پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

عمربن خطاب جهل حکم مذی از وضو

عمربن خطاب جهل حکم مذی از وضو

در حکم فقهی «مذی»: عبارت است از آبی که معمولا هنگام بازى کردن با همسر و یا دیدن صحنه های تحریک کنند و یا تخیل صحنه های شهوت انگیز بدون جهش و بدون پرش بیرون می آید. مقدارش خیلی کمتر از منی است «مذی» پاک است و غسل ندارد و وضو را هم باطل نمی کند.

حال جهالت عمر درباره این مسئله شرعی را ببنید :

عن ابن عباس انّه أتى أبی بن کعب ومعه عمر فخرج علیهما فقال: انى وجدت مذیا فغسلت ذکرى وتوضأت فقال عمر: أو یجزى‏ء ذلک؟
قال: نعم. قال: أ سمعته من رسول اللّه (ص)قال: نعم.»

خلاصه ترجمه آنکه: عمر نمیدانست که وضوى تنها براى مذى کفایت می ‏کند و لذا می پرسد که آیا تو این را از رسول خدا (ص) شنیدى؟ جواب  می شنود که: آرى.
سنن ابن ماجه، ج ۱ ص ۱۶۹، کتاب الطهارة وسننها، باب ۷۰، ح ۵۰۷



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: جاهلیت عمربن خطا, جاهلیت عمربن خطاب, جهل عمربن خطاب, جهل عمری, حماقت عمربن خطاب, حکم آب مردان عمربن خطاب, حکم عمربن خطاب, شهوت مذی عمربن خطاب, عمربن خطاب آب مرد, عمربن خطاب جهل حکم مذی, عمربن خطاب مذی منی, قضاوت عمربن خطاب, مذی آب مردان عمربن خطاب, مذی بعد منی عمربن خطاب, مذی حکم عمربن خطاب, همسر مذی عمربن خطاب, وضو عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 7 خرداد 1392
اعتراف سه خلیفه به عدم لیاقت برای خلافت
اعتراف سه خلیفه به عدم لیاقت برای خلافت

ابوالهُذَیل، دانشمند معروف اهل تسنن عراق می‌گوید: در سفری وارد شهر رقّه (یکی از شهرهای سوریّه کنونی) شدم، در آن‌جا شنیدم که مردی دیوانه ولی خوش‌کلام در معبد زکی زندگی می‌کند[۱] برای دیدار او به آن معبد رفتم، دیدم در آن‌جا یک پیرمرد با جمال و خوش قامتی بر روی زیراندازی نشسته و موی سر و روی خود را شانه می‌زند، بر او سلام کردم، جواب سلامم را داد، آن‌گاه بین من و او چنین گفتگو شد:



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: اعتراف سه خلیفه به عدم لیاقت برای خلافت, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 29 ارديبهشت 1392
عمربن خطاب دلال خروشتر بود وهیزم وبرگ جمع می کرد

عمربن خطاب دلال خروشتر بود وهیزم  وبرگ جمع می کرد

در پست قبلی فردی که هربار با اسم مختلفی ظاهر میشود گفته بود چرا ما دروغ گفتیم که عمر برگ هیزم جمع میکرده ودلال خر شتر بود و … که قول دادیم پستی جداگانه درباره این کار عمر قرار دهیم  تا معلوم شود دروغگو کی و …
نکته ای که هست شاید شبهه کنند عده ای که این عمل دوران جاهلیت او بوده و… ولی هدف من از قرار دادن این مطلب دو دلیل است اول اینکه جواب اون شخص بدهم و دوم اینکه آیا کسی که تا دیروز دلال خر بوده و… لیاقت جانشینی پیامبر دارد ؟
ابن مسیب میگوید : سالی با عمربه حج رفتم وقتی به منطقه (ضجنان)رسیدیم عمر گفت :دراین بیابان من شتر های خطاب رامی چراندم  درحالیکه لباس بلند پشمی به تن داشتم و اگر کوتاهی می کردم خطاب بشدت مرا کتک میزد (۱)



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: آشغال عمربن خطاب, آشغالی جمع کنی عمربن خطاب, اخلاق عمربن خطاب, باز یافت عمربن خطاب, بچگی عمربن خطاب, جوان عمربن خطاب, خر شتر عمربن خطاب, خر عمربن خطاب, خریت عمربن خطاب, دلال خر ی عمربن خطاب, دلال عمربن خطاب, شخصیت عمربن خطاب, شغل عمربن خطاب, عمربن خطاب خر اسب, عمربن خطاب دلال, عمربن خطاب شغل, فضائل عمربن خطاب, لیاقت عمربن خطاب, نیم سوز عمربن خطاب, هیزم جمع عمربن خطاب, واسته گری عمربن خطاب, کار عمربن خطاب, کتک خوردن عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392
حرام کردن متعه بدعتی آشکار به اعتراف خود عمر

