در خانه هايى كه خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت] آنها رفعت يابد و نامش در آنها ياد شود. در آن [خانه] ها هر بامداد و شامگاه او را نيايش میكنند.
سيوطى و ديگران از قول ابوبكر از نبى مكرم (صلى الله عليه وآله وسلم) نقل كردهاند كه خانه علي و زهرا عليهما السلام از با فضيلت ترين خانههاى انبياء محسوب می شود:
در مدينه منوره، شهر پيامبر، تنها يك خانه بود كه رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) به آن عشق ميورزيد.اين خانه روز و شب محل نزول و عروج فرشتگان الهي بود. پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) آن قدر به اين خانه احترام ميگذاشت كه بدون اجازه وارد آن نميشد، هر صبح و شام به آنجا ميرفت و پس از كوبيدن در آن، با صداي بلند بر اهلش سلام ميداد.
به گزارش«شیعه نیوز»، اين خانه روز و شب محل نزول و عروج فرشتگان الهي بود. پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) آن قدر به اين خانه احترام ميگذاشت كه بدون اجازه وارد آن نميشد، هر صبح و شام به آنجا ميرفت و پس از كوبيدن در آن، با صداي بلند بر اهلش سلام ميداد.
هنگام خارج شدن از شهر، آخرين نقطه توقفش درمدينه بود وپس از مراجعت، اول به سراغ همان خانه ميرفت. آن خانه، خانه فاطمه (سلام الله علیها) بود كه اين نوشتار كوتاه به وصف آن خواهد پرداخت.
** موقعيت جغرافيايي
اين خانه در طرف شرق مسجد النبي (صلی الله علیه و آله وسلم)، هم رديف ديگر حجرههاي رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) و در وسط آنها قرار داشت. به گفته نويسنده مدينهشناسي با توجه به ديگر گفتههاي ثبت شده، مسلم است كه خانه فاطمه (سلام الله علیها) بين مربع قبر و ستون تهجد بوده است. مردي به عبدالله بن عمر گفت درباره علي بن ابي طالب (علیه السلام) برايم سخن بگو و عبدالله گفت: اگر ميخواهي بداني كه مقام و منزلت علي (علیه السلام) نزد پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) چه اندازه بود، پس نظر كن به خانهاش نسبت به خانههاي پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم).
عبدالله سپس با دست خود به خانه علي و فاطمه (علیهم السلام) اشاره كرد و گفت: اين خانه اوست كه در وسط خانههاي پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) قرار گرفته است. طول خانه فاطمه (سلام الله علیها) از طرف جنوب ۵/۱۴، از طرف شمال ۱۴ متر و از طرف شرق و غرب ۵/۷ متر بوده است.
بنابر تحقيق مسلّم و غير قابل انکار انتسابات و پيوندهايى که بين بنىهاشم و امويان رخ داده «يکطرفى» بوده است، به اين معنا که عمدتاً امويان و ديگر مخالفان بودهاند که با بنىهاشم پيوند بسته و از بنىهاشم دختر گرفتهاند، ولى در بنىهاشم، کسى نيست که از مخالفان دخترى گرفته باشد. دست کم آن چه مسلّم و قطعى است اين که ما در هيچ يک از ائمّه اطهار عليهم السلام از امويان نمیباشد. در اين زمينه دو مورد قابل بحث و تحقيق است: 1. دامادى امام محمد باقر عليه السلام با قاسم بن محمّد بن ابیبکر. قاسم از فقهاى مدينه و شخصى موجَّه و وزين بوده است که حضرت امام باقر عليه السلام، امّ فروه دختر او را به همسرى گرفتند. اين مخدّره، مادر امام صادق عليه السلام است. 2. ازدواج امّ کلثوم دختر حضرت على عليه السلام با عمر بن خطّاب. اهل سنّت میگويند: وقتى شما در خطاب به امامان خود میگوييد: اشْهَدُ أنَّكَ كُنْتَ نُوراً في الأصْلابِ الشّامِخَةِ والأَرْحَامِ المُطَهَّرَةِ؛ گواهى میدهم که شما به صورت نورى در پشت مردانى عالى درجه و رحمهاى پاک و دور از پليدى بودهايد؛ پس ابوبکر که پدر بزرگ مادرِ امام صادق عليه السلام است از «اصلاب شامخه» میباشد و بايد به ايمان و پاکى او قائل بشويد. در پاسخ اين استدلال چنين میگوييم:
این مقاله تلاش مى كند بررسى كوتاهى در باره تاریخ ولادت آن حضرت و در نتیجه سن ازدواج و مدت عمر شریفش داشته باشد. گرچه شخصیت بانوى بزرگى چون فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و تبیین آن متكى بر صحت وسقم نتایج این گونه مباحث نیست، ولى نشان دادن واقعیات علمى، حتى اگرهیچ اثر مستقیم عملى نیز نداشته باشد، امرى مطلوب است. اعمال خاص وادعیه ویژه اى كه معمولا در تعظیم چنین مناسبتهایى وارد شده است، ولزوم وحدت رویه جامعه اسلامى در بزرگداشت و تجدید عهد با اولیاى دین(علیهم السلام )، تاكیدى است بر مفید بودن این دست مباحث.
