پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

تازیانه زدن عمربن خطاب به زنان عزادار

تازیانه زدن عمربن خطاب به زنان عزادار
…چون زینب دختر پیامبر از دنیا رفت رسول خدا فرمودند : ((به گذشتگان خوب ما عثمان بن مظعون ملحق شو)) پس زنان گریستند آنگاه عمربا تازیانه اش ایشان رامیزد (که چرا گریه می کنید)

پیامبر دست عمر را گرفتند به او فرمودند : ای عمر این کارا را مکن و…

مسند احمد ج۲ ص۵۳۱ش ۲۱۲۷

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: جسارت عمربن خطاب به زنان, خشونت عمربن خطاب, رفتار عمر با زنان, عمربن خطاب آزار زنان, عمربن خطاب خشونت به زنان, عمربن خطاب زدن زنان در حضور پیامبر, عمربن خطاب کتک زن زنان, فضائل عمربن خطاب, کتک زدن زنان,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
دسته بندی فرار عمر و ابوبکر از جنگها

دسته بندی فرار عمر و ابوبکر از جنگها

در این پست قصد داریم  به صورت خلاصه دسته بندی از فرارهای عمر و ابوبکر بیان کنیم که همه این روایات از کتب اهل سنت است دوستانی که علاقه دارند که مطالب بیشتری ازاین موضوع کسب کنند اگر به کتاب شیعه که دراین زمینه (خیلی بیشتروکامل تر) روایاتی هست مراجعه کنند مانند  الارشاد شیخ المفید و … که چون ما قصد داریم فقط از کتب اهل سنت مدرک بیاوریم از کتب بزرگان تشیع استفاده نکردیم



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: جنگ عمربن خطاب, شجاعت عمربن خطاب, عجائب عمربن خطاب, فرار عمربن خطاب, فرار عمربن خطاب مثل بز, فضائل عمربن خطاب, مبارزه عمربن خطاب, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
اعتقادات امامیه در کلام شیخ مفید - عباس میرزایی

اعتقادات امامیه در کلام شیخ مفید - عباس میرزایی

شیخ مفید معتقد است که غیر از تواتر اخبار شیعه مبنی بر امامت امام علی(علیه السلام) اهل اسلام اجماع کرده‌اند که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) علی بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) را در روز غدیرخم موقع بازگشت از حجة الوداع منصوب کرد.

شیخ مفید نقطة عطفی در تاریخ کلام امامیه است که اندیشه‌هایش تأثیری سرنوشت‌ساز بر متکلمان بعدی داشته است. این مقاله، نخست به زندگی‌نامه علمی و جایگاه اجتماعی و سیاسی شیخ مفید در عصر خودش می‌پردازد. بدین منظور، علاوه بر اشاره به فضای علمی و فرهنگی عصر شیخ مفید، وضعیت سیاسی آن عصر نیز مورد توجه قرار گرفته است.
این مقاله در ادامه با اشاره به غنا و کثرت آثار علمی شیخ مفید، روشن می‌کند که وی اولین کسی است که در حوزه کلام عقلی شیعه، علاوه بر تک‌نگاری، جامع نگاری را در دستور کار خود قرار داده است. هدف اصلی مقاله حاضر ارائه گزارشی است از تقریر شیخ مفید از اعتقادات امامیه.این گزارش بر محور رسالة وی با نام النکت فی مقدمات الاصول صورت گرفته است. در عین حال، برای اینکه تصویر کاملی از اندیشة وی عرضه گردد به دیگر کتب کلامی وی مراجعه و استناد شده است. نویسنده تلاش می‌کند با اشاره به فضای کلامی عصر شیخ مفید، نقطه‌های تعامل یا تقابل اندیشة وی با دیگر جریان‌های کلامی را نیز نشان دهد.



:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: شیخ مفید عقائد امامیه امامت خلافت عباس میرزایی فصلنامه هفت آسمان غدیر خم, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

موقعیت حضرت خدیجه را هیچ یک از همسران رسول خدا نداشتند؛ زیرا رسول خدا صلى الله علیه وآله همواره به یاد خدیجه بود و از او به نیکى یاد مى‌کرد، همین مسأله سبب شده بود که حسادت‌هاى زنانه برخى از همسران آن حضرت برانگیخته شده و به رسول خدا اعتراض نمایند که چرا این همه از خدیجه یاد مى‌کند
محمد بن اسماعیل بخارى نقل مى‌کند که حضرت خدیجه سلام الله علیها و حضرت مریم سلام الله علیها برترین زنان بهشتى هستند:

۳۲۴۹ حدثنی أَحْمَدُ بن أبی رَجَاءٍ حدثنا النَّضْرُ عن هِشَامٍ قال أخبرنی أبی قال سمعت عَبْدَ اللَّهِ بن جَعْفَرٍ قال سمعت عَلِیًّا رضی الله عنه یقول سمعت النبی صلى الله علیه وسلم یقول خَیْرُ نِسَائِهَا مَرْیَمُ ابْنَةُ عِمْرَانَ وَخَیْرُ نِسَائِهَا خَدِیجَةُ.

عبد الله بن جعفر از على (علیه السلام) نقل مى کند که فرمود: از رسول خدا شنیدم که مى فرمود: بهترین بانوان بهشت مریم دختر عمران و خدیجه است.

البخاری الجعفی، محمد بن إسماعیل ابوعبدالله (متوفای۲۵۶هـ)، صحیح البخاری، ج ۳ ص ۳۲۴۸، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة – بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ – ۱۹۸۷



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: ام المومنین واقعی حضرت خدیجه (سلام الله علیها), [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 10 فروردين 1392
فریاد زدن عمربن خطاب بین نماز

فریاد زدن عمربن خطاب بین نماز

زمانی که پیامبر همراه با اصحاب در راه مکه مشغول نماز خواندن بودن ،چوپانی همراه گله اش از آنجا می گذشت، و …عمر در وسط نماز فریاد کشید:ای چوپان شترهاتت را باز گردان و شتر چران هم چنین کرد.

پیامبر پس از نماز فرمودند:چه کسی در بین نماز فریاد زد؟ گفتند : عمر بود

حضرت فرمودند :ای زاده خطاب  گویا تو هیچ نمی فهمی!!؟؟ 

کنزل العمال ج۸ ص۲۰۸ شماره ۲۲۵۸۱

 



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: بدعت عمربن خطاب در نماز, شخصیت عمر از زبان خود, عمربن خطاب رفتار, مشرک عمربن خطاب, نماز عمربن خطاب,
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 9 فروردين 1392

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.