حرام کردن متعه بدعتی آشکار به اعتراف خود عمر

 عمر گفت : متعتان کانتا علی عهد رسول الله و أنا أنهی عنهما

 دو متعه در زمان رسول الله بود که حلال بود من حرام می کنم ؛متعه حج و متعه نساء.دومتعه در زمان پیامبر بود ومن از ان نهی می کنم .متعه حج ومتعه نساء .(۱)

وعلتش واضح است حرام کرد این دو را تا حاجی زنش بهش حرام شود و متعه نساء تا زنا زیاد شود ودشمن امیر المومنین علیه السلام زیاد بشود

 در زمان حال عده ای وهابیی می گویند در زمان خود پیامبر اکرم .ص. متعه حرام بوده و برای این که دروغ این جماعت آشکار شود به روایات زیر توجه بفرمایید:



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: احکام صیغه عمربن خطاب, ازدواج موقت حکم عمربن خطاب, بدعت ازدواج موقت, بدعت خلیفه دوم, حرام کردن صیغه عمربن خطاب, حکم صیغه عمربن خطاب, صیغه دختر عمربن خطاب, صیغه زنان و عمربن خطاب, صیغه عمربن خطاب, صیغه و ازدواج موقت, صیغه و عمربن خطاب, صیغه کردن عمربن خطاب, عمربن خطاب بدعت, متعه بدعت عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 23 ارديبهشت 1392
اعتراف عمربن خطاب به بدعت نماز تراویح

 اعتراف عمربن خطاب به بدعت نماز تراویح

یکی از ماجراهای جالبی که میزان پایبندی به سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را در مکتب خلافت سقیفه آشکار می سازد، داستان نماز تراویح است. این نماز اکنون در میان جماعت عمری  در ماه رمضان برپا داشته می شود. ریشه یابی این نماز ما را به زمان رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نمی رساند، حتی پس از ایشان در زمان خلیفه ی اول نیز خبری از این نماز نبوده است. برای اطلاع از این که چنین نمازی از چه زمانی آغاز شده است،در ضمن آخر این پست فیلمی قرار گرفته که از صحیح بخاری این بدعت عمر را ثابت می کند که پیشنهاد می کنم حتما  دانلود بفرمایید.

به نقل معتبرترین کتب اهل سنت توجه فرمایید:

شبی از شب های ماه رمضان، عمر بن خطاب خلیفه دوم اهل سنت، وارد مسجد شد و مردم را دید که هر یک به تنهایی مشغول نمازهستند، در این هنگام گفت: اگر این مردم را جمع کنم تا با یک نفر نماز بخوانند ( نماز جماعت ) بهتر است، پس تصمیم گرفت این کار را انجام دهد و ابی بن کعب را بر امامت گمارد و مردم را بر اقتدا به وی فرمان داد. شبی دیگر به مسجد آمد و مردم را دید که با جماعت نماز می گزارند، آنگاه گفت: بدعت خوبی ایجاد کردم (۱).

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: اعتراف عمربن خطاب به بدعت نماز تراویح, بدعت خلیفه دوم, بدعت خلیفه دوم در نماز, بدعت عمربن خطاب در ماه رمضان, بدعت نمازعمربن خطاب, تراویح بدعتی ازعمربن خطاب, عمربن خطاب بدعت تراویح, فضائل عمربن خطاب, نماز ماه رمضان عمربن خطاب, نوآوری عمربن خطاب, گناه عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

بررسي دلايل اهل سنت مبني بر خلافت ابوبکر

در گذشته بحث‌هايي داشتيم پيرامون متهم ساختن شيعه بر بدعت که معتقد بر نصب اميرالمؤمنين (عليه السلام) بر خلافت هستند. شبهاتي که امروز، وهابيت مطرح مي‌کند، چيز تازه‌اي نيست. اگر شما کتاب‌هايي که از دير زمان، عليه شيعه نوشته شده، مانند کتاب العثمانية جاحظ ـ متوفاي 255 هجري ـ را ببينيد، همين شبهات در آنجا هست. مرکز اين شبهات در کتاب المغني في الإمامة قاضي عبد الجبار معتزلي ـ متوفاي 415 هجري ـ آمده است و بعد از او هم ابن‌تيميه همان حرف‌هاي قاضي عبد الجبار را برداشته است و رنگ و رو داده و مقداري هم فحش و ناسزا و افترائات افزوده است و به صورت کتاب منهاج السنة در آورده است و به تعبير آقاي سقَاف ـ از علماي بزرگ اهل سنت اردن ـ که مي‌گويد زيبنده است که اين کتاب را منهاج البدعة بناميم.
در رابطه با پاسخ اين شبهه، مفصل سخن گفته‌ايم و إن شاء الله باز هم در آينده، ادله شيعه را به صورت فشرده براي خلافت امير المومنين (عليه السلام) و امامت ائمه (عليهم السلام) خواهيم گفت.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: استاد حسيني قزويني, خلافت ابوبکر, أفضل أمت, علي بن أبي طالب (عليه السلام), الأئمة من قريش, سقيفه بني‌ساعده, جنگ ردّه, پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم), [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 20 ارديبهشت 1392
دشنام ابوبکر به حضرت فاطمه سلام الله علیها