نخبگان عظمت عزاداریهای فاطمی را برای مردم تشریح کنند
حضرت آیت الله وحید خراسانی در بیان عظمت برگزاری عزاداری فاطمی گفت: فاطمیه یک بحث بهت انگیز است. هر مسلمانی وظیفه اش نسبت به فاطمیه و صدیقه کبری بسیار سنگین است . اگر وقت شد، یک روایت از منابع عامّه، یک روایت از مدارک خاصّه طرح می کنیم، تا هر مسلمانی به هر مذهبی، بفهمد نسبت به روز شهادت او چه وظیفه ای دارد.
علمای حدیث، رجال عامّه این روایت را نقل کردند: قال رسول الله: أولُ من یدخل الجنة فاطمة. این جمله دریایی است. فقه این حدیث عقل را از هر فقیهی و حکیمی مبهوت می کند. این روایت منقول از آن حضرت است از آن طرق .
أولُ من یدخل الجنة فاطمة . فهم این حدیث توقف دارد بر درک عمق سوره واقعه:
بحث هجوم به خانه وحی و شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها از دیر باز مطرح بوده است ، حتی از بعضی روایات استفاده می شود كه اولین بار این قضیه را وجود مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مطرح نموده اند و در حقیقت ایشان در زمان حیاتشان از وقوع این قضیه در آینده خبر داده بودند. به این حدیث توجه کنید :
چرا قبر حضرت آدم پس از هزاران سال معلوم است اما قبر زهرای اطهر سلامالله علیها مخفی؟ - حامد صارم
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در آخرین روزهای حیات خویش به امیرالمومنین فرمودند که سه مطلب مهم را به مردم برساند. امیرالمومنین (علیه السلام) در میان مدینه ندا زد: «أَلَا مَنْ ظَلَمَ أَجِیراً أَجْرَهُ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ...»؛ آگاه باشید هرکس در مورد اجر اجیری ظلم کند پس لعنت خداوند بر او باد ...
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها واقعیتى انكار ناپذیر - سید علی رضا حسینی
شهادت حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) واقعیتى است كه منابع حدیثى و تاریخ شیعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حدیث و تاریخ، در این واقعیت تردید نمودهاند. از اینرو گوشهاى از شواهد این مصیبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهلسنّت تقدیم پویندگان حق و حقیقت مىنمائیم. قال رسول اللَّه (صلی الله علیه و آله): «... فتكون اوّل من یلحقنى من اهل بیتى فتقدم علىّ محزونه مكروبه مغمومه مقتوله ». (فاطمه) اولین كسى از اهلبیتم مىباشد كه به من ملحق مىگردد، پس بر من وارد مىشود، محزون، مكروب، مغموم، مقتول... فرائد السمطین ج 2، ص 34 قال موسى بن جعفر (علیه السلام): انَّ فاطمه (سلام الله علیها) صدّیقه شهیده. اصول كافى ج 1، ص 381 قال ابن عباس: إنّ الرّزیه كُلَّ الرّزیه، ما حال بین رسولاللَّه (صلی الله علیه و آله) و بین كتابه. مصیبت تمام مصیبت آنگاه رخ داد كه بین پیامبر (صلی الله علیه و آله) و نوشتارش حائل گردیدند. صحیح بخارى ج 1، 120
دومین جلسه از سلسله نشست های بر آستان فاطمیه با موضوع «آداب تبلیغ فاطمیه» در روز سه شنبه 1392/12/06 در مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین بندانی زیدعزه برگزار گردید. ایشان در طلیعه کلام با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام که می فرمایند: رَحِمَ اللَّهُ مَنْ حَبَسَ نَفْسَهُ عَلَيْنَا؛ به این موضوع اشاره داشتند که با توجه به عمر کوتاه، که بیشتر آن را مشغول به خواب و خوردن و آرایش کردن و امور دیگر هستیم لذا زرنگ آن است که عمر خودش را وقف اهل بیت علیهم السلام کند. سپس در ادامه نکاتی درباره آداب کلی منبر بیان کردند که به شرح زیر می باشد: - بحث اول رعایت ادب در منبر است و نباید اسامی اهل بیت علیهم السلام بدون احترام برده شود. - منابرتان را با روایات شروع کنید. - اگر خواستید از بزرگی نقل کنید، درباره ادب او نسبت به اهل بیت علیهم السلام مطالبی را ذکر کنید.
