قام رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ له ما تَقَدَّمَ من ذَنْبِهِ قال بن شِهَابٍ فَتُوُفِّيَ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَالْأَمْرُ على ذلك ثُمَّ كان الْأَمْرُ على ذلك في خِلَافَةِ أبي بَكْرٍ وَصَدْرًا من خِلَافَةِ عُمَرَ رضي الله عنهما.

ابو هريره از رسول خدا صلي الله عليه وسلم نقل كرده است كه آن حضرت فرمود: هركس (نافله ماه) رمضان را با ايمان و قربة الى الله بخواند، خداوند گناهان گذشته او را مى‌بخشد. ابن شهاب گفته: رسول خدا صلي الله وسلم از دنيا رفت و وضعيت به همين صورت بود (نماز تراويح را  بدون جماعت مى‌خواندند) در زمان خلافت ابوبكر و اوائل خلافت عمر نيز به همين صورت بود .



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت،اهل تسنن،سنی،نماز،تراویح, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 12 مرداد 1392
آیا لعن کار لغو ی است؟

آیا لعن کار لغو ی است؟

سؤال: برخی می گویند: «لعن» کردن کارِ لغوی است، و طبقِ آیاتِ قرآن مؤمنین از لغو روی گردان هستند. در نتیجه نباید کسی را لعن کنیم. پاسخ چیست؟

پاسخ اجمالی:
1. آیات قرآن نشان می دهد که «لعن» کردن اصالتاً فعلِ خداوند است. فرشتگان الهی نیز به چنین فعلی متصف هستند. و از آن جایی که خداوند و فرشتگان از ارتکاب به «قبیح» و «لغو» منزه هستند، در نتیجه «لعن» کردن امری لغو یا قبیح نیست.
2. در قرآن کریم، پیامبران نیز به لعن کردنِ عده ای از مردم توصیف شده اند. در نتیجه «لعن» علاوه بر آن که از افعالِ الهی به شمار می رود، از مسلماتِ سیره ی انبیا نیز می باشد.
3. در مورد لعنِ مسلمانان نیز باید متذکر شد که طبق احادیثِ مورد قبولِ فریقین، پیامبر عظیم الشأن اسلام، به طور «خاص» و «عام» عده ای از مسلمانان را لعن فرموده اند. در نتیجه لعنِ گروهی از مسلمانان نیز بنا به شرایط مستحب و یا واجب است.
4. «لعن کردن» توسطِ غیرِ خداوند، ماهیّتِ دعایی دارد. پس چنانچه شرایط و لوازم لعن کردن فراهم باشد، این کار نه تنها لغو نیست، بلکه مستحق پاداش نیز خواهد بود. در این صورت لعن کردن همواره 4 شاخصه ی مهم معنوی و عبادی خواهد داشت:
1. توجه به خداوند
2. عمل به دستورِ شرع مقدس در خصوص دعوت به لعن
3. پیروی از سیره ی پیامبران از جمله سیره ی پیامبر عظیم الشأن اسلام
4. برائت از دشمنانِ خداوند و اولیای دین



:: برچسب‌ها: آیا لعن کار لغو ی است؟, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 11 مرداد 1392
علی علیه السلام در منظر قرآن و روایات تفسیری - علی مختاری

علی علیه السلام در منظر قرآن و روایات تفسیری - علی مختاری

پیش گفتار :
قرآن کریم اساس معارف مسلمانان به شمار می آید. از این رو جا دارد در سال پیروی عملی از سیره امام علی علیه السلام سیمای قرآن ناطق را در کتاب نور و هدی مشاهده کنیم. شیوه رایج در این باره نقل روایات فضایل امام علیه السلام به ترتیب آیه ها و یا احیانا با محور قرار دادن ارزشهای امام علیه السلام است و چون به این سبک آثار فراوانی هست (1) و بهتر است از کارهای تکراری پرهیز و به تحقیقات افزوده شود; بی هیچ ادعایی (2) سخنانی در این زمینه از بزرگان نقل و بررسی می شود شاید مفید و مؤثر افتد.
آیه های ویژه حضرت علی علیه السلام :
فضایل اهل بیت علیهم السلام در قرآن گاهی به صورت گروهی که شامل تمامی چهارده معصوم علیهم السلام است و در مواردی در خصوص پنج تن آل عبا و... بیان شده که شامل حضرت علی علیه السلام نیز هست و تنها چند مورد ویژه امام علی علیه السلام است، آقای دکتر نقی پورفر با برشماری 16 مورد، بیشترین آیه های ویژه را بر شمرده (3) ،ولی نمی توان ادعا کرد که همه دانشمندان بر تمامی این 16 مورد اجماع و اتفاق دارند. اختصاص برخی از این آیه ها به شخص حضرت علی علیه السلام قابل بحث و بررسی است، به هر حال عصاره شش آیه از آن ها - که در اختصاص به امام علی علیه السلام روشنتر است- با اندک توضیحی بیان می شود:



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: قرآن،روایات،علی مختاری،امیرالمومنین علی علیه السلام, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 11 مرداد 1392
نقد شيخ محمد عبد الوهاب از درون (قسمت دوم) - دکتر عصام العماد

نقد شيخ محمد عبد الوهاب از درون (قسمت دوم) - دکتر عصام العماد

فرق میان توحید قرآنى و توحید عبدالوهاب :
در پایان یادآور می شوم، این کتاب به دنبال گردآوری تمامی فتنه های ناشی از توحید شیخ محمد عبدالوهاب نیست. این کتاب تلاشی است برای نجات برادران وهابی از انحرافات ایجاد شده در نگاه شیخ محمد عبدالوهاب به توحید، نگاهی که مستند به توحید فراگیر و کامل ارایه شده در قرآن کریم نیست.
نیاز به شناخت توحید آنچنان که خداوند و رسولش ترسیم می نمایند، نیاز عقل و قلب است. نیاز زندگی، مسایل روز، نیاز امّت اسلامی و تمامی بشر به شکل یکسان می باشد.
این تصوّر عجیب، اندیشه شیخ محمد عبدالوهاب را نسبت به حقیقت توحید فراگرفته بود. تصوّری که در بسیاری از تفاصیلش، به توحید ارتباطی ندارد. بین تصوّر شیخ از توحید تا توحید قرآنی تفاوت بسیاری وجود دارد... زیرا تصوّر شیخ از توحید- در برخی تفاصیل آن- با فطرت سلیم و توحید قرآنی هماهنگ با فطرت انسان، مخالف است. فاصله میان این دو توحید بسیار زیاد و وحشت آور است... اشتباه بزرگی است اگر گمان کنیم توحیدی که خداوند و رسولش خواسته اند، همان توحیدی است که شیخ ترسیم کرده است. توحید شیخ در اوج جمود، تحجّر و خشکی است. جرم بزرگی در حق خدا و رسول مرتکب شده ایم، اگر توحید قرآنی را در کتاب توحید شیخ عبدالوهاب حبس کنیم.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: نقد شيخ محمد عبد الوهاب از درون (قسمت دوم) - دکتر عصام العماد , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 10 مرداد 1392
رد و نقد وحدت وجود – آیت الله العظمی میرزا ابوالقاسم گیلانی (میرزای قمی)

رد و نقد وحدت وجود – آیت الله العظمی میرزا ابوالقاسم گیلانی (میرزای قمی)

 

اشاره

مقاله ای که در پیش رو دارید ردیه ای بر نظریه فلسفی و عرفانی وحدت وجود است که به قلم فقیه جلیل القدر و اصولی شهیر آیت الله العظمی میرزا ابوالقاسم گیلانی معروف به میرزای قمی به رشته تحریر در آمده است. این متن که همراه با تلخیص است بر گرفته از کتاب سه رساله میرزای قمی در رد فلسفه و عرفان است که اخیرا توسط محققین ارجمند، آقایان حسین لطیفی و سید علی جبار گلباغی ماسوله، تصحیح و تحقیق شده و از سوی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

 

گفتنی است که رساله مزبور به تقاضای شاه وقت قاجار در پاسخ به نوشته فردی صوفی مسلک در ترویج وحدت وجود نگاشته شده است.

 

 

■ بسم الله الرحمن الرحیم

 

[مقدّمه]

الحمد لله ربّ العالمین، والصّلاة علی محمّد و آله.