اول از آقا امام زمان .عج . وبعد از همه دوستان محبانشان عذر می خواهم که این مطلب رو نقل می کنم
واقعا انسان شرم می کند که بعضی از جنایات  ظلمهای دشمنان اهل بیت را حتی نقل کند ولی چه کنیم که برای روشن شدن  حقیقت مجبور هستیم خدودتان بخوانید ببنید این زنازاده چه توهینی به حضرت زهرا.سلام الله علیها کرده …

شیخ عبد الرؤف مناوی، در کتاب فیض القدیر گوید با اشاره به روایت «فاطمة بضعة منی) می‌گوید: «سهیلی بر اساس این روایت استدلال کرده است همانا هرکس فاطمه را سب کند کافر است؛ چون رسول خدا به او غضب می‌کند و این که او افضل از شیخین است».(فیض القدیر۴: ۵۵۱)

دشنام­گویی و فحاشی ابوبکر به گونه­ای بود که علمای اهل سنت در کتاب­های معتبر خود نقل کرده‌اند که او از دشنام­گوئی و فحش دادن پروا نداشت(۱)
برای نمونه ابوبکر جوهری در کتاب سقیفه گوید: پس آنکه ابوبکر خطبه­ی فاطمه (سلام الله علیها) را شنید؛ سخنان فاطمه (سلام الله علیها) بر او سنگین تمام شد؛(۲) بالای منبر رفت و گفت: «ای مردم این چه سست عنصری در برابر هر سخن است؟ این آروزها در زمان رسول خدا کجا بود؟ هر که شنیده بگوید و هرکه دیده دهان باز کند. آنکه سخن گفت روباه ماده­ای بود که شاهدش دمش بود که باعث و بانی هر فتنه است؛ او کسی است که می‌خواهد جنگ از سر گیرد و او می‌گوید این زخم کهنه را پس از آن بسته شده، تازه کنید (دوباره آشوب به راه اندازید)، و از ضعیفان یاری طلبیده و از زنان کمک می­جوید؛مانند امّ طحال(۳) که خویشانش روسپی­گری را برای او خوش می­داشتند»(۴).
به شدت اهانت ابوبکر به فاطمه­ی زهرا، دختر پیامبر، و علی بن ابی­طالب، که پیامبر او را به برادری برگزید، توجه شود.

ثوبان غلام رسول الله صلی الله علیه وآله از آن حضرت نقل می‌کند که فرمود: «همانا تنها از پیشوایان گمراه کننده بر امتم هراسانم و چون شمشیر در میان امت من حاکم شود تا قیامت برگرفته نخواهد شد. قیامت در حالی بر پا می‏شود که گروهی از امت من به مشرکان می‏پیوندند تا آنجا که جماعتی از ایشان بتان را پرستش می‏کنند»(۵).
…………………………………………………………….

۱٫تاریخ الخلفاء ۱: ۵۴-۹۵؛ خصائص الکبری۲: ۸۶؛ صواعق المحرقة: ۴۳؛

۲٫چون آن حضرت بااستدلال عقلانی ووحیانی از کتاب سنت بطلان خلافت ابوبکر و تجاهل جهالت وی را در آن خطبه آشکار ساخت وحجت را بر همگان در طول تاریخ تمام کرد

۳٫ام طحال زنی بد کاره در زمان جاهلیت بود که پرچم بدکارگی بر فراز خانه اش نصب نموده بود این است ضرب المثل شده شرح نهج اللبلاغة ابن ابی الحدید ۱۶: ۲۱۵

۴٫شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید۱۶: ۲۱۴-و۲۱۵: قال أبو بکر و حدثنی محمد بن زکریا قال حدثنا جعفر بن محمد بن عمارة بالإسناد الأول قال فلما سمع أبو بکر خطبتها شق علیه مقالتها فصعد المنبر و قال: أیها الناس ما هذه الرعة إلی کل قالة أین کانت هذه الأمانی فی عهد رسول الله ص‏ألا من سمع فلیقل و من شهد فلیتکلم إنما هو ثعالة شهیده ذنبه مرب لکل فتنة هو الذی یقول کروها جذعة بعد ما هرمت یستعینون بالضعفة و یستنصرون بالنساء کأم طحال أحب أهلها إلیها البغی.