در خانه هايى كه خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت] آنها رفعت يابد و نامش در آنها ياد شود. در آن [خانه] ها هر بامداد و شامگاه او را نيايش میكنند.
سيوطى و ديگران از قول ابوبكر از نبى مكرم (صلى الله عليه وآله وسلم) نقل كردهاند كه خانه علي و زهرا عليهما السلام از با فضيلتترين خانههاى انبياء محسوب میشود:
علی (علیه السلام) و ماجرای فدک بخش اول - جعفرسبحانی
ارزش اقتصادی فدک : کشمکشهای سقیفه در راه انتخاب خلیفه به پایان رسید وابوبکر زمام خلافت را به دست گرفت .حضرت علی علیه السلام با گروهی از یاران با وفای او از صحنه حکومت بیرون رفت، ولی پس از تنویر افکار وآگاه ساختن اذهان عمومی، برای حفظ وحدت کلمه، از در مخالفت وارد نشد واز طریق تعلیم وتفسیر مفاهیم عالی قرآن وقضاوت صحیح واحتجاج واستدلال با دانشمندان اهل کتاب و... به خدمات فردی واجتماعی خود ادامه داد. امام علیه السلام در میان مسلمانان واجد کمالات بسیاری بود که هرگز ممکن نبود رقبای وی این کمالات را از او بگیرند.او پسر عم وداماد پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم)، وصی بلافصل او، مجاهد نامدار وجانباز بزرگ اسلام وباب علم نبی(صلی الله علیه و آله و سلم) بود. هیچ کس نمی توانست سبقت او را در اسلام وعلم وسیع واحاطه بی نظیر وی را بر قرآن وحدیث وبر اصول وفروع دین وبر کتابهای آسمانی انکار کند یا این فضایل را از او سلب نماید.
تحقيق و بررسى موضوعى حديث قدسى لوح حضرت زهرا (س) مجيد معارف مهين خمارلو
چكيده : شيعيان در تعيين امام، قائل به «نصّ» از جانب خدا و رسول 9اند و عمدهترين راه دستيابى به نص را حديث مىدانند كه اگر به صدور آن علم حاصل شود، حجّيّت آن پذيرفته خواهد بود. يكى از نصوص امامت حديث قدسى «لوح» است كه در آن، به نام اوصياى رسول خدا9 تصريح شدهاست. اين حديث كه با الفاظى گوناگون و با چند سند روايت شده، حديثى متواتر يا دست كم خبر واحد محفوف به قرائن و داراى حجّيّت و اعتبار لازم است. تعدّد طرق، موافقت متن حديث با عقل، آيات قرآن، اخبار متواتر و واقعيت خارجى از قرائنىاند كه علم به صدور اين حديث را محرز مىسازند. در نوشتار حاضر، ضمن گزارش اجمالى از اسناد اين حديث، به تحليل موضوعى آن و كشف حقايق بيشترى از مندرجاتش پرداخته خواهد شد. كليد واژهها : امامت / نصّ / حديث لوح / فاطمه 3 / جابر انصارى.
فردی مجهول الهویه با نام مصطفی که به احتمال خیلی زیاد سنی هست،در ذیل یکی از مطالب سایت که متن اسکن شده در مورد عمر بود نظری گذاشته بود و ادعا کرده بود که شهادت حضرت زهرا دروغ است چون که مگر میشود فاتح خیبر دست رو دست بگذارد و بشیند نظاره کند همسرش اینچنین بلایی بر سرش می آید و مدعی بود که پاسخی از جانب شیعه نگرفته، با اینکه در جای دیگر سوال کرده،البته متن سخن این فرد رو برای اینکه روشنگری بشه قرار خواهم داد بعد از توضیح خودم.