 

… از روزی که در اوقات ادراک فیض خدمت وافی بهجت، [شاه] ملفوفه ای به حقیر دادند و فرمودند که: عقایدی که در این جا درج است ملاحظه کن و صحیح و غیر صحیح آنها را اعلام کن تا عمل به مقتضای آن شود، و بعد از آن که حقیر ملفوفه را در خلوت گشودم، دیدم به خطّ آن مرد موفّق[۱][منافق] است، و از آن روز تا به حال بی اختیار او را نفرین می کنم.



:: موضوعات مرتبط: صوفیه و عرفا!، ،
:: برچسب‌ها: آیت الله العظمی میرزا ابوالقاسم گیلانی, بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی, حسین لطیفی, رد وحدت وجود, سید علی جبار گلباغی ماسوله, صوفیّه, فقیه جلیل القدر و اصولی, فلسفه و عرفان, فلسفی و عرفانی, قیصری, محققین ارجمند, محیی الدین, میرزای قمی, نقد وحدت وجود, وحدت وجود, کتاب فصوص الحکم, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 9 مرداد 1392
شناخت جامعه علویان سوریه از پیدایش تا قرن بیستم شناخت جامعه علویان سوریه از پیدایش تا قرن بیستم

شناخت جامعه علویان سوریه از پیدایش تا قرن بیستم

«شناخت جامعه علویان سوریه» عنوان کتابی است که به شناخت فرقه نصیریه، به عنوان بخشی از جهان تشیع می‌پردازد.
فرقه نصیریه قدمتی تقریبا هزار ساله دارد و تا امروز نیز در بخش‌هایی از آسیای غربی نظیر ترکیه، سوریه و لبنان پراکنده شده‌اند. نظر به این‌که اغلب علویان در سوریه مستقر شده‌اند و تقریبا ده درصد جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده‌اند از این رو اگرچه فرقه علویان سوریه به لحاظ عقیدتی شیعه‌اند اما نمودهای متعددی از عقاید سایر فرقه‌ها نیز در آن‌ها دیده می‌شود.
علویان سوریه که با نام نصیریه نیز شناخته می شوند بخشی از پیکره جهان تشیع هستند این فرقه که اکثر مورخان ظهور آن را به حوادث حدود زمان غیبت صغری نسبت می‌دهند با عمری حدود هزار سال تا امروز دوام یافته و در بخش وسیعی از آسیای غربی شامل ترکیه، سوریه و لبنان پراکنده شده است.
بخش اعظم علویان در سوریه مستقر هستند و بیش از ده درصد جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهند. این فرقه به لحاظ عقیدتی نیز گرچه در اصل شیعه‌اند، اما نمودهای متعددی از عقاید سایر فرق در آنها دیده می‌شود. علویان سوریه گرچه پیشینه‌ی پر فراز و نشیبی دارند و بخش مهمی از تاریخ آنان به استضعاف گذشته است، اما از قرن نوزدهم به بعد در صحنه تحولات منطقه نقش آفرین شدند و همین فعالیت گسترده، شناخت بیشتر آنان را مطمح نظر محققان قرار داد.



:: برچسب‌ها: علویان،شناخت جامعه علویان سوریه،عباس برومند اعلم، انتشارات امیر کبیر, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 9 مرداد 1392
در عظمت ماه مبارك رمضان و تلاوت قران و عزاداري اميرالمومنين عليه السلام

بسم الله الرحمن الرحيم

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن، هدي للناس وبينات من الهدي و الفرقان

خود اين آيه كفايت مي كند براي كسي كه بفهمد چه ماهي در پيش است. در يك آيه خدا عظمت اين ماه را بيان كرده. به اين جهت، اين ماهي است كه در اين ماه قرآن نازل شده. آن هم چه قرآني؟ بيّنات من الهدي و الفرقان. در يك آيه دو عنوان است: هم قرآن، هم فرقان. كلمه فرقان شرح مفصلي دارد، كلمه قرآن هم شرح مبسوطي. قرآن چيست؟ فرقان چيست؟ عمر گذشت و ما به حقائق اين دين نرسيديم.