۵٫مسند احمد۵: ۲۷۸؛ ومصابیح السنة بغوی۲:۱۳۶



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: دشنام ابوبکر به حضرت فاطمه سلام الله علیها,
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392
شراب خواری عمربن خطاب تا لحظه مرگ

شراب خواری عمربن خطاب تا لحظه مرگ

ما در پستهای قبل کاملا برسی کردم درباره شرابخواری عمر و ابابکر چه در قبل اسلام چه در بعد اسلام اما از آنجا که در ایام ربیع الاول قرار داریم دیدم بد نیست این مطلب قرار دهم تا دوستان خود قضاوت کنند این موجود تا لحظه آخر چکاره بوده و …

 در کتاب معتبر الطبقات الکبری آمده:عن عبد الله بن عبید بن عمیر أن عمر بن الخطاب لما طعن قال له الناس یا أمیر المؤمنین لو شربت شربة فقال أسقونی نبیذا وکان من أحب الشراب إلیه قال فخرج النبیذ من جرحه مع صدید الدم .

ترجمه: از عبد الله بن عبید بن عمیر (نقل شده است) که هنگامی که عمر بن خطاب ، چاقو خورد ، مردم به او گفتند : ای امیر مومنان ، اگر نوشیدنی بنوشی (خوب است ) ؛ پس گفت : به من نبیذ دهید !!! و نبیذ از دوستداشتنی ترین نوشیدنی ها در نزد وی بود . عبد الله گفت :  نبیذ از زخم وی همراه با لخته های خون خارج شد .

اسناد:

الطبقات الکبرى ، محمد بن سعد ، ج ۳ ، ص ۳۵۴ و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج ۴۴ ، ص ۴۳۰ و با کمی تفاوت در : السنن الکبرى ، البیهقی ، ج ۳ ، ص ۱۱۳ و فتح الباری ، ابن حجر ، ج ۷ ، ص ۵۲ و المصنف ، ابن أبی شیبة الکوفی ، ج ۵ ، ص ۴۸۸ و الاستیعاب ، ابن عبد البر ، ج ۳ ، ص ۱۱۵۴ و…



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: شراب خواری عمربن خطاب لحظه مرگ, شراب خوری هنگام مرگ عمربن خطاب, عرق خواری عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 14 ارديبهشت 1392
عمر بدعت در زدن حد(نقل از الغدیر)

عمر بدعت  در زدن حد(نقل از الغدیر)

از ابی رافع نقل شده: که شرابخواریرا آوردند نزد عمر بن خطاب پس باو گفت: هر آینه تو را میفرستم پیش مردیکه او راملایمت و ترحمی درباره تو نمیگیرد، پس او را پیش مطیع بن اسود عدوی فرستاد پس گفت: وقتیکه فردا را صبح کردم پس او را حد میزنم پس عمر آمد واو میزد او را زدن سختی.
پس عمر گفت: این مرد را کشتی چند ضربه او را زدی گفت: شصت ضربه، گفت من قصاص میکنم از او به بیست ضربه.
ابو عبیده در معنای آن گوید: عمر میگفت من قرار میدهم سختی این زدن را قصاص به بیست شلاقیکه باقیمانده است از حدپس آنرا نزن باو.

 سنن کبری ج ۸ ص ۳۱۷، شرح ابن ابی الحدید: ج ۳ ص



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: الغدیر عمربن خطاب, بدعت عمربن خطاب, بدعتهای عمربن خطاب, جنایت عمر بن خطاب, رفتار جهالت عمر بن خطاب, عمر بن خطاب بدعت در زدن حد, کنز العمال عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 14 ارديبهشت 1392
عمر بن خطاب، خدائی از خرما داشت و دخترش را زنده به گور می‌کرد!!!

عمر بن خطاب، خدائی از خرما داشت و دخترش را زنده به گور می‌کرد!!!
نووی شافعی در کتاب المجموع می نویسد:
وَرُوِیَ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ أَنَّهُ قَالَ : یَا رَسُولَ اللَّهِ ، إِنِّی وَأَدْتُ فِی الْجَاهِلِیَّةِ
فَقَالَ : أَعْتِقْ عَنْ کُلِّ مَوْؤُودٍ رَقَبَةً .والموؤودةُ البنتُ المقتولةِ عندما تَوَلَّدَ ، کان أهلُ الجاهلیةِ یفعلونَ ذلک مخافةَ العارِ والفقرِ.