به هر حال جواب پیش رو تحقیق هست از طرف موسسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه شریف که برای روشن شدن مطلب حق برای دوستان و پاسخ به ادعای این فرد میگذارم که امیدوارم مورد استفاده دوستان عزیز و همچنین این فرد قرار بگیره،و از این فرد خواهشمندم اگر به نظرش باز سوالی هست مطرح کنه تا پاسخی متین و عالمانه دریافت کنه.البته ایشان با بی ادبی خاصی شیعه رو هم ردیف خوارج هم دانسته ولی خب مطلب حق از خورشید تابنده در آسمان هم روشن تره و بگذارید به این جسارت های این فرد پاسخی ندهم وگرنه اثبات میکنیم به حول و قوه الهی که خوارج کیانند که الان هم ریشه نفاق در وجودشون متبلوره و با حرفهای مغرضانه خود دشمنی خودشان را با اهل بیت عصمت و طهارت نشان میدهند و حرف حق تو گوششون نمیره.
بگذریم متن زیر دقیقا مطلب این فرد هست که ملاحضه کنید و سپس جوابیه رو در اختیارتون میذارم.
مصطفی!
واقعا خنده داره خوارج به کجا رسیدند که درمورد اصحاب پیامبر این گستاخی ها رو می کنند من نمی دانم شما به ظاهر شیعه ها چطور می خواهید در قیامت به چهره حضرت علی نگاه کنید اگر آن حضرت میدانست که خوارج روزی چنین کارهای میکنند تک تک آبا و اجداد شما رو می کشت من نمی دونم چرا تاریخ شما از سال 72 به این ور این جوری عوض شد من نمیدونم چرا بقول شما اون موقع عمر اومد در خونه خضرت علی روز چرا او نیومد در رو باز نکرد چرا امام حسن و حسین نیومدن در رو باز نکردن خدایا منو ببخش این حرف رو میزنم مگر آنان بی غیرت بودن!!! خنده داره یکی از علماتون تویه لبنان درگذشت این حرف رو زد که من در کل عمرم هرچه تلاش کردم اینو بفهمم نشد که نشد که چرا بی بی فاطمه در رو اومد باز کنه آیا شیر خدا و پسرانش از عمر می ترسیدند آیا فاتح خیبر ترسو بود شما از علی یه ترسو ساختید وای بر شما وای . خدایا اینان را یا به راه راست هدایت کن یا نابود کنن. اگه میشه شما این مطلب رو تویه وبتون پاسخ بدید که چرا آن حضرت در رو باز نکرد من یه جای دیگه هم پرسیدم ولی جواب دریافت نکردم.
دوستان عزیز جواب رو تو ادامه مطلب مطالعه بفرمایید.
اول از آقا امام زمان .عج . وبعد از همه دوستان محبانشان عذر می خواهم که این مطلب رو نقل می کنم واقعا انسان شرم می کند که بعضی از جنایات ظلمهای دشمنان اهل بیت را حتی نقل کند ولی چه کنیم که برای روشن شدن حقیقت مجبور هستیم خدودتان بخوانید ببنید این زنازاده چه توهینی به حضرت زهرا.سلام الله علیها کرده …
شیخ عبد الرؤف مناوی، در کتاب فیض القدیر گوید با اشاره به روایت «فاطمة بضعة منی) میگوید: «سهیلی بر اساس این روایت استدلال کرده است همانا هرکس فاطمه را سب کند کافر است؛ چون رسول خدا به او غضب میکند و این که او افضل از شیخین است».(فیض القدیر۴: ۵۵۱)
دشنامگویی و فحاشی ابوبکر به گونهای بود که علمای اهل سنت در کتابهای معتبر خود نقل کردهاند که او از دشنامگوئی و فحش دادن پروا نداشت(۱)
برای نمونه ابوبکر جوهری در کتاب سقیفه گوید: پس آنکه ابوبکر خطبهی فاطمه (سلام الله علیها) را شنید؛ سخنان فاطمه (سلام الله علیها) بر او سنگین تمام شد؛(۲) بالای منبر رفت و گفت: «ای مردم این چه سست عنصری در برابر هر سخن است؟ این آروزها در زمان رسول خدا کجا بود؟ هر که شنیده بگوید و هرکه دیده دهان باز کند. آنکه سخن گفت روباه مادهای بود که شاهدش دمش بود که باعث و بانی هر فتنه است؛ او کسی است که میخواهد جنگ از سر گیرد و او میگوید این زخم کهنه را پس از آن بسته شده، تازه کنید (دوباره آشوب به راه اندازید)، و از ضعیفان یاری طلبیده و از زنان کمک میجوید؛مانند امّ طحال(۳) که خویشانش روسپیگری را برای او خوش میداشتند»(۴). به شدت اهانت ابوبکر به فاطمهی زهرا، دختر پیامبر، و علی بن ابیطالب، که پیامبر او را به برادری برگزید، توجه شود. ثوبان غلام رسول الله صلی الله علیه وآله از آن حضرت نقل میکند که فرمود: «همانا تنها از پیشوایان گمراه کننده بر امتم هراسانم و چون شمشیر در میان امت من حاکم شود تا قیامت برگرفته نخواهد شد. قیامت در حالی بر پا میشود که گروهی از امت من به مشرکان میپیوندند تا آنجا که جماعتی از ایشان بتان را پرستش میکنند»(۵). …………………………………………………………….