اولا زمان ، ظرف است، خود زمان وآنچه در زمان واقع مي شود. اين دو بايد ملاحظه بشود. در ماه رمضان اين خصوصيت است كه اولا خود زمان، استثنائي است.



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: شهادت امیرالمومنین علیه السلام،رمضان, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 6 مرداد 1392
امام علی علیه السلام در نگاه اهل سنت - احمد لقمانی

امام علی علیه السلام در نگاه اهل سنت - احمد لقمانی

امام علی علیه السلام اسوه ای جامع و انسانی است که عظمت خرد و توان مندیهای روحی - روانی او، وی را الگویی همیشه جاودان برای امروز و فردا و فرداهای تمامی جوامع ساخته، به گونه ای که پیروان شیعی و شیفته ی او را در تمامی عصرها و نسل ها، سر بلند و خرسند کرده است.
به یقین، برجسته گی شخصیت آن حضرت، آن گاه چشم گیری خاصی می یابد که در سخنان و دیدگاه های دیگران تجلی کند که چنین باوری، دست مایه ای گران بار در هنگام سخن وری بوده و لذت خاصی در کلام شیعیان می آفریند همچنین در بحث ها و گفت و شنودها با صاحب نظران دیگر مذاهب و یا در عرصه هائی مختلف مانند حج و عمره دلائل نیرومندی بر حقانیت شیعه خواهد بود.
در این جا، چند آیه از آیات قرآن و دیدگاه های اهل سنت را درباره ی شان نزول هر یک از باب نمونه بیان می کنیم :
الف - آیه 207 از سوره 2 (بقره) «ومن الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله والله رؤوف بالعباد» ; از مردم، کسی است که جان خود را در برابر خشنودی خداوند می فروشند و خداوند نسبت به بنده گان مهربان است.



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: احمد لقمانی،امام علی علیه السلام،اهل سنت, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 6 مرداد 1392
عروج حقیقت / به مناسبت شب ضربت خوردن امیر المؤمنین امام علی (علیه السلام) - شهید سید محمدباقر صدر عر

عروج حقیقت / به مناسبت شب ضربت خوردن امیر المؤمنین امام علی (علیه السلام) - شهید سید محمدباقر صدر

شب 19 رمضان که به روایت هایی شب قدر نیز محسوب می شود، شبی است که حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) ضربه نهایی بغض و نفاق مردم جاهل را به جان خرید و همین ضربه، منجر به شهادت ایشان در بیست و سوم رمضان گردید. مقاله ی حاضر که توسط شهید آیت الله سید محمدباقر صدر به نگارش درآمده و در کتابی تحت عنوان «الامام علی، سیره و اجتهاد» به چاپ رسیده است، اختصاص به بررسی جنبه های مختلفی از استراتژی حضرت در دوران کوتاه پنج ساله ی امامت ایشان دارد، سیاست هایی که نهایتاً منجر به ضربت خوردن و شهادت ایشان به دست دشمنان کینه توز و جاهلشان گردید. با هم این مقاله را می خوانیم:
امشب... یادآور شوم ترین شب، بعد از روزی است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در آن وفات یافت. در آن روزی که پیامبر رحلت کرد، رسول خدا، رسالت اسلامی اش را در بحبوحه ی توطئه هایی که بعد از برهه ی کوتاهی پس از وفات وی به رسالتش هجوم آوردند، به دست سرنوشت سپرد و در روزی که امام امیرالمومنین (علیه السلام) ترور شد، آخرین آرزوی پیامبر در بازگرداندن مسیر صحیح رسالت، به دست فراموشی سپرده شد. این امید که همواره در جان های مسلمین آگاه زنده بود، در وجود این مرد بزرگ که از لحظه اول گرفتاری ها و رنج های دعوت (با آن) زیسته بود، تبلور یافت. او در بنای آن دعوت، مشارکت داشت و ساختمان رفیع آن را خشت به خشت همراه با پسر عم گرامی اش بنا نمود و (در نهایت) با آتش این دعوت سوخت.
این مرد کسی است که از تمام این مراحل با همه گرفتاری ها، مشکلات و دردهای آن عبور کرد...



:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: ضربت خوردن،امیر المؤمنین علیه السلام،شهید سید محمدباقر صدر, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 5 مرداد 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.