از عمر بن خطاب روایت شده است که گفت: ای رسول خدا ! من در دوران جاهلیت دخترانم را زنده به گور کرده‌ام (چه کار کنم؟) . آن حضرت فرمود: برای هر دختری که زنده به گور کرده‌ای، یک بنده آزاد کن .
مؤوده به دختری می‌گویند که در زمان تولد کشته شده است. مردم دوران جاهلیت، این کار را به خاطر ترس از ننگ و فقر می‌کشتند.
النووی الشافعی، محیی الدین أبو زکریا یحیى بن شرف بن مر بن جمعة بن حزام (متوفاى۶۷۶ هـ)، المجموع، ج ۱۹ ، ص ۱۸۷ ، ناشر: دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع، التکملة الثانیة.
ماوردی بصری شافعی نیز در کتاب الحاوی الکبیر می نویسد:



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: خدای عمر بن خطاب خرما, خرما خدا عمر بن خطاب, زنده به گوردختران عمر بن خطاب, زنده به گورعمر بن خطاب, عمر بن خطاب, خدائی از خرما داشت و دخترش را زنده به گور می‌کرد, عمل خرماعمر بن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392
عمربن خطاب خلیفه یا شاه…؟

عمربن خطاب خلیفه یا شاه…؟

عمربن خطاب که روزهایی از زندگیش شتر چران بود دلال خر شتر واستر بود و هیزم برگ درخت جمع می کرد وبا اون وضعیت خجالت آور نسب و  . . . دوران جاهلیت وبعد …

وناگاه خودرا در منصب حکومت می دید ، که هر کاری دلش می خواست می کرد هر کس را که می خواست  میزد حتی دختر رسول خدا را و از هر کاری که خوشایدش نبود منع می کرد ،در یک جمله همه از او وحشت داشتند،
او از نظر روانی از این تغییر شگفت زده بود ، لذا از افراد می پرسید آیا من پادشاه هستم یا خلیفه ؟…..
ما  در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم خودتان قضاوت بفرمایید و …

ابن سعد می گوید :عمربن خطاب گفت: به خدا قسم نمیدانم من خلیفه ام یا پادشاه ؟!اگر شاه هستم که امری بس مهم شگفت است ، شخصی گفت: بین این دو فرق است
عمرپرسید فرق چیست ؟ او گفت :خلیفه جز به حق از کسی چیزی نمی گیرد وجز راه حق صرف نمی کند ولی شاه بر مردم ستم می کند  به ناحق از این و آن می گیرد وبه ناحق به این و آن می بخشد عمر با شنیدن این جواب سکوت کرد (۱)

ونیز نوشته اند روزی عمر از جناب سلمان فارسی پرسید:آیا من پادشاه هستم یا خلیفه ؟
سلمان گفت: اگر از مملکت مسلمانان درهمی یا کمتر یا بیشتر بدست آوردی و آنرا در غیر راه صحیحش صرف کردی تو شاه هستی نه خلیفه ،عمر از این سخن سلمان خجالت کشید به فکر فرو رفت .(۲)
—————————————————–
اسناد:
۱)تاریخ الخلفا سیوطی ص۱۴۰طبقات الکبری ج۳ص۳۰۶کنزل المال ج۱۲ص۵۶۷تاریخ عمربن خطاب ص۱۶۹

۲)تاریخ الامم والملوک طبری ج۵ ص۵۳ ۳۰۶کنزل المال ج۱۲ص۵۶۷ ش۳۵۷۷۷



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: آبرو ریزی عمربن خطاب, انحراف عمربن خطاب, تجاوز عمربن خطاب, جنایات عمربن خطاب, حکومت ظالمانه عمربن خطاب, خجالت عمربن خطاب, شاه عمربن خطاب, شتر چرون عمربن خطاب, شرم آور عمربن خطاب, طاغوتی عمربن خطاب, عدالت عمربن خطاب, عمربن خطاب الاغ چرون, عمربن خطاب جنایت, عمربن خطاب حکومت, عمربن خطاب سنی, عمربن خطاب چشم چرانی, وضعیت عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 7 ارديبهشت 1392
بیعت عمربن خطاب در روز غدیر با امیرالمومنین حضرت علی .علیه السلام

بیعت عمربن خطاب در روز غدیر با امیرالمومنین حضرت علی .علیه السلام 

 بعد از آن که رسول خدا صلى الله علیه وآله امیر مؤمنان علیه السلام را به عنوان خلیفه و جانشین خود انتخاب و آن را بر همگان اعلام کرد، به مردم دستور داد که یکى یکى با آن حضرت بیعت کرده و این منصب جدید را تبریک بگویند.
طبق روایات صحیح السندى که در کتاب‌هاى اهل سنت وجود دارد، عمربن خطاب از کسانى است که خود را به امیر المؤمنین علیه السلام رساند و پس از بیعت با آن حضرت، منصب جدیدش را تبریک گفت.