۱٫تاریخ الخلفاء ۱: ۵۴-۹۵؛ خصائص الکبری۲: ۸۶؛ صواعق المحرقة: ۴۳؛
۲٫چون آن حضرت بااستدلال عقلانی ووحیانی از کتاب سنت بطلان خلافت ابوبکر و تجاهل جهالت وی را در آن خطبه آشکار ساخت وحجت را بر همگان در طول تاریخ تمام کرد
۳٫ام طحال زنی بد کاره در زمان جاهلیت بود که پرچم بدکارگی بر فراز خانه اش نصب نموده بود این است ضرب المثل شده شرح نهج اللبلاغة ابن ابی الحدید ۱۶: ۲۱۵
۴٫شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید۱۶: ۲۱۴-و۲۱۵: قال أبو بکر و حدثنی محمد بن زکریا قال حدثنا جعفر بن محمد بن عمارة بالإسناد الأول قال فلما سمع أبو بکر خطبتها شق علیه مقالتها فصعد المنبر و قال: أیها الناس ما هذه الرعة إلی کل قالة أین کانت هذه الأمانی فی عهد رسول الله صألا من سمع فلیقل و من شهد فلیتکلم إنما هو ثعالة شهیده ذنبه مرب لکل فتنة هو الذی یقول کروها جذعة بعد ما هرمت یستعینون بالضعفة و یستنصرون بالنساء کأم طحال أحب أهلها إلیها البغی.
مقدمه:
مطالعه دقیق منابعی که از حوادث و رویدادهای پس از سقیفه بنی ساعده یاد کرده اند، ما را با حوادث ناگواری مواجه می سازد که یکی از آن ها، تحقق قطعی و تردید ناپذیر «هجوم به خانه حضرت فاطمه» آن هم- دست کم- در دو نوبت مختلف که به ترتیب- از آن ها با نام های «هجوم اول؛ هجوم منجر به شکست تحصّن» و «هجوم اصلی (دوم)؛ هجوم منجر به وقوع آتش سوزی و ایراد ضرب و جرح به حضرت زهرا» یاد می شود.
:: موضوعات مرتبط:
حضرت زهرا سلام الله علیها،
، :: برچسبها:
غصب فدک,
هجوم به خانه وحی,
وقایع هجوم دوم,
آیه ولایت,
آزار دختر رسول الله,
مجید جعفر پور,
ضرب و جرح حضرت زهرا,
تهدید عمر,
خروج متحصّنان,
[ ادامه مطلب ] |
مواضع حضرت زهرا سلام الله علیها اساس شیعه را تقویت میکند
حضرت آیت الله صافی در نوشتاری، ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تشریح کردهاند.
* فاطمه كيست؟
اللّهم صلّ علي الصديقة فاطمة الزكية حبيبة حبيبك و نبيّك و ام أحبّائك و أصفيائك الّتي انتجبتها و فضّلتها و اخترتها علي نساء العالمين و صلّ علي ولدها الذي بشّرها به خاتم النبيين صلوات الله عليه و آله، بقية الله في ارضه ارواح العالمين له الفداء.
پيرامون شخصيت جامع الأطراف و وسيع الأبعاد حضرت زهرا سلاماللهعليها آنچه گفتهاند و نوشتهاند و باز هم گويندگان و نويسندگان بگويند و بنويسند، به پايان بيان مقامات و درجات و فضائل حضرت نميرسند.