 که ما این مطلب از ذهبی، در کتاب سیر اعلام النبلاء ج۱۹ ص ۳۲۸ که اوهم از غزالی نقل کرده دراینجا بیان می کنیم  

                



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بخن بخن خبخن عمربن خطاب, بیعت عمربن خطاب در روز غدیر, خیانت عمربن خطاب, خیانت عمربن خطاب غدیر خم, عمربن خطاب غذیر خم, غدیر خم و عمربن خطاب, فضائل عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392
فتوحات دوره خلفا

فتوحات دوره خلفا

(انگيزه‏ها و پيامدها)
 چنان كه در تاريخ مي‏خوانيم پس از رحلت رسول گرامي اسلام، در دوره زمامداري ابوبكر عمر و عثمان تأكيد بسياري بركشورگشايي صورت گرفت و حوزه حكومت اسلامي تا عصر عثمان گسترش چشمگيري يافت.
در تحليل و بررسي اين فتوحات، تبيين اموري چند سزاوار است؛ از آن نمونه اين كه:
آن كشورگشايي‏ها به چه انگيزه انجام مي‏گرفت؟
هدف شركت كنندگان آن چه بود؟
چرا علي عليه‏السلام در آن نبردها شركت نمي‏جست؟
پس از فتح سرزمين‏هاي تازه، چه تغيير و تحوّلي در آن مناطق به وجود مي‏آمد و چه فعاليت‏هاي فرهنگي صورت مي‏گرفت؟
آيا نخست اسلام و تعاليم آن به ساكنان آن شهرها عرضه مي‏شد، يا هجوم‏ها يكباره انجام مي‏گرفت؟
پيش از بررسي و تحليل انگيزه آن كشورگشايي‏ها سزاوار است نگاهي گذرا به آن لشكركشي‏ها افكنيم.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: فتح ایران, فتوحات خلفا, کشور گشایی, فتح عراق فتوحات در روزگار عمر, فتح شام, يوسف غلامي, انگیزه های کشورگشایی, پیامدها و اهداف فتوحات, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 29 فروردين 1392
خارج شدن بادمعده عمربن خطاب روی منبر (همراه با اسکن)

گوزیدن عمربن خطاب بالای منبر

 مدائنی می گوید: هنگامی که عمر بر روی منبر بود احساس کرد که بادی از او خارج شد. گفت ای مردم من مخیر شدم بین اینکه از شما بترسم در کار خدا و یا اینکه از خدا بترسم در کار شما پس ترجیح دادم که از خدا بترسم پس بدانید که من چـون گوزیدم و الان برای تجدید وضو از منبر پایین می آیم.
 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: باد شکم عمربن خطاب, باد معده عمربن خطاب, بوی گند عمربن خطاب, توالت, جسیدن عمر بن خطاب, خارج شدن بادمعده عمربن خطاب روی منبر, عمر گوزو, عمربن خطاب گوزو, گوز بزرگ عمربن خطاب, گوز بلند عمربن خطاب, گوز روی منبرعمربن خطاب, گوز و رابطه عمربن خطاب, گوز وحشتناک عمربن خطاب, گوزعمربن خطاب, گوزید تو, گوزیدن عمربن خطاب, گوزیدن عمربن خطاب بالای منبر,
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 26 فروردين 1392
عمربن خطاب سبیل خودرا تاب می داد مردم را گاز می گرفت

عمربن خطاب سبیل خودرا تاب می داد مردم را گاز می گرفت

ابن زبیر می گوید:هر وقت عمرخشمگین می شد، سبیلهای خود را تاب می داد.(۱)
همچنین می گوید: شخصی به عمر حرفی زد که مورد پسند او نبود ، عمر سرش را پایین انداخت ، دهان خودرا باد کرد و سبیلهایش را تاب داد ، او هنگام ناراحتی چنین می کرد.
(۲)

     

و ابن ابی الحدید می گوید :((کان عمراذا غضب علی بغض اهله لم یشتف حتی یعض یده))(۳)
ترجمه : هر وقت عمربه یکی از افراد خانواده اش غضب می کرد، تا دست اورا گاز نمی گرفت ،آرامش نداشت .
—————————————————–

۱)کنزل العمال ج۱۲ص۶۴۵شماره۳۵۹۷۲
۲)کنزل العمال ج۳ص۹۲۱شماره۹۱۷۰
۳)شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدیدج۱۲ص۴۴

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: رفتار عمربن خطاب, عمربن خطاب سیبل, عمربن خطاب گاز می گرفت, چرخش سیبیل عمربن خطاب, کنزل العمال, گاز گرفتن عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 13 فروردين 1392
تازیانه زدن عمربن خطاب به زنان عزادار

تازیانه زدن عمربن خطاب به زنان عزادار
…چون زینب دختر پیامبر از دنیا رفت رسول خدا فرمودند : ((به گذشتگان خوب ما عثمان بن مظعون ملحق شو)) پس زنان گریستند آنگاه عمربا تازیانه اش ایشان رامیزد (که چرا گریه می کنید)

پیامبر دست عمر را گرفتند به او فرمودند : ای عمر این کارا را مکن و…

مسند احمد ج۲ ص۵۳۱ش ۲۱۲۷

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: جسارت عمربن خطاب به زنان, خشونت عمربن خطاب, رفتار عمر با زنان, عمربن خطاب آزار زنان, عمربن خطاب خشونت به زنان, عمربن خطاب زدن زنان در حضور پیامبر, عمربن خطاب کتک زن زنان, فضائل عمربن خطاب, کتک زدن زنان,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
دسته بندی فرار عمر و ابوبکر از جنگها

دسته بندی فرار عمر و ابوبکر از جنگها

در این پست قصد داریم  به صورت خلاصه دسته بندی از فرارهای عمر و ابوبکر بیان کنیم که همه این روایات از کتب اهل سنت است دوستانی که علاقه دارند که مطالب بیشتری ازاین موضوع کسب کنند اگر به کتاب شیعه که دراین زمینه (خیلی بیشتروکامل تر) روایاتی هست مراجعه کنند مانند  الارشاد شیخ المفید و … که چون ما قصد داریم فقط از کتب اهل سنت مدرک بیاوریم از کتب بزرگان تشیع استفاده نکردیم



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: جنگ عمربن خطاب, شجاعت عمربن خطاب, عجائب عمربن خطاب, فرار عمربن خطاب, فرار عمربن خطاب مثل بز, فضائل عمربن خطاب, مبارزه عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

موقعیت حضرت خدیجه را هیچ یک از همسران رسول خدا نداشتند؛ زیرا رسول خدا صلى الله علیه وآله همواره به یاد خدیجه بود و از او به نیکى یاد مى‌کرد، همین مسأله سبب شده بود که حسادت‌هاى زنانه برخى از همسران آن حضرت برانگیخته شده و به رسول خدا اعتراض نمایند که چرا این همه از خدیجه یاد مى‌کند
محمد بن اسماعیل بخارى نقل مى‌کند که حضرت خدیجه سلام الله علیها و حضرت مریم سلام الله علیها برترین زنان بهشتى هستند:

۳۲۴۹ حدثنی أَحْمَدُ بن أبی رَجَاءٍ حدثنا النَّضْرُ عن هِشَامٍ قال أخبرنی أبی قال سمعت عَبْدَ اللَّهِ بن جَعْفَرٍ قال سمعت عَلِیًّا رضی الله عنه یقول سمعت النبی صلى الله علیه وسلم یقول خَیْرُ نِسَائِهَا مَرْیَمُ ابْنَةُ عِمْرَانَ وَخَیْرُ نِسَائِهَا خَدِیجَةُ.

عبد الله بن جعفر از على (علیه السلام) نقل مى کند که فرمود: از رسول خدا شنیدم که مى فرمود: بهترین بانوان بهشت مریم دختر عمران و خدیجه است.

البخاری الجعفی، محمد بن إسماعیل ابوعبدالله (متوفای۲۵۶هـ)، صحیح البخاری، ج ۳ ص ۳۲۴۸، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة – بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ – ۱۹۸۷



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها), [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
فریاد زدن عمربن خطاب بین نماز

فریاد زدن عمربن خطاب بین نماز

زمانی که پیامبر همراه با اصحاب در راه مکه مشغول نماز خواندن بودن ،چوپانی همراه گله اش از آنجا می گذشت، و …عمر در وسط نماز فریاد کشید:ای چوپان شترهاتت را باز گردان و شتر چران هم چنین کرد.

پیامبر پس از نماز فرمودند:چه کسی در بین نماز فریاد زد؟ گفتند : عمر بود

حضرت فرمودند :ای زاده خطاب  گویا تو هیچ نمی فهمی!!؟؟ 

کنزل العمال ج۸ ص۲۰۸ شماره ۲۲۵۸۱

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت عمربن خطاب در نماز, شخصیت عمر از زبان خود, عمربن خطاب رفتار, مشرک عمربن خطاب, نماز عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 9 فروردين 1392
جهالت عمربن خطاب درباره نماز عید

جهالت عمربن خطاب درباره نماز عید

… روزی عمر برای خواندن نماز عید(فطر یا قربان)خارج شد پس کسی را فرستاد دنبال ابو واقدلیثی (یکی از صحابه) تا از او بپرسد که پیامبر در مثل چنین روزی در نمازشان چه سوره هایی را می خواندند

او گفت:سوره قاف و اقتربت (سوره قمر)

جدن آبروریزی نیست!!؟که کسی خودرا خلیفه رسول خدا بداند و در خواندن یک نماز عید هم جهالت ونادانی داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت عمربن خطاب, بدعت عمربن خطاب در نماز, عمربن خطاب عید قربان, عمربن خطاب نماز, عید فطر عمربن خطاب, نماز, نماز خنده دار, نماز خواندن عمربن خطاب, نماز عید عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 9 فروردين 1392
عمر بن خطاب سوره بقره را در مدت دوازده سال یاد گرفت!!!