اگر چه عمر آن حضرت به واسطه ورود مظالم جانكاه، به ظاهر كوتاه بود، امّا در همين فرصت اندك، مواضعي را از خود نشان دادند كه درسهاي سازنده آن در طول تاريخ، براي همه، راهبر و حقّنما است.
و به قول آن شاعر كه ميگويد: ضلّ من جعل مقياس الحياة الطولا، نبايد مقياس زندگي را طولانيبودن ظاهري عمر قرار داد، بلكه مقياس حقيقي حيات بشر، عرض عمر و بركات وجودي او است.
منظور از «هجوم» در نقلهای مربوط به تلاش خلیفه برای اخذ بیعت از امیرالمؤمنینعلیهالسّلام چیست؟ این حمله در چند مرحله صورت گرفته و شاخصههای هر مرحله چیست؟
جواب: مطالعه یکپارچه منابعی که از حوادث و رویدادهای پس از سقیفه بنیساعده یاد کردهاند؛ ما را با حوادث ناگوار متعدّدی مواجه میسازد که یکی از آنها، حادثه «هجوم به خانه حضرت زهراعلیهاالسّلام» میباشد.
منظور از «هجوم» در تاریخنگاری مصائب حضرت زهراعلیهاالسّلام، حضور هواداران مسلّح خلیفه در اطراف درب خانه فاطمهعلیهاالسّلام، به فرمان ابوبکر و با هدف اخذ بیعت از امیرالمؤمنینعلیهالسّلام میباشد.
[ر.ک: دراسةٌ و تحلیلٌ حول الهجوم علی بیت فاطمهعلیهاالسّلام، ذیل شماره های: 20 ـ 21 ـ 30 (دستور به هجوم اوّل)؛ ذیل شماره: 14 (دستور به هجوم اصلی)]
همان طور که تا به حال ملاحظه فرمودید ما سعی کردیم تمام مطالبان راکه دروبلاگ قراردادیم بااسناد صحیح وقوی خود اهل سنت باشد واز روایات شیعه استفاده نکنیم این مطلب که در اینجا قرار دادیم از موارد خواص که از قوی ترین اسناد شیعه است و جالب این که اگر درروایات اهل سنت نیامده ولی می توان اکثر مطالبش از کتابهای مختلف اهل سنت پیدا کرد و این نکته را بگویم که آنقدر مکتب حقه شیعه با استدالال و قوی وبا منطق است که برای شیعیان که اهل حقیقت باشند احتیاج به کتب تحریف شده واهل سنت نیست اگر می بینید ما از اسناد اهل سنت استفاده می کنیم برای این است که اتمام حجتی با اهل سنت کرده باشیم
اعتراف عمر به جنایات خویش در نامه ای به معاویه
علامه بزرگوارمجلسی(ره)در بحارالانوارمجلد۳۰ صفحه۲۸۷ رقم۱۵۱ باسند مذکور ازابوحسین محمدبن هارون بن موسی التلعکبری ازپدرش ازابوعلی محمد بن همام ازجعفربن محمد بن مالک الفزاری از عبد الحمن بن سنان صیرفی از جعفربن علی حوار ازحسن بن مسکان از مفضل بن عمر جعفی ازجابر جعفی از سعید بن مسیب که:
براساس نويدهاي شفّاف تورات، قوم يهود از طلوع خورشيد اسلام از افقِ مكّه آگاه بودند و ميدانستندكه نور محمد (صلّي الله عليه وآله وسلّم ) از «جبل فاران» خواهد درخشيد.(1) بشارت هاي تورات در بارة پديدار شدن امّتي عظيم از تبار حضرت ابراهيم، از نسل اسماعيل و اقامت هاجر در «صحراي فاران»بسيار صريح بود.(2)
از اين رهگذر، قوم يهود پس از شناسايي نياكان پيامبر و ناكام ماندنشان در ترور آنان، در صدد برآمدند كه در برابر پيشرفت اسلام سدّهاي مستحكمي ايجاد كنند و مطمئن شوند كه نور اسلام به سرزمين قدس شريف نخواهد تابيد و آن ها در تأسيس پايتخت دولت جهان شمول يهود در سرزمين فلسطين موفق خواهند شد. از اين رهگذر تعدادي خاكريز بين مكه و قدس ايجاد كردند كه مهمترين آن ها به قرار زير است:
:: موضوعات مرتبط:
حضرت زهرا سلام الله علیها،
، :: برچسبها:
اسکن اسناد شهادت حضرت زهرا سلام الله,
اسکن اسناد هجوم عمر به خانه حضرت فاطمه,
جنایت عمربن خطاب,
جنایت عمربن خطاب مدینه,
شهادت خانم فاطمه زهرا سلام الله عمربن خطاب,
عمر قاتل,
عمربن خطاب آتش زدن خانه,
عمربن خطاب شهادت حضرت زهرا,
عمربن خطاب قتل حضرت زهرا- سلام الله,
عمربن خطاب هجوم به خانه وحی,
مدارک شهادت حضرت زهرا- سلام الله,
مدارک شهادت حضرت فاطمه سلام الله,
[ ادامه مطلب ] |
شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) واقعيتى انكار ناپذير
بسم اللّه الرحمن الرحيم
شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعيتى است كه منابع حديثى و تاريخ شيعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حديث و تاريخ، در اين واقعيت ترديد نمودهاند. از اينرو گوشهاى از شواهد اين مصيبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهلسنّت تقديم پويندگان حق و حقيقت مىنمائيم.