عمر بن خطاب سوره بقره را در مدت دوازده سال یاد گرفت!!!

وَأَخْبَرَنَا أَبُو الْحُسَیْنِ بْنُ الْفَضْلِ الْقَطَّانُ، ثنا أَبُو عَلِیٍّ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ الْحَسَنِ الصَّوَّافُ، ثنا بِشْرُ بْنُ مُوسَى أَبُو بِلالٍ الأَشْعَرِیُّ، ثنا مَالِکُ بْنُ أَنَسٍ، عَنْ نَافِعٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ، قَالَ: ” تَعَلَّمَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ الْبَقَرَةَ فِی اثْنَتَیْ عَشْرَةَ سَنَةً، فَلَمَّا أَتَمَّهَا، نَحَرَ جَزُورًا “
ترجمه :از عبد الله بن عمر نقل شده است که گفت: عمر بن خطاب، دوازده سال طول کشید تا سوره بقره را یاد بگیرد، وقتى تمام کرد، شترى را ذبح نمود.

—————————————————————————
اسناد:این موضوع در معتبرترین کتب این جماعت موجود که ما به چند مورد اشاره می کنیم
شعب الإیمان، ج۲، ص۳۳۱، ح۱۹۵۴
الجامع لأحکام القرآن، ج۱، ص۴۰، ناشر: دار الشعب – القاهرة؛
 سیر أعلام النبلاء، ج۱۳، ص۳۵۲
تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، ج۳، ص۲۶۷،
الدر المنثور، ج۱، ص۵۴،
الزرقانی علی موطأ الإمام مالک، ج۲، ص۲۷
تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، ج ۲۸، ص۳۹۱
تقریب التهذیب ج۱، ص۵۵۹، رقم:۷۰۸۶
تاریخ بغداد ج۱، ص۲۸۹
و……….



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: حافظه عمربن خطاب, حماقت عمربن خطاب, سوره بقره عمربن خطاب, شقاوت عمربن خطاب, عمربن خطاب شرک, عمربن خطاب قرآن,
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 7 فروردين 1392
نمونه ای از مصرف بیت المال حکومت عمری

نمونه ای از مصرف بیت المال حکومت عمری
نقل از زید بن ثابت است که گفته : هرگاه عمر به خارج مدینه می رفت ، مرا به عنوان جانشین خود انتخاب می کرد، بخدا قسم هیچگاه از سفر باز نمی گشت مگر آنکه نخلستانی (از بیت المال) به من می بخشید

 

کنزالعمال ج۴ص۵۷۲ ش ۱۱۶۷۷

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بیت المال عمربن خطاب, حرام خوری عمربن خطاب, حمومت عمری, حکومت عمربن خطاب, خوردن مال حرام عمربن خطاب, عمربن خطاب آزار, فضائل عمربن خطاب, کنزالعمال عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 7 فروردين 1392
عمر بن خطاب جابجا کردن مقام ابراهیم

عمر بن خطاب جابجا کردن مقام ابراهیم

                                                                                                                         

مقام ابراهیم سنگى است که حاجیان بعد از طواف ، طبق آیه شریفه : وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ اِبْراهیمَ مُصَلّىً.  در آنجا نماز مى گزارند، حضرت ابراهیم و اسماعیل – علیهما السّلام – وقتى ساختمان خانه خدا را بنا کردند و بالا آوردند، پا روى آن سنگ گزاردند تا سنگ و گِل را بالا ببرند.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت عمر مقام ابراهیم, بدعت مقام, عمربن خطاب جابجا کردن مقام ابراهیم, فضائل عمربن خطاب, گرایش عمربن خطاب و حفضه, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 7 فروردين 1392
حکم عمربن خطاب زنا کنید پولش بدهید

حکم عمربن خطاب زنا کنید پولش بدهید 

در خبرهای مختلف ازعلمای وهابیت مسائل خنده داری می شنویم ومی بینیم درباره احکام که همه اینها برای هر انسانی که کمی عقل منطق داشته باشد مضحک وخنده دار است و انسان با خواندن این حکمها متوجه می شود این علما فقط به قصد تخریب اسلام دارندکه این فتوی هارو صادر می کنند ولی اگر کمی تحقیق کنیم می بینیم این احکام مضحک ریشه دارد در کل تاریخ و این افراد بدعت گذار بودن که ضربه به دین اسلام زده برای نمونه دراین پست توجه فرمایید:



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: زنا عمربن خطاب, عمربن خطاب زنا, عمربن خطاب زنا کنید پولش بدهید, مال حرام عمربن خطاب, پول حرام عمربن خطاب زنا, پول زنا عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 6 فروردين 1392

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.