فقط امیدی که هست این است که یک زن، نه یک زن بلکه انسیه حوراء، مخلوق از نور عظمت الله، آن کسی که مایۀ جسمش از درخت طوبی است، مایۀ روحش از نور عظمت خداست، او باید به داد برسد، فقط دادرس اوست، آن وقتی که همۀ پیغمبران خدا بیچاره می شوند ، همچو روزی وقتی همه بیچاره شدند، گره گشای محشر یکنفر است.
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
به گزارش «شیعه نیوز»، آیة الله وحید خراسانی در این دیدار، در بیان اهمیت خدمت به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) فرمودند: خدمت به فاطمه زهرا(سلام الله علیها)[را] نه من می فهمم نه شما، نه بزرگتر از ما ؛ چرا؟ چون إِنَّمَا سُمِّیتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَةُ لِأَنَّ الْناس فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا. تمام بشریت، افرادشان، بمراتبهم، همه منقطع اند، مفتون اند، از معرفت او. کسی که در این حد است خدمت به او ساده نیست. خدا را شکر کنید.
سپس ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن درباره خلقت انسان و عظمت قیامت فرمودند: اگر ما بفهمیم خواهیم فهمید: نه علمی هست، نه عملی هست برای آن روزی که تمام انبیا و رسل همه نگران آن روز اند. هیچ نداریم، فقط امیدی که هست این است که یک زن، نه یک زن بلکه انسیه حوراء، مخلوق از نور عظمت الله، آن کسی که مایۀ جسمش از درخت طوبی است، مایۀ روحش از نور عظمت خداست، او باید به داد برسد، فقط دادرس اوست، آن وقتی که همۀ پیغمبران خدا بیچاره می شوند ، همچو روزی وقتی همه بیچاره شدند، گره گشای محشر یکنفر است.
ایشان در ادامه با بیان روایتی در شأن نزول آیه إِنَّا أَنْزَلْناهُ في لَیلَةٍ مُبارَكَةٍ فرمودند: لیلۀ مبارکه زهرا(سلام الله علیها) است. چه کسی زهرا(سلام الله علیها) را شناخت؟ خلاصه آنچه هست از وجودحضرت زهرا(سلام الله علیها) است. کتاب مبین در او، تمام ائمۀ معصومین (علیهم السلام)، حملۀ علم رب العالمین، همه میوۀ وجود اوست. حالا ما در روز شهادت او غیر از قصور و تقصیر چه کردیم؟!
ایشان در پایان، آثار و برکات فاطمیه و وظیفه همگان را برشمرده، فرمودند: وظیفۀ من و شما چیست؟ این مملکت باید روز سوم جمادی الثانیه غیر از هر سال بشود. این قضیه انقلابی ایجاد کرده و باید بکند. چرا؟ چون قوام مذهب شیعه که مذهب حق منحصرا این است، منحصر است این قوام به دو کلمه: یکی تولی، یکی تبری. آنچه زنده می کند هر دو را روز شهادت صدیقۀ کبری است.
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
فروشگاه آنلاین
و آدرس
onlineeshop.LXB.ir لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.
محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده
گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا
آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است.
مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند
از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله،
